نصب و uninstall برنامه های مختلف خصوصا` نسخه های beta

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir/
همواره اقدام به نصب نسخه های جديد نرم افزارها بر روی سيستم خود می نمايند . نسخه های beta معمولا` رايگان می باشند و اين فرصت را در اختيار كاربران علاقه مند قرار می دهند كه قبل از ارائه نسخه نهائی كه اكثر كاربران با آن كار خواهند كرد ، با ويژگی ها و پتانسيل های آن آشنا شوند . همچنين ، امروزه می توان نرم افزارهای shareware و freeware متعددی را در اينترنت يافت كه كاربران علاقه مند و كنجكاو را ترغيب به دريافت و نصب آنان بر روی سيستم بدون توجه به مسائل امنيتی می نمايد .
به موازات افزايش تعداد نرم افزارهای نصب شده و يا متعاقب آن uninstall كردن آنها ، احتمال بروز مشكلات متعددی برای كاربران وجود خواهد داشت . حتی در صورتی كه نرم افزارهای اشاره شده قانونی باشند ، با نصب و uninstall آنها ، ممكن است برای ريجستری مشكل ايجاد گردد چراكه تمامی برنامه های uninstall قادر به حذف تمامی تنظميات انجام شده در ريجستری نمی باشند. مشكل فوق ، در نهايت كند شدن سيستم را به دنبال خواهد داشت .
پيشنهاد می گردد ‌، صرفا` برنامه هائی را كه ضرورت استفاده واقعی از آنان احساس و از عملكرد آنان اطمينان حاصل شده است را بر روی سيستم نصب نمود. همچنين ، می بايست تعداد دفعات نصب و uninstall نرم افزار را به حداقل مقدار ممكن رساند .