مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آیا می‌خواهید موهایی نرم و درخشان داشته باشید؟ پس، زمان آن رسیده است که روغن آرگان را به رژیم مراقبت از موهای خود اضافه کنید. در این مقاله به بحث درباره‌ی فواید روغن آرگان برای موها می‌پردازیم.
روغن آرگان از دانه‌های درخت آرگان تهیه می‌شود. درخت آرگان در مراکش رشد می‌کند و مردم مراکش قرن‌هاست که از روغن آرگان استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که خواص منحصر به فرد روغن آرگان آن را تبدیل به روغنی ایده آل برای درمان مشکلات مختلف پوست و مو کرده است.روغن آرگان را از میوه‌ی آرگان رسیده استخراج می‌کنند. این روغن غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3 و امگا 9 است. روغن آرگان استفاده‌های مختلفی دارد و برای پیشگیری از پیری زودرس و نرم کردن موهای خشک بسیار مفید است.

فواید روغن آرگان

با استفاده از روغن آرگان می‌توان موهای خشک را درمان کرد و درخشندگی از دست رفته‌ی موها را بازگرداند. روغن آرگان یکی از مؤثرترین روغن‌ها برای ترمیم موهای آسیب دیده است. دلیل پیشی گرفتن روغن آرگان از روغن جوجوبا و روغن زیتون آن است که روغن آرگان نه تنها غنی از ویتامین E است بلکه همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9 نیز هست که به تغذیه‌ی موها کمک می‌کنند. علاوه بر این‌ها، روغن آرگان همچنین حاوی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که به حفظ رطوبت موها کمک می‌کنند. برخی از فواید روغن آرگان برای موها عبارتند از:
روغن آرگان حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع امگا 3 و امگا 9 است بنابراین، می‌تواند به ساقه‌ی موها نفوذ کند و فولیکول‌های مو آسیب دیده را ترمیم کند.
روغن آرگان همچنین با حفظ رطوبت به درخشندگی موهای خشک کمک می‌کند.
روغن آرگان بر خلاف روغن‌های مو دیگر چرب نیست.
اگر موهای شما به خاطر استفاده‌ی بیش از حد از دستگاه‌های حالت دهنده آسیب دیده‌اند، می‌توانید از روغن آرگان برای ترمیم موهای خود استفاده کنید.
رنگ کردن موها اغلب منجر به خشکی موها می‌شود. استفاده‌ی منظم از روغن آرگان به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند و مانع از بی رفتن رنگ موها می‌شود.
روغن آرگان به سرعت توسط موها جذب می‌شود و به بازگرداندن رطوبت موها کمک می‌کند.
روغن آرگان همچنین به حفاظت از موها در برابر اشعه‌های ماورای بنفش و آلودگی کمک می‌کند.

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم

مقداری روغن آرگان را حرارت دهید و سپس روی موهای خود بمالید. یک حوله را در آب گرم خیس کنید و آن را دور موهای خود بپیچید. گرمای حوله به جذب روغن توسط فولیکول‌های مو کمک می‌کند. استفاده از این روش به نرم کردن موهای خشک و زبر کمک می‌کند.
استفاده از روغن آرگان برای درمان مشکلات مختلف مو مفید است زیرا، غنی از آنتی اکسیدان است. روغن آرگان به راحتی توسط موها جذب می‌شود و به تغذیه‌‌ی موهای خشک و بازگرداندن درخشندگی آن‌ها کمک می‌کند.