مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

مرغ‌ها یکی از محبوب‌ترین حیوانات اهلی و خانگی در دنیا هستند. انواع مختلف و زیادی از مرغ‌ها با ویژگی‌های جالب وجود دارند.
مرغ‌ها یکی از رایج‌ترین انواع پرندگانی هستند که در کشورهای استوایی بعد از کلاغها و گنجشک‌ها یافت می‌شوند. انواع متعددی در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف یافت می‌شوند. مرغ‌ها در ابتدا می‌توانند به سه گروه تقسیم شوند :
 انواع خالص
 دورگه‌های تخم گذار
 دورگه‌های مخلوط
آنها منبع اولیه غذا از نظر گوشت و تخم مرغ هستند. مرغ‌های تخم گذار، آنهایی که برای ذبح استفاده می‌شوند و انواع مرغ‌هایی که برای هر دو هدف به کار می‌روند وجود دارند. انواع تخم گذار به طور ژنتیکی اصلاح شده‌اند تا بهره وری و تخم گذاری بالایی داشته باشند. اما به خاطر بدن کوچک‌شان، تأمین کننده‌ی ضعیف گوشت هستند.
آیا انواع مختلف مرغ‌ها می‌توانند با هم دیگر تولید مثل کنند؟
مرغ‌هایی که برای مصرف و به عنوان خوراکی استفاده می‌شوند دورگه هستند که در واقع ترکیبی از انواع مختلف‌اند. آنها بدن بزرگ‌تری دارند در نتیجه برای مصرف مناسب هستند. مرغ‌هایی که برای دو هدف به کار می‌روند همان طور که از اسمشان پیدا است هم برای تولید تخم مرغ و هم برای مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این طبقه، برخی مرغ‌ها وجود دارند که تخم گذاران بهترند و برخی نیز منابع گوشت بهتری هستند.

انواع مرغ :

 سوسکس

 خروس نوار چرمی جلادار

 ویاندوت نوار نقره‌ای

 خروس صخره چرمی

 مرغ چمن زار

 آسترالوپ استرالیایی

 مرغ ابریشمی

انواع مختلف مرغ‌ها کدام‌ها هستند؟

قرمز جزیره‌ی رئود :

این گونه می‌تواند به دو نوع با تاج تنها و با تاج رز تقسیم شود. مرغ‌های این گونه عموماً وزنی در حدود شش و نیم پوند تا هشت و نیم پوند دارند. رنگ پرها و پوسته‌ی تخم مرغ آنها زرد و قهوه‌ای است. این گونه برای اهداف دو گانه یعنی هم برای تخم مرغ و هم برای گوشت به کار می‌رود. منشأ آنها جزیره‌ی رئود است که رنگ سیر و بدن حجیم خود را از آنجا گرفته‌اند.

دورکینگ :

این گونه به خاطر کیفیت خوب گوشت خود مشهور است. آنها می‌تواند در سه نوع یعنی نقره‌ای – خاکستری، سفید و رنگین یافت شوند. وزن استاندارد آنها در حدود شش پوند است. رنگ پرها و پوسته‌ی تخم مرغ آنها سفید است. معتقدند که منشأ آنها ایتالیا است و توسط رومیان به انگلیسی‌ها معرفی شده‌اند. آنها بدن منظم و پاهای کوتاهی دارند.

کورنیش :

این گونه برای صنعت گوشت و کبابی عالی است. این مرغ ساختار ماهیچه‌ای دارد. رنگ پرها و پوسته‌ی تخم مرغ آنها زرد و قهوه‌ای است. آنها به صورت انواع تیره، سفید، سفید نواری و چرمی یافت می‌شوند و وزنی در حدود 10 پوند دارند. این گونه در کشور کورنوال پرورش می‌شود. آنها در طول زمستان به حفاظت نیاز دارند.

جرسی بزرگ :

این گونه‌ی بزرگ از آمریکا به منظور جایگزینی با بوقلمون پرورش می‌‌شود. این گونه توسط استاندارد ایده‌آل آمریکا شناخته شده است. آنها مرغ‌های خیلی دوستانه‌ای هستند و حیوانات خانگی خوبی به شمار می‌روند. گونه‌های نر آنها مهاجم هستند ولی در کل این گونه در کنار مردم بودن را دوست دارد.

ویاندوت :

این گونه سر براه است. این پرندگان اندازه‌ی متوسط، تاج رزی (گل سرخ) و پاهای تمیز دارند. آنها می‌توانند در مزارع بدون توجه به گستره‌ی آنها و یا در قفس زندگی کنند. اینها مرغان خیلی آوایی هستند و واقعاً با مردم دوستانه‌اند.

سلطان :

منشأ این گونه مرغ کشور ترکیه است. ابتدا آنها به عنوان گونه‌های تزیینی و برای نمایش رقابت نگهداری می‌شدند. سلطان‌ها پرهای تزیینی و پنج انگشت روی هر پای خود دارند. اینها مرغ‌های سر براه و دوستانه‌ای هستند اما می‌توانند در قفس زندگی کنند.

لانگشان :

اینها به صورت انواع سیاه و سفید موجود هستند. آنها بلند قد با پاها و دم‌های دراز هستند. این گونه به عنوان یک گونه‌ی خیلی فعال و با انرژی شناخته می‌شود. وزن استاندارد آنها از نه و نیم پوند تا هفت و نیم پوند است. رنگ پرهای آنها سفید است. رنگ پوسته‌ی تخم مرغ آنها قهوه‌ای است. این گونه به عنوان منبع گوشت بیشتر از تخم مرغ ترجیح داده می‌شود. منشأ این گونه، کشور چین است.

آپنزلر :

منشأ این گونه منطقه‌ی آپنزلر در کشور سوئیس است. دو نوع از این مرغ وجود دارند که عبارتند از اسپیژوبن و بارتونر. گونه‌ی آپنزلر عموماً به عنوان یک گونه‌ی نمایشی نگهداری می‌شود و یک گونه‌ی دعوایی نیست و می‌تواند در قفس زندگی کند.
علاوه بر این گونه‌ها، گونه‌های مرغ زیادی همانند کمپین، کاتالانا، کوچین، براهماس، بهیج، آروکانا، اصیل، مرغ آبی رنگ دلاوار، لامونا، مرغ رنگین اتریشی، خروس بانگ زن دراز کوسووا و خیلی دیگر وجود دارند. این اطلاعاتی در مورد انواع مرغ و گونه‌های مرغ بود. چیزهای بیشتری در مورد مرغ به غیر از گوشت و تخم مرغ وجود دارند. دفعه‌ی بعد که مرغی دیدید سعی کنید گونه‌ی آن را حدس بزنید.