روش مؤثر براي موفقيت در دانشگاه

مکان، مکان، مکان

بطور جدي قصد داريد به هدفتان دست پيدا کنيد؟ يک محل مناسب براي خودتان پيدا کنيد. ميتوانيد از کتابخانه، کلاس هاي مطالعه، و يا حتي يک کلاس خالي استفاده کنيد.

2- عادت کنيد: به انجام روزانه تکاليف

مـطالعه دروس بطور سطحي آنهم يک شب قبل از امتحان نمي تواند موفقيت شما را تضمين کند. سعي کنيد هر روز بـراي مطـالـعه درس هـمـان روز وقت بگذاريد. از وقت اضافه ميان کلاس ها براي مـرور درس ساعت بعد استفاده کنيد.

3- کمک هست! دنبال آن برويد تا پيشرفت کنيد

چه نمرات شما بالا باشد، چه کمترين نمره ها را بگيريد، باز هم تحت هر شرايطي ميتوانيد توانايي هاي خود را ارتقا بخشيد. در مورد روش هاي يادگيري مطالب بيشتري مطالعه کنيد. ارتباطتان را با اساتيد و معلمان خصوصي افزايش دهيد. از راهنماي مطالعه و مراکز خدمات آموزش و کمک آموزشي کمک بگيريد.

4- يادداشت برداري کنيد

از يک دفترچه يادداشت يا تقويم ديواري استفاده کنيد. براي انجام تکاليف روزانه خود وقت بيشتري را در نظر بگيريد. سعي کنيد تکاليف خود را زود تر از موعد مقرر انجام دهيد و خودتان را براي امتحانات از قبل آماده کنيد.

5- انرژي بگيريد – غذا، خواب، ورزش

خستگي و استرس قابليت ادراک و ميزان حافظه را کاهش مي دهند. غذاي مناسب بخوريد، به طور مرتب ورزش کنيد، و به اندازه کافي بخوابيد.

6- حرفه اي عمل کنيد: با آمادگي کامل سر کلاس ها حاضر شويد و از تمام مطالب يادداشت برداري کنيد

سعي کنيد تا آنجايي که مي توانيد غيبت نداشته باشيد. استفاده از يادداشت هاي ديگران نمي تواند به اندازه نوشته هاي شخصي، برايتان مفيد باشد. زمان يادداشت برداري به مسائلي که روي آنها تاکيد مي شود و مثال هاي مختلف توجه بيشتري مبذول داريد. سوال پس از اتمام درس؟ بله، در پايان کلاس نزد استاد برويد و پرسش هاي خود را مطرح نماييد. سعي کنيد تمام مطالب را به تدريج مطالعه کنيد تا شب قبل از امتحان با توده اي از مطالب جديد روبرو نشويد.

7- کنفرانس و کتاب درسي: "تصوير بزرگتر" را در نظر بگيريد

درس خواندن در دانشگاه نيازمند فهم اين مطلب است که چگونه اطلاعات مختلف کنار هم جمع شده و تصوير بزرگتري را بوجود مي آورند. نگاهي به خلاصه دروس، فهرست، سر فصل، عناوين و سر تيترها بيندازيد تا راحت تر بتوانيد اطلاعات موجود را سازماندهي کنيد.

8- کاري کنيد تا مطالب کليدي در ذهنتان باقي بمانند

فعال باشيد! براي خودتان مثال بياوريد، از روش هاي تقويت حافظه استفاده نماييد، خلاصه برداري کنيد، لغات کليدي را به خاطر بسپاريد، زير مطالب مهم خط بکشيد، و در حاشيه کتاب نکات مهم را يادداشت کنيد. سعي کنيد درس را براي خود جذاب کرده و از قدرت خلاقيت بيشتري استفاده کنيد.

9- فکر مي کنيد نکات کليدي را فراموش نمي کنيد؟ ثابت کنيد

اصلاً مهم نيست که تا چه اندازه به طور قابل قبول متوجه مطلبي مي شويد، در هر صورت اگر آنها را مرور نکنيد از يادتان مي روند. پيش از امتحان، نکات مهم را بدون اينکه به يادداشت ها و کتاب و جزوات نگاه کنيد، در ذهنتان مرور کنيد. مي توانيد به پرسش هاي آخر هر فصل نيز مراجعه کرده و بدون کمک گرفتن از کتاب، به آنها پاسخ دهيد.

10- خودتان را براي هر مدل امتحاني آماده کنيد

تا جايي که ممکن است سعي کنيد نوع امتحان توانايي هاي شما را محدود نکند. خودتان را براي هر مدل امتحاني آماده کنيد ( به عنوان مثال امتحان تستي). دستور العمل انجام امتحان را به خوبي مطالعه کنيد و ببينيد که براي پاسخ دادن به هر سوال چه مدت زماني در نظر گرفته شده. از پرسش هاي آسان تر شروع کنيد تا اعتماد به نفستان افزايش پيدا کند.
http://www.khanevadeh.ir