قطع ناگهاني شير مادر، کودک را مستعد عفونت مي کند

گيتي قوچاني در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص روش صحيح شيردهي اظهار داشت: به منظور روش صحيح شيردهي بايد تمام بدن شيرخوار رو به روي بدن مادر قرار گيرد و مادر در تماس مستقيم و نزديک با شيرخوار قرار گيرد.
وي ادامه داد: سر نوزاد بايد روي ساعد مادر و بدن او در امتداد بدن مادر قرار گيرد. به طوري كه دست چپ نوزاد زير بغل مادر آزاد و دست راست نوزاد بالا باشد و همچنين صورت شيرخوار رو به روي پستان مادر و چانه او روي پستان مادر قرار داده شود.
قوچاني، خاطر نشان كرد: دهان نوزاد حين شيرخوردن کاملا باز بوده و لب پايين وي به طرف خارج قرار داشته باشد و قسمتي از هاله پستان مادر در بالاي لب فوقاني و قسمتي بسيار کمي از پستان زير لب تحتاني کودک قابل ديد باشد.
اين کارشناس مادر و کودک، خاطر كرد: به منظور شيردهي صحيح بايد زبان کودک که حالت مقعر دارد و دور تا دور پستان قرار گرفته مشاهده شود و مکيدن‌هاي او آرام و عميق و همچنين گونه‌ها گرد و بر آمده باشد نه فرو رفته و گود.
وي، يادآور شد: شيرخوار هنگام شير خوردن بايد آسوده و خوشحال بوده و در پايان بسيار راضي و خشنود به نظر آيد و زماني که احساس سير بودن کند خودش شير خوردن را رها مي کند.
قوچاني، تاکيد کرد: مادر نبايد هنگام شيردادن به نوزاد هيچگونه دردي در ناحيه مربوطه احساس کند.
کارشناس مادر و کودک مرکز بهداشت استان يزد، در پايان در خصوص زمان مناسب از شير گرفتن کودک گفت: با استناد به توصيه‌هاي ديني هر کودک بايد دو سال تمام از شير مادر تغذيه شود؛ چرا که از شير گرفتن زود هنگام و ناگهاني کودک از شير عوارضي از قبيل مستعد شدن کودک به عفونت را در بر دارد.
http://www.salamatnews.com