وجود آفتاب در پرتو عقل (8) برهان تجلی اعظم
وجود امام مهدي عليه السلام در پرتو عقل ( برهان تجلي اعظم) + وجود آفتاب در پرتو عقل (8) برهان تجلی اعظم
وجود آفتاب در پرتو عقل (8) برهان تجلی اعظم
8 - برهان تجلي اعظم
الف ـ تجليات كه همان ظهورات است در لسان قرآن مجيد و روايات اهل بيت عصمت در حقيقت مرتبه ي نازله ي قرآن و به مثابت بدن آن و قرآن اصل و روح آن هاست از آن ها ياد شده است آنجا كه مي فرمايد: «كل يوم هو في شأن». (1)
ب ـ اين تجليات و ظهورات انفطار موجودات از ذات واجب تعالي و اشتقاق اين كلمات وجوديه از مصدرشان كه وجود واجب است مي باشد، و همگي قائم به اويند به نحو قيام فعل به فاعل، و معلول به علت، و فرع به اصل.
ج ـ اسماي الهي معرف صفات جمالي و جلالي ذات اقدس حق اند، و اين اسما به اعتبار جامعيت، بعضي را بر بعضي ديگر فضل و مزيت و مرتبت است تا منتهي شود به كلمه ي مباركه ي «الله» كه اسم اعظم است وكعبه ي جميع اسماء.
د ـ وجود اسم اعظم تجلي اعظم لازم دارد كه همان انسان كامل است كه فردي از او شايسته تر نيست. و آن مظهر اتم و كعبه ي كل و مظهر اسم اعظم الهي در اين زمان خاتم اوليا قائم آل محمد مهدي موعود حجه بن الحسن العسكري عليه السلام است، و ديگر ابدال و اوتاد كمل و آحاد و افراد غير كمل به فراخور بهره و نصيبشان از تحقق به اسماي حسني و صفات علياي الهيه به آن مركز دائره ي كمال، قرب معنوي انساني دارند.
پی نوشت:
1. سوره رحمن، آيه 29.
معرفي پايگاههاي اينترنتي
کاغذ دیواری مذهبی
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}