مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

امروزه از محصولات ضد آکنه حاوی روغن درخت چای زیاد استفاده می‌شود. اگر چه روغن درخت چای آکنه را به طور کامل از بین نمی‌برد ولی، آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
روغن درخت چای به خاطر ترپینن -4 ال از ارزش درمانی بالایی برخوردار است. ترپینن -4 ال یکی از 98 ترکیب موجود در روغن درخت چای است. ترپینن -4 ال سلاح قوی برای مبارزه با قارچ‌ها ، ویروس‌ها و باکتری‌هاست. خاصیت آنتی باکتریال روغن درخت چای به خاطر وجود ترپینن -4 ال در آن است. روغن درخت چای از درخت چای استخراج می‌شود و می‌تواند علائمی مانند سوزش و خشکی را به طور مؤثر کاهش دهد. روغن درخت چای به پوست نفوذ می‌کند و منافذ بسته شده‌ را باز می‌کند. روغن درخت چای میکروب‌ها را می‌کشد و جوش‌های چرکی را از بین می‌برد. استفاده‌ی منظم از روغن درخت چای به جوان سازی پوست و خلاص شدن از دست آکنه کمک می‌کند.

روغن درخت چای و مشکلات پوستی

روغن درخت چای روش طبیعی برای درمان برخی از مشکلات پوستی است ولی، برای درمان آکنه باید از روغن با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین، استفاده‌ی مناسب از روغن درخت چای برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است. استفاده‌ی مستقیم از روغن درخت چای بدون رقیق کردن آن ممکن است به پوست آسیب بزند و منجر به تحریک پذیری و تاول زدن شود.

روغن درخت چای رقیق شده برای درمان آکنه

روغن درخت چای رقیق شده برای درمان آکنه بسیار مفید است. استفاده‌ی مستقیم از این روغن ممکن است باعث تشدید . کسانی که پوست حساس دارند باید از مصرف روغن درخت چای رقیق نشده خودداری کنند.
روش ایمن برای درمان آکنه با استفاده از روغن درخت چای مخلوط کردن چند قطره روغن با آب گرم است. شستن صورت با این مخلوط باعث بهبود قابل توجه در شرایط پوست می‌شود. رقیق کردن روغن درخت چای با روغن جوجوبا یا روغن دانه‌ی انگور و استفاده‌ی موضعی از آن به کاهش علائم آکنه کمک می‌کند. روغن درخت چای به طور طبیعی پوست را تمیز می‌کند و همه‌ی سلول‌های مرده را از بین می‌برد. بعد از استفاده از روغن درخت چای از قرار گرفتن بلافاصله در معرض نور خورشید خودداری کنید. موارد شدید آکنه را می‌توان با استفاده از روغن درخت چای رقیق شده کنترل کرد. از این روغن اساسی می‌توان برای درمان سوختگی ، جراحت و عفونت نیز استفاده کرد.

محصولات روغن درخت چای

این محصولات را می‌توان به آسانی از بازار تهیه کرد. از آنجایی که روغن درخت چای باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد، استفاده‌ی موضعی از محصولات حاوی روغن درخت چای مانند کرم‌ها و لوسیون‌ها افزایش یافته است. امروزه بیشتر محصولات ضد آکنه و محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن درخت چای به عنوان یک ترکیب فعال هستند.

ژل آلوئه‌ورا و روغن درخت چای

افزودن روغن درخت چای به ژل آلوئه‌ورا ترکیب قوی است که به بازگرداندن بافت طبیعی پوست کمک می‌کند. همانطور که می‌دانیم محصولات آلوئه‌ورا برای مبارزه با آکنه مفید هستند. ترکیب آلوئه‌ورا با روغن درخت چای برای درمان آکنه مؤثر است. برای استفاده از این روش 2 قطره روغن درخت چای را در 25 میلی‌لیتر ژل آلوئه‌ورا خالص مخلوط کنید. صورت خود را با یک پاک کننده‌ی ملایم بشویید و از این مخلوط برای ماساژ دادن صورت خود استفاده کنید.
در یکی از تحقیقات انجام شده مشخص شد که محلول حاوی روغن درخت چای 5 درصد به اندازه‌ی محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید 5 درصد برای درمان آکنه مؤثر است. بیشتر افرادی که از محصولات بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنند دچار پوسته پوسته شدن و احساس خارش و سوزش می‌‌شوند. روغن درخت چای رقیق شده چنین عوارض جانبی با خود به همراه ندارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.