پیام دوم امام راحل در تسلیت فاجعه 17 شهریور 57

هموطنان محترم و مظلوم!
اكنون كه یك هفته از كشتار فجیع گروه اول مقتولین مظلوم ما می گذرد‚ اكنون كه یك هفته تمام است ملت معظم ایران در زیر چكمه دژخیمان و رگبار مسلسل و توپ و تانك دست و پا می زند‚ اكنون كه شاه دست از آستین فضای باز سیاسی درآورده و به درو كردن نهال جوانان رشید و شجاع ما پرداخته است‚ اكنون كه با نفس های آخر‚ حكومت فاشیستی نفس های ملت را در سینه خفه كرده‚ اكنون كه گورستان ها از قبور شریف فرزندان اسلام و قرآن پر گردیده‚ اكنون كه دژخمیان شاه به عربده و پایكوبی در مرگ عزیزان ما به شادی نشسته اند‚ اكنون شاه می خواهد ایران را به ویرانه و قبرستان تبدیل كند.
اكنون كه عمال از خدا بیخبر شاه در مجلس گرد هم جمع شده و با صحنه سازی های مبتذل و اغفال كننده می خواهند مجرم اصلی را تبرئه و گناه بزرگ و خیانت عظیم را به دیگران كه آلت فعلی بیش نیستند‚ نسبت داده و خود را مقرب الخاقان قرار دهند‚ اكنون كه تمام خیانتكاران خارج و داخل پشتیبانی از جنایات شاه می كنند‚ اكنون كه از چهره های كریه آزدایخواهی و طرفداری از حقوق بشر پرده برداشته شده‚ ملت مظلوم و بزرگ ایران باید اعتصاب نموده‚ در عزا بنشینند و رسما روز پنجشنبه یازدهم شوال را روز عزا قرار دهند.
ما به دنبال فداكاری ها و عزای سراسری‚ منتظر شادی ها هستیم. شما شاهد استقلال و آزادی به خواست خدا خواهید بود. شما با پایمردی خود دشمن را چنان از میدان بیرون كردید كه مجبور به اعلام حكومت نظامی در اكثر شهرستان ها و در تهران‚ مركز وپایگاه شیر مردان و شیر زنان شد و خود را در جوامع بشری رسوا و خدعه را با دست خود نقش برآب كرد. عزیزان من مطمئن باشید كه پیروز هستید و در پیشگاه خدای متعال رو سفید.
قیام شما در مقابل دیكتاتور اصلی كه تمام شعائر ملی و مذهبی را زیر پا گذاشته‚ چون امیرالمومنین در مقابل معاویه می باشد كه عملی بیش از اعمال آن دیكتاتور مرتكب نشده بود. علی (ع) در مقابل ستمكاری بود كه با امامت جمعه و جماعت و تشبث به اسلام خون مردمان را می مكید‚ قیام در مقابل ظلم و ظالم بود و چندین هزار فدائی داد كه عمار یاسر یكی از آنهابود‚ شما هم در مقابل دیكتاتور عصر كه با اسم اسلام و تشبث به قرآن خون ملت را می مكد‚ در صورتی كه تعداد كشتگان ما به تعداد كشتگان صفین باز نرسیده. غم به خود راه ندهید و گوش به حرف اشخاصی كه از اسلام اطلاعی ندارند ندهید و به راه خود كه راه حق و راه اولیای حق است ادامه دهید.
گول خیمه شب بازی های دولت و وكلای شاه را نخورید كه با حرفهای فریبنده می خواهند شاه راكه در شرف مرگ است نجات دهند. دنیا شاه را محكوم كرد و به پشتیبانی شما برخاست‚ اگر چه مشتی جنایتكار كه می خواهند مخازن ملت را ببرند و حق ملت را زیر پا بگذارند به او امید می دهند ولی هیچ قدرتی در مقابل قدرت لایزال ملت نمی تواند پابرجا باشد‚ خداوند تعالی وعده نصرت داده و با شماست.
والسلام علیكم و رحمت الله وبركاته
روح الله الموسوی الخمینی
منبع: صحیفه نور