مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

داشتن چهره‌ای بی عیب و نقص و پوستی سالم رویای همه است. استفاده از مقداری روغن نارگیل بر روی پوست باعث جوان‌تر و زیباتر شدن پوست می‌شود. پس منتظر چه هستید؟ ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا با رازهای روغن نارگیل برای صورت آشنا شوید.
داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی شاداب و سالم چیزی است که همه آرزوی آن را دارند. با راه حلی ساده به آرزوی خود واقعیت ببخشید. استفاده از روغن نارگیل بهترین روش برای جلوگیری از پیری زودرس پوست است. درخت نارگیل موارد استفاده‌ی بیشماری دارد. از هر قسمت درخت نارگیل برای مواردی خاص استفاده می‌شود. برای مثال، از برگ‌های آن برای ساخت تشک استفاده می‌شود ، از آب نارگیل که خالص‌ترین شکل آب است برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود ، از شیره‌ی درخت نارگیل برای درست کردن نوشیدنی استفاده می‌شود و غیره. از روغن نارگیل نیز می‌توان برای پوست استفاده کرد. روغن نارگیل بهترین محصول طبیعی محافظت از پوست است که می‌توانید پیدا کنید.

فواید روغن نارگیل برای پوست

پاکسازی پوست

روغن نارگیل برای از بین بردن آکنه بسیار مؤثر است. روغن نارگیل منبع غنی از اسید کاپریک و اسید لوریک است. این اسیدها به مونوکاپرین و مونولورین تبدیل می‌شود که نوعی پوشش اسیدی بر روی پوست تشکیل می‌دهد. یک قطره روغن زیتون به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید و بگذارید شب را روی پوست باقی بماند. تاز مانی که آکنه شروع به از بین رفتن بکند به این کار ادامه دهید. روغن نارگیل منبع غنی از ویتامین E است. ویتامین E عنصر مهمی برای سلامت پوست به شمار می‌رود. از آنجایی که روغن نارگیل به سرعت به پوست نفوذ می‌کند، التهاب و احتمال ایجاد اسکار را کاهش می‌دهد. ویتامین E موجود در روغن نارگیل سبب عملکرد مؤثر غده‌های سبوم می‌شود و بدین ترتیب از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

نرم کردن پوست

می‌توانید در زمستان از روغن نارگیل برای نرم کردن پوست خود استفاده کنید. به سادگی مقداری روغن نارگیل تهیه کنید و به صورت موضعی همانند کرم صورت از آن استفاده کنید. بهتر است شب‌ها از آن استفاده کنید تا از جذب گرد و غبار بر روی پوست هنگام روز جلوگیری کنید. خاصیت مرطوب کنندگی و جذب سریع روغن نارگیل باعث حفظ آب پوست می‌شود و از خشک شدن و از دست رفتن رطوبت آن جلوگیری می‌کند.

مبارزه با عفونت

اثبات شده است که خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است. استفاده‌ی منظم از روغن نارگیل به دوری از عفونت کمک می‌کند. روغن نارگیل همچنین برای درمان اختلالات پوستی مانند اگزما ، درماتیت و بثورات پوستی دیگر مفید است. ماساژ روزانه‌ی پوست‌ با این روغن باعث حفظ نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

کاربردهای دیگر

روغن نارگیل موارد استفاده‌ی دیگری نیز دارد. از روغن نارگیل می‌توان برای برطرف کردن شوره‌ی سر نیز استفاده کرد. یک فنجان روغن نارگیل را به موهای خود بمالید و بگذارید شب را همانطور باقی بماند. روز بعد موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید و تفاوت را ببینید. روغن نارگیل باعث درخشندگی و نرمی موها می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای سلامتی

استفاده از روغن نارگیل باعث ایجاد تغییرات مثبت در بافت پوست می‌شود. به غیر از این، روغن نارگیل فواید بسیاری برای سلامتی دارد. روغن نارگیل برای رشد مو‌ها نیز مؤثر است. روغن نارگیل به از بین بردن استرس ، حفظ سطح کلسترول بدن ، افزایش ایمنی ، بهبود گوارش و متابولیسم کمک می‌کند و برای بیماری‌های کلیوی ، قلبی ، فشار خون بالا ، مشکلات دندان و تقویت استخوان‌ها نیز مفید است. روغن نارگیل همچنین می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. اسید لوریک ، اسید کاپریک و اسید کاپرلیک موجود در روغن نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد قارچی ، ضد میکروبی و ضد باکتری است.
قبل از استفاده از روغن نارگیل بر روی صورت خود، آن را تمیز کنید. از استفاده از روغن در هنگام روز خودداری کنید زیرا ذرات گرد و غبار را جذب می‌کند و باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. در نتیجه، احتمال ایجاد آکنه افزایش می‌یابد. قبل از استفاده از روغن نارگیل بر روی کل صورت، آن را بر روی قسمتی از پوست صورت خود امتحان کنید و در صورت عدم ایجاد حساسیت از آن استفاده کنید.