مترجم: سمیرا حسن زاده
منبع:راسخون


 


صرفهجویی آب در منزل راه خوبی است تا در حفظ زمین و حساب پس انداز خود موثر باشید.
چند نکته ساده که به شما یاد میدهد چطور آب را در خانه صرفهجویی کنید تا قبض آب را تا حدی کاهش دهید که بتوان آن را مدیریت کرد.
رونوشت: چگونه در مصرف آب صرفهجویی کنیم؟
سلام .من دبی هستم از شبکه About.com

برخی مواقع قبض آب به گونه ای میشود که از آنچه در اصل فکر میکنید بیشتر در میآید. بنابراین من قصد دارم به شما چند نکته ساده نشان بدهم در مورد کارهایی که میتوانید در منزل انجام بدهید تا بیشتردر مصرف آب صرفهجویی کنید و قبض آب خود را به گونهای کاهش دهید که بتوان آن را مدیریت کرد.

ببینید که لوله ها نشت میکنند؟


اولین کاری که نیاز است انجام بدهید این است که بررسی کنید که آیا خانه شما نشتی دارد؟ برای انجام این کار، همه شیرآبهاو وسایلی که از آب استفاده میکنند را ببندید.بعد عدد روی کنتور آب خود را چک کنید. بعد ازگذشت دو ساعت و بدون مصرف فعال آب در خانه مجددا کنتور آب خود را چک کنید . عددی که نشان میدهد باید دقیقا همان عددی باشد که دوساعت پیش با مصرف نکردن آب نشان میداد.
اگر این عدد ، یکی نباشد با لوله کش تماس حاصل کنید ویا خودتان لوله های آب را وارسی کنید تا ببینید امکان دارد در کجای منزل شما نشتی وجود داشته باشد و بلافاصله اقدام به تعمیر نشتیها بکنید.

نکاتی برای صرفهجویی آب

وقتی که اطمینان حاصل کردید که خانه شما نشتی ندارد، این نکات ساده دیگر را درنظر بگیرید تا مصرف آب خود را کاهش دهید.

از آب فشان استفاده کنید


نخست اینکه همواره از آب فشان برای فعالیتهای آبیاری در خارج از منزل استفاده کنید و مطمین باشید که زمانی که فعالیتهای دیگر را که نیاز به آب ندارند انجام میدهید، همواره شیرآب اصلی را در خارج از منزل قطع میکنید .
آب را ببندید

دوم اینکه : عادت پیدا کنید که هنگامی که دندانهایتان را مسواک می زنید آب را ببندید و تنها زمانی که به آن نیاز دارید آن را دوباره باز کنید.

آب را در یخچال خود نگهدارید

سوم اینکه : به جای آنکه شیرآب راپشت سر هم بازبگذارید تا آب به اندازه کافی خنک شود و لیوان خود را پر کنید ، آب آشامیدنی را در یخچال نگهدارید تا خنک بماند.

مقدار رختشویی را کاهش دهید

چهارم آنکه حوله حمام را چندین بار پیش از آنکه دوباره آنها را شستشو دهید استفاده کنید تا میزان شستشوی منزل را کاهش دهید.
کاملا پرکنید
پنجم آنکه تنها زمانی که ماشین لباسشویی و ظرفشویی آشپزخانه پر هستند آنها را به برق بزنید.

به اندازه مناسب آب مصرف کنید

نهایتا اینکه زمانی که لباسها را میشویید همواره اطمینان حاصل کنید که سطح آب ماشین لباسشویی با میزان رختهایی که در ماشین لباسشویی پر کرده اید هماهنگ باشد تا اینکه تصادفا بیش از حد نیاز برای شستشوی رختها آب داخل آن نرود.
ممنون که برنامه ما رو تماشا کردین. برای اینکه نکات بیشتری فرا بگیرید لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.