اعتراف دشمن بر امامت کودک
اعتراف دشمن بر امامت کودک
اعتراف دشمن بر امامت کودک
و بر اين اساس، تمام توان خود را براي از بين بردن امامان و فضايل شان به کار مي بستند .
با توجه به اين مطلب به خوبي روشن مي شود که مسئله ي امامت شخص - هر چند در کودکي - امري ثابت بوده است ، زيرا وقتي امام ، مردم را به اطاعت خود دعوت مي کند ، طبيعتاً خود را در تمام زمينه ها شايسته تر مي داند . در غير اين صورت مردم از او پيروي نخواهند کرد . با اين همه آيا ممکن است شخصي در کودکي، مردم را به امامت خود در ملأعام دعوت کند و شيعيان نيز بدون هيچ تحقيق و تفحص، امامت او را پذيرفته و در راه او جان فشاني کنند؟ اما اگر در ابتداي دعوتش، حقيقت امر بر مردم روشن نشده باشد ، با گذر روزها، ماه ها و سال ها ممکن بود وضعيت او در صورت عدم صحت دعوتش، بر مردم آشکار شود.
حال اگر عدم صحت دعوت او براي مردم روشن نشود ، آيا براي نظام حاکم نيز روشن نخواهد شد ؟ آيا براي مقابله ي با آن دعوت - در صورتي که به مصلحت خود باشد ـ موضع گيري نخواهد کرد ؟ تنها تفسير سکوت دستگاه خلافت معاصر با امام عليه السلام در کودکي اين است که نظام سلطه به اين نتيجه رسيده بود که امامت شخص ـ هر چند در کودکي ـ امري مسلم بوده است، به ويژه آن که خلفا به طور مکرر آن بزرگواران را امتحان کرده و به فضلشان اعتراف نموده بودند .
منبع:کتاب امامت در سنين کودکي
با توجه به اين مطلب به خوبي روشن مي شود که مسئله ي امامت شخص - هر چند در کودکي - امري ثابت بوده است ، زيرا وقتي امام ، مردم را به اطاعت خود دعوت مي کند ، طبيعتاً خود را در تمام زمينه ها شايسته تر مي داند . در غير اين صورت مردم از او پيروي نخواهند کرد . با اين همه آيا ممکن است شخصي در کودکي، مردم را به امامت خود در ملأعام دعوت کند و شيعيان نيز بدون هيچ تحقيق و تفحص، امامت او را پذيرفته و در راه او جان فشاني کنند؟ اما اگر در ابتداي دعوتش، حقيقت امر بر مردم روشن نشده باشد ، با گذر روزها، ماه ها و سال ها ممکن بود وضعيت او در صورت عدم صحت دعوتش، بر مردم آشکار شود.
حال اگر عدم صحت دعوت او براي مردم روشن نشود ، آيا براي نظام حاکم نيز روشن نخواهد شد ؟ آيا براي مقابله ي با آن دعوت - در صورتي که به مصلحت خود باشد ـ موضع گيري نخواهد کرد ؟ تنها تفسير سکوت دستگاه خلافت معاصر با امام عليه السلام در کودکي اين است که نظام سلطه به اين نتيجه رسيده بود که امامت شخص ـ هر چند در کودکي ـ امري مسلم بوده است، به ويژه آن که خلفا به طور مکرر آن بزرگواران را امتحان کرده و به فضلشان اعتراف نموده بودند .
منبع:کتاب امامت در سنين کودکي
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}