تا مي توانيد ميوه و سبزي بخوريد

بيشتر حجم ميوه مانند بدن انسان از آب تشکيل شده است . همانطور که 80 درصد وزن بدن ما از آب تشکيل شده 80 درصد حجم ميوه ها را نيز آب تشکيل مي دهد.
تنها ماده غذايي که برطرف کننده تمام نيازهاي بدن مي باشد ميوه است هيچ ماده غذايي وجود ندارد که 80 درصد آب داشته باشد مگر ميوه البته سبزيها نيز حاوي مقادير زيادي آب هستند .
ميوه ها برخلاف گوشت و لبنيات که حاوي کلسترول مضر هستند از آن تهي مي باشند ؛ ميوه موجب تقويت حافظه مي شود . لازم به ذکر است که ميوه سوخت اساسي مغز است و تاثير مثبتي بر روي مغز مي گذارد ، اگر ميزان مصرف ميوه بالا باشد مغز مي تواند اطلاعات را سريع تر و آسان تر بازخواني کند. رژيم غذايي که فيبر در آن وجود داشته باشد ضد چاقي ، فشار خون بالا و عوامل ديگري است که احتمال ابتلا به بيماريهاي قلبي را افزايش مي دهد. ميزان فيبري که هر فرد روزانه مصرف مي کند بسيار با اهميت است و ميوه تنها ماده غذايي است که حاوي فيبرهاي سالم و طبيعي مي باشد. البته سبزيها نيز اگرچه به پاي ميوه ها نمي رسند ولي آنها هم سرشار از فيبر هستند. توصيه مي شود که با خوردن ميوه و سبزي روزانه 30 - 25 گرم فيبر به بدنتان برسانيد.
مصرف ميوه احساس خوبي را در انسان به وجود مي آورد و افسردگي را برطرف مي نمايد. خوردن ميزان زياد ميوه تاثير بسزايي در سلامت انسان دارد ، حتي خورد آب ميوه نيز تاثيريرات فراواني را در بر دارد.
البته بايد صبور باشيد چرا که تفريبا" 20 روز وقت لازم است تا متوجه تاثير آن شويد.
شايان ذکر است که آب ميوه را بايد 20 دقيقه قبل از مصرف هر وعده غذايي بنوشيد. با اين روش غلياني در معده به وجود نمي آيد و مواد تغذيه اي ميوه ، به شکل موثري توسط خون جذب مي شود.