درمان غذايى پوست
منبع:sharghnewspaper.ir
يكى از شايع ترين عوارضى كه پس از يك دوره طولانى رژيم گرفتن در بدن ظاهر مى شود،، زير بغل و كشاله ران است. گرچه استفاده از كرم هاى سفت كننده و ضدچروك در رفع اين مسئله بسيار موثر است ولى مصرف انواع ويتامين ها در زمان رژيم گرفتن بيشتر از آن توصيه مى شود.
بافت هاى محافظ پوست را تقويت كرده و به آنها استحكام مى بخشد. باعث ترميم و احياى بافت پوست مى شود و از بروز جوش ها جلوگيرى مى كند. ويتامين آ به عنوان يك آنتى اكسيدان قوى عمل كرده و با ممانعت از فعاليت راديكال هاى آزاد بروز چين و چروك پوست را به تعويق مى اندازد. جگر، زرده تخم مرغ، ماهى، لبنيات، سبزيجات برگ سبز و ميوه هاى زرد و نارنجى منبع خوبى از اين ويتامين به شمار مى روند.
به ترميم و احياى رنگ پوست كمك مى كند. استرس و نگرانى را كه دشمن شماره يك پوست است رفع مى نمايد و به عنوان يك ضدجوش طبيعى تاثير ويژه اى در شفافيت پوست خواهد داشت. اين ويتامين را كه در سلامت پوست بسيار مفيد است مى توانيد در گوشت قرمز، شير، ماست، بادام زمينى، تخم مرغ و غلات سبوس دار پيدا كنيد.
آنتى اكسيدان بسيار قوى است كه در درمان و بهبود زخم ها و جراحت هاى پوستى بسيار لازم و ضرورى است. ميزان كلاژن پوست را افزوده و باعث سفت شدن پوست مى شود. چين و چروك و خطوط ريز روى پوست را رفع كرده و سوختگى هاى ناشى از تشعشعات خورشيد را درمان مى كند. ويتامين C علاوه بر مركبات به ميزان فراوان در فلفل قرمز، سيب زمينى، گوجه فرنگى و كيوى يافت مى شود.
به عنوان يك مرطوب كننده و آب رسان طبيعى عمل مى كند. به پوست نرمى و لطافت مى بخشد و از زبرى و چروك آن جلوگيرى مى نمايد. سد محافظتى در برابر نور خورشيد بوده و تاثير مفيدى در درمان آفتاب سوختگى و كاهش التهابات پوستى دارد. غلات سبوس دار، سبزيجات برگ سبز تيره، تخمه، آجيل، بادام زمينى و فرآورده هاى سويا نظير شير سويا و دانه سويا را فراموش نكنيد.