دروغ‏پردازی سینمای غرب در غیاب [سینماگران] جمهوری اسلامی ایران

دوران پر از انحراف قبل از اصولگرایی گذشت و اکنون نیز کار شایسته‏ای را شاهد نیستیم. به عبارتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نگه داشتن همه نحلهه‏های فکری و جریانات هنری (که اغلب ضدارزشی هستند و یا دست کم نسبتی با آرمان‏های انقلاب اسلامی ندارند) از تدوین یک برنامه مفید و مؤثر و بستر سازی برای معرفی هنرمندانه‏ی انقلاب اسلامی بازمانده است.
اما دشمن که بیکار نمی‏نشیند؛ بی‌توجهی به ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، باعث شده است که برخی جریان‏های سینمایی در غرب اقدام به ساخت فیلم‏هایی کنند که تصویری وارونه از انقلاب شکوهمند و اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به دست می‌دهد.

پرسپولیس:

یکی از آخرین فیلم‌هایی که انقلاب ایران را هدف قرار داد، فیلم «پرسپولیس» محصول ۲۰۰۷ فرانسه، ساخته «مرجانه ساتراپی» و همتای فرانسویش بوده است. این فیلم در خلال روایت داستان دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ای پس از وقوع انقلاب اسلامی مدعی می‌شود که فضای حاکم بر جامعه ایران دیگر مناسب زندگی نیست بنابراین نوجوان یاد شده توسط خانواده‌اش برای ادامه زندگی به اروپا فرستاده می‌شود.

فرار از تهران:

یکی دیگر از فیلم‌هایی که با موضوع انقلاب اسلامی ایران هم‌اکنون در دست ساخت است، فیلم «فرار از تهران» ساخته «جورج کلونی» است. «جرج کلونی» و «گرانت هسلو»، همکار فیلمنامه‌نویس او، بر مبنای ماجرای همکاری سازمان «سیا»، هالیوود و دولت کانادا برای خروج شش شهروند آمریکایی از ایران در جریان تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند. این فیلم هم‌اکنون در دست ساخت است و تا سال ۲۰۰۹ نیز آماده پخش خواهد شد. جالب آن است که این فیلم را کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» می‌سازد که فیلم ضد ایرانی «۳۰۰» را در کارنامه کاری خود دارد.

مستند نسل جدید تهران:

«سارا باوار»، فیلمساز ۳۰ ساله هالیوودی در این فیلم تلاش کرده تا به مخاطب اینگونه القا کند که نسل پس از انقلاب اسلامی ایران به شدت با مفهوم آزادی بیگانه است، آنچنانکه وی در یکی از مصاحبه‌های خود مدعی شده که با ساخت این مستند در تلاش بوده تا نگرانی و اضطراب جوانان ایرانی را به تصویر کشد و بدین‌ ترتیب صدای جوانان غمگین ایرانی را به گوش جهانیان برساند. «باوار» در این مصاحبه ضمن آنکه جوانان ایرانی را خواستار فرهنگ غرب و آزادی‌های جنسی معرفی می‌کند، به نقل از یک پسر دبیرستانی مدعی‌ می‌شود که آزادی برای این نسل (نسل پس از انقلاب اسلامی) کاملاً ناشناخته است، آنچنانکه نمی‌دانند که اصلا آزادی به چه معناست؟ «سارا باوار»، برای ساخت این مستند کوتاه دو سال پیش به تهران سفر کرده و با عده‌ای از جوانان ایرانی مصاحبه کرده است.

خانه‌ای از شن و مه:

فیلم خانه‏ای از شن و مه محصول سال ۲۰۰۳ میلادی ، که از روی کتاب «آندره دوباس» با همین عنوان ساخته شده است زندگی یک خانواده یک ژانرال ارتش طاغوت را به تصویر می‌کشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در پی مصادره اموالشان، از ترس جانشان به آمریکا مهاجرت می‌کنند. کلنل بحرانی که اکنون برای تامین معاش زندگی خانواده اش در چند شیفت و جای مختلف (حتی کارگری) کار می‏کند،مجبور می‌شوند که خانه نسبتاً مجلل خود را بفروشند و خانه دختری افسرده که به دلیل عدم پرداخت مالیات به مناقصه گذاشته شده است را با وجود نارضایتی او بخرد. در فیلم «خانه‌ای از شن و مه»، «شهره آغداشلو» بازی می‌کند که از زمانیکه به آمریکا مهاجرت کرده علی‌رغم ملیت ایرانی‌اش، نام تعدادی فیلم ضد ایرانی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

بدون دخترم هرگز:

این فیلم روایتی کاملاً دروغین از زندگی یک زوج ایرانی و آمریکایی است، «بدون دخترم هرگز»، محصول سال ۱۹۹۱ داستان زنی آمریکایی به نام بتی است که به همراه دخترش و شوهرش دکتر محمودی به ایران سفر می‌کند ولی با کشوری (مثلاً) پر از وحشت و دلهره روبه‏رو می‌شود. «برایان دیلبرت»، کارگردان آمریکایی سعی کرده تا در این فیلم که به روایت شخص «بتی محمودی» ساخته شده به مخاطب اینگونه القا کند که پس از وقوع انقلاب اسلامی، زنان در جامعه ایران از هیچ گونه حق و حقوقی برخوردار نیستند و مردان با آنها همچون بردگان خود رفتار می‌کنند و آنها نیز حق هیچگونه اعتراضی ندارند.

هواپیمای ۱۰۳:

یکی دیگر از این فیلم‌ها، فیلمی جدید به تهیه‌کنندگی جاسوس سابق اسرائیل است که برای ساخت آن با «استیون اسپیلبرگ» صحبت شده است و این کارگردان نیز برای ساخت آن فیلم اظهار علاقه کرده است .
هر چند این فیلم هنوز نامی قطعی نیافته، اما فعلا با نام «هواپیمای ۱۰۳» خوانده می‌شود و قرار است که به‏زودی جلوی دوربین برود. این فیلم درباره موضوع حادثه سقوط هواپیمای لاکربی است که در آن نه لیبی که ایران بعنوان مقصر اصلی این حادثه معرفی خواهد شد. اگرچه این فیلم مستقیما به موضوع انقلاب اسلامی نمی‌پردازد ولی هدف آن کاملا سیاسی می‏باشد و ایران پس از انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

مستند ترس مقدس:

این فیلم مستند محصول کشور آمریکا است که در سال ۱۹۹۷ براساس کتابی به همین نام که با استناد به آرشیو سازمان سیا نوشته شده بود، ساخته شد. «ترس مقدس»، داستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و حمله به سفارت آمریکا و گروگانگیری ۵۲ نفر از اعضای این سفارت است. در این فیلم ادعا شده که این افراد تنها عده‌ای زن و مرد بی‌گناه بودند‌ که قربانی انقلابی وحشتناک شدند و در واقع امام خمینی از همان ابتدای شروع پیروزی انقلاب، با نام اسلام به تهدید وحشتناکی علیه غرب و غربی‌ها تبدیل شد!
دو فیلم «پسران خمینی» و «دلتا فورس» نیز از دیگر فیلم‌هایی است که سینمای غرب تلاش کرده تا ضمن به تصویر کشیدن صحنه‌هایی دروغین چهره جهانی انقلاب اسلامی ایران را تخریب کند، آنچنانکه در فیلم «دلتا فورس» که در سال ۱۹۹۶ در آمریکا ساخته شده است، سعی شده تا سرپوشی بر تجاوز و شکست نیروهای آمریکایی در حادثه طبس گذاشته شود.
هر چند در پاسخ به فیلم «دلتا فورس»، فیلم «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری ساخته شد، اما باید گفت کم‌کاری در ساخت فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، در تأثیر گذاری فیلم‏هایی که بر ضد انقلاب اسلامی ساخته و پرداخته شده‌اند، مؤثر بوده‌ است.