شبیه‌سازی جنین انسان توسط یك شركت امریكایی

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، شركت "استمجن كورپ" در كالیفرنیا در جریان آزمایش‌هایی برای اطمینان از واقعی بودن این جنین‌ها، آنها را از بین برد.
پژوهشگران این شركت كه در یك مركز باروری مستقر است، گفتند به اعتقاد آنها آماده بودن منبع تامین تخمك جدید انسان پروژه آنها را با موفقیت روبه رو خواهد كرد.
اما برخی دیگر از كارشناسان درمورد درستی این ادعای علمی كه گزارش آن در نشریه "استم سلز" (سلول‌های بنیادی) منشتر شد، ابراز تردید كردند.
درصورتی كه درستی این ادعا به اثبات برسد، اولین باری خواهد بود كه یك گروه تحقیقاتی موفق به شبیه‌سازی جنین انسان به عنوان منبع تامین سلول های بنیادی شده است.
چندین نوع سلول بنیادی وجود دارد كه سلول‌های بینادی جنینی به دست آمده از جنین‌های چند روزه نیرومندترین نوع سلول‌های بنیادی به شمار می‌روند زیرا می‌توانند انواع مختلف سلول در بدن انسان را تولید كنند.
گروه تحقیقاتی شركت استمجن اعلام كرد كه با استفاده از سلول‌های پوستی دو مرد، پنج جنین انسانی به دست آوردند.
این محققان از شیوه انتقال هسته سلول (اس.سی.ان.تی) استفاده كردند كه شامل خارج كردن یك سلول تخمك و تزریق هسته سلولی ازدهنده كه قرار است كپی شود، است.
پیش از این یك دانشمند كره‌ای در سال ‪ ۲۰۰۴‬با دستكاری در بخش‌هایی از یك گزارش مهم نشان داده بود كه گروه تحت نظر او با استفاده از فناوری شبیه‌سازی جنین‌های انسانی تولید كرده است.
گروه‌های پژوهشی دیگر با استفاده از شیوه‌های مختلف سلول‌های بنیادی شبیه به سلول‌های جنینی تولید كرده‌اند كه این شیوه‌ها شامل برنامه‌ریزی دوباره یك سلول تخمك انسان یا سلول‌های عادی پوست یا گرفتن یك سلول از یك جنین انسان بدون آسیب رساندن به سلول شده‌اند.
اما بسیاری از كارشناسان سلول‌های بنیادی تاكید می‌كنند كه تلاش برای تولید سلول‌های بنیادی از جنین‌ها نیز حائز اهمیت است.
بنا به گزارش رویترز، واتیكان روز جمعه گزارش منتشر شده درباره شبیه‌سازی جنین انسان را محكوم كرد و آن را بدترین نوع بهره‌برداری از انسان نامید.
منبع:روزنامه جام‌جم