مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

همه می‌خواهند پوستی نرم و زیبا داشته باشند. آکنه مشکلی است که تقریباً همه را مبتلا می‌کند. در این مقاله به بحث درباره‌ی بهترین روغن‌های اساسی برای درمان آکنه پرداخته شده است.
محصولات تجاری زیادی برای کنترل آکنه وجود دارند که از روغن‌های اساسی در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. ولی، در طی فرآیند تولید، محصولات خواص دارویی روغن‌های اساسی از بین می‌رود. استفاده‌ی موضعی از روغن‌های اساسی یکی از بهترین روش‌های درمان آکنه است.

بهترین روغن‌های اساسی برای کنترل آکنه

1.روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی ترپینن-4- ال است که باکتری‌ها را می‌کشد. از روغن درخت چای برای تمیز کردن زخم‌ها نیز استفاده می‌شود. روغن درخت چای نه تنها به سرعت آکنه را از بین می‌برد بلکه همچنین پوست را تسکین می‌دهد. از روغن درخت چای رقیق نشده بر روی پوست استفاده نکنید زیرا، ممکن است باعث خارش و خشک شدن پوست شود. برای استفاده‌ی موضعی 2 قطره روغن درخت چای خالص را با 30 میلی‌لیتر آلوئه‌ورا یا 10 قطره روغن جوجوبا مخلوط کنید.

2.روغن اسطو خودوس

روغن اسطو خودوس خواص دارویی زیادی دارد. روغن اسطو خودوس آنتی باکتریال ، ضد التهاب و تسکین دهنده است. روغن اسطو خودوس همچنین عطر و بوی دلپذیری دارد. روغن اسطو خودوس به درمان خارش و قرمزی ناشی از آکنه کمک می‌کند. روغن اسطو خودوس به درمان و پیشگیری از آکنه کمک می‌کند. روغن اسطو خودوس همچنین اسکار‌های آکنه را کاهش می‌دهد. هرگز از روغن‌ اسطو خودوس به طور مستقیم بر روی پوست استفاده نکنید. 2 قطره روغن اسطو خودوس را با 10 قطره روغن جوجوبا مخلوط و از آن استفاده کنید.

3.روغن پونه

این روغن یکی از قوی‌ترین روغن‌هاست و باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. روغن پونه حاوی کارواکرول و تیمول است. روغن پونه همچنین حاوی انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست و به عفونت زدایی پوست کمک می‌کند. 2 قطره روغن پونه را با 10 قطره روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را روی نواحی مستعد آکنه بمالید.

روغن‌های خوب دیگر

روغن گل رز

این روغن برای درمان اسکار‌های آکنه یا اسکار‌های دیگر عالی است. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن گل رز برای درمان اسکا‌ر‌ها کاملاً مفید است. این روغن با استفاده از دانه‌های قسمت میوه گیاه رز درست می‌شود. روغن گل رز غنی از ویتامین A ، امگا 3 ، امگا 6 ، لیکوپن و بتا کاروتن است. این روغن به مرطوب کردن و ترمیم کردن پوست کمک می‌کند. از روغن گل رز می‌توان به طور مستقیم بر روی پوست استفاده کرد. شما می‌توانید از یک روغن حامل برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا آنتی اکسیدانی عالی است. با استفاده از روغن جوجوبا خالص می‌توان پوست را ماساژ داد. روغن جوجوبا به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و چرک را از بین می‌برد. روغن جوجوبا به همراه از بین بردن آکنه پوست را نیز مرطوب می‌کند. بنابراین، روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن‌های اساسی برای افرادی است که پوست خشک دارند.

دستورالعمل‌های مهم

تست آلرژی: مقداری از مخلوط روغن را روی شکم خود بمالید. چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا نسبت به آن آلرژی دارید یا خیر. اگر نسبت به روغن آلرژی داشتید یا احساس سوزش کردید، از روغن حامل بیشتری در آن ناحیه استفاده کنید تا تأثیر روغن اساسی را کاهش دهد.
رقیق کردن روغن: برای استفاده از روغن‌های اساسی برای درمان پوست مستعد آکنه، 20 قطره روغن اساسی را با 40 میلی‌لیتر روغن جوجوبا مخلوط کنید. از استفاده از این مخلوط در اطراف چشم‌ها و لب‌ها خودداری کنید.
در کنار استفاده از روغن‌های اساسی سعی کنید تغذیه‌ی درستی داشته باشید ، پوست خود را تمیز نگه دارید و آب زیاد بنوشید. این به درمان آکنه کمک خواهد کرد و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.