نویسنده: عطیه عطیفه




 

وسایل لازم:

پارچه
چسب مایع
سیم مفتول
سنگ در دو سایز بزرگ و کوچک
دم باریک
دم گرد
سیم چین
سیم مفتول 2 سایز
قیچی
 

طرز اجرا:

یک مستطیل پارچه‌ای به سایز دلخواه ببرید، پارچه را به پشت برگردانید، لبه‌ها را از طول به وسط پارچه بیاورید و چسب بزنید، دو عرض پارچه را نیز به وسط آورده و بچسبانید. مستطیل پارچه‌ای آماده شده را کنار بگذارید، سیم نازک را به وسیله قسمت جلوی دم گرد سه دور بپیچید، هر دوسر سیم پیچیده شده را در جهت مخالف همدیگر حلقه کنید، اضافه را ببرید (تصاویر شماره 3 و 4)، پارچه مستطیلی را از وسط تا کرده و به درون حلقه‌ای که ساختید بیندازید، (تصاویر شماره 5 تا 7) با سیم مفتول متوسط سه حلقه متوسط و یک حلقه بزرگتر بسازید، دو حلقه متوسط را به پایین پاپیون انداخته به وسیله سیم نازک، یک سنگ ریز از حلقه دوم آویزان کنید. حلقه بزرگ را درون حلقه متوسط بالایی انداخته، درون آن یک حلقه متوسط دیگر بیندازید و توسط سیم نازک یک سنگ بزرگتر از آن آویزان کنید، آویز گوشواره را در قسمت بالای آن وصل کنید.

طرز ساخت آویز گوشواره:

سر سیم یک حلقه کوچک به وسیله دم باریک ایجاد نمایید، حدوداً 1 سانتی متر بعد از حلقه ایجاد شده سیم را صاف کنید سپس به سیم، فرم دایره بدهید، ادامه را به صورت مایل صاف کنید و انتهای آن را حدوداً 2 میلی متر به سمت بالا کج کنید.

نکته:

برای ساخت این گوشواره می توانید از هر پارچه‌ای که می‌پسندید استفاده نمایید، اضافات پارچه لباستان زمانی که دوختش به پایان رسیده می‌تواند گزینه خوبی باشد تا با این روش یک ست زیبایی از لباس با زیورآلات برای خود داشته باشید، ضمناً سعی کنید سنگی که انتخاب می‌کنید با رنگ پارچه همخوانی داشته باشد.
منبع مقاله : نشریه‌ی ترمه، شماره‌ی 5.