مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون



 

عسل و دارچین هر دو فواید زیادی برای سلامتی دارند. این باور وجود دارد که ترکیب آن‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید است.
از زمان‌های باستان از عسل و دارچین برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. دارچین یکی از قدیمی‌ترین ادویه جات شناخته شده برای انسان‌هاست و عسل قدیمی‌تر نیز هست. این دو ترکیب با خواص شفا بخش منحصر به فرد خود تاریخچه‌ای طولانی به عنوان یک روش خانگی برای درمان بیماری‌های مختلف دارند. روغن دارچین و آنزیم‌های عسل هیدروژن پراکسید تولید می‌کنند که ماده‌ای ضد میکروبی است. این ماده‌ی ضد میکروبی می‌تواند مانع رشد باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری زا شود. دارچین به صورت پودر یا روغن مصرف می‌شود. از دارچین و عسل از سال‌ها پیش به عنوان روش طبیعی برای درمان بیمار‌های مختلف استفاده می‌شده است و بسیاری از فواید آن‌ها اثبات شده‌اند.

دستگاه ایمنی: مصرف روزانه‌ی عسل و دارچین دستگاه ایمنی را در مقابل عفونت‌های باکتریایی و ویروسی تقویت می‌کند. از آنجایی که عسل حاوی مقدار زیادی آهن است، به تقویت گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند.
ضد پیری: چای گیاهی تهیه شده از عسل و پودر دارچین به کنترل رادیکال‌های آزاد که در فرآیند پیری نقش دارند کمک می‌کند. مصرف چای عسل و دارچین به حفظ شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد.
آرتروز: ماساژ دادن نواحی متأثیر از آرتروز با مخلوط دارچین و عسل به کاهش درد کمک می‌کند. تحقیقی که اخیراً در این باره انجام شده است نشان داد که استفاده از مخلوط عسل و دارچین برای کاهش درد بسیار مفید است.
سلامت قلب: از عسل و دارچین برای کاهش سطح کلسترول خون استفاده می‌شود. آن‌ها به بازسازی سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها و بهبود گردش خون کمک می‌کنند. عسل و دارچین از مسدود شدن عروق خونی جلوگیری می‌کنند.
کاهش وزن: نوشیدن عسل و دارچین با یک فنجان آب جوش مانع تجمع چربی در بدن می‌شود. عسل و دارچین به کاهش وزن کمک می‌کنند و بسیاری از متخصصین آن را روشی ایمن برای کاهش وزن می‌دانند. ترکیب عسل و دارچین قسمت جدایی ناپذیر بسیاری از رژیم‌های غذایی به حساب می‌آید.
خستگی: آهن و قند طبیعی موجود در عسل بسیار بالاست و به تقویت بدن کمک می‌کند. آهن به افزایش سطح هموگلوبین خون کمک می‌کند و چون قند عسل طبیعی است برای بدن مضر نیست. دارچین نیز دارای خاصیت ضد خستگی است.
سرماخوردگی و آنفولانزا: مصرف عسل و دارچین برای افرادی که سرفه می‌کنند و سرما خوردگی دارند مفید است. آن‌ها همچنین حاوی ترکیباتی هستند که نه تنها میکروب‌ها را از بین می‌برند بلکه همچنین مانع رشد میکروب‌های عفونت زا آنفولانزا می‌شوند.

ریزش مو: استفاده از مخلوط عسل و دارچین به کنترل طاسی و ریزش مو کمک می‌کند.
دندان درد: خمیر تهیه شده از عسل و دارچین دندان درد را کاهش می‌دهد.
ناراحتی معده: مصرف خوراکی دارچین و عسل به کاهش درد معده کمک می‌کند.
عفونت مثانه: مصرف عسل و دارچین با آب گرم میکروب‌های مثانه را از بین می‌برد و مانع رشد آن‌ها می‌شود.
عفونت پوست: مالیدن دارچین و عسل روی نواحی آلوده به عفونت به درمان جوش‌ها ، نیش حشرات ، اگزما ، عفونت قارچی و غیره کمک می‌کند.
بوی بد دهان: از مخلوط عسل و دارچین می‌توانید برای قرقره کردن دهان استفاده کنید. عسل و دارچین به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کنند.
مصرف عسل و دارچین با همدیگر فواید زیادی برای بدن دارد و با عوارض جانبی همراه نیست. ولی، سازگاری آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پس، بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها با پزشک مشورت کنید.