نگهدارى مواد غذايى
منبع:sharghnewspaper.ir

حبوبات

حبوبات منبع غنى ويتامين هاى خانواده ب و موادمعدنى فيبر و هيدروكربن ها هستند و از چربى كمى برخوردارند. اين ويژگى حبوبات را موادى ايده آل براى استفاده در رژيم غذايى مى سازد. حبوبات را در شيشه هاى دردار و در جاى خنك و خشك نگاه داريد و طرف يك سال مصرف كنيد.

ميوه هاى خشك و مغزها

ميوه هاى خشك تنقلاتى سالم و مغذى هستند. همچنين نگهدارى از آنها نسبت به ميوه هاى تازه آسان تر بوده و براى مدت طولانى ترى قابل نگهدارى هستند. اين مواد را در ظروف دردار كه رطوبت به آنها راه نمى يابد و دور از گرما در جايى خنك نگاه داريد.

ادويه جات

ادويه ها از زمان هاى بسيار دور براى بخشيدن طعم و بوى مضاعف به غذاهاى گوناگون مورد استفاده قرار گرفته اند. اغلب ادويه ها به دو صورت دانه كامل و يا آسياب شده در دسترس هستند. بهتر است ادويه جات را به صورت دانه كامل نگهدارى كنيد و در زمان مصرف آن را با استفاده از يك هاون كوچك يا در آسياب هاى دستى يا برقى خانگى آماده كنيد. به اين ترتيب بيشتر طعم و عطرشان را حفظ مى كنند. به طورى كه تفاوت ادويه هايى كه به صورت آسياب شده براى مدت زمانى نگهدارى شده اند با ادويه هاى تازه آسياب شده در طعم غذا كاملاً محسوس است.ادويه جات بايد در ظروف دردار شيشه اى و در جاى تاريك و خنك نگهدارى شوند. ادويه جات آسياب شده را اغلب مى توان تا شش ماه و دانه هاى كامل را تا يك سال نگاه داشت.