مصرف غذاهاي چرب و سرخ کرده زنان را مستعد ابتلا به سرطان سينه مي‌کند

دکتر « حميدرضا ميرزايي » متخصص راديوتراپي و آنکولوژي و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در گفت وگو با ایسنا، با اعلام اين مطلب افزود: مهمترين عامل سرطان سينه، ژنتيکي يا ارثي است که ممکن است اين ژن از بدو تولد در بدن فرد موجود باشد و فرد را در سنين بالا به اين بيماري مبتلا سازد.
دکتر ميرزايي با اشاره به اين که هميشه اين مشکل نمي‌تواند ارثي و ژنتيکي باشد، گفت: از ديگر عوامل به وجود آورنده سرطان پستان، استرس، بيماري‌هاي روحي و رواني و يا هر بيماري که در رابطه با اختلالات هورموني باعث افزايش ترشح استروژن باشد و سلول‌هاي خفته سرطاني سينه را تحريک کند، مي‌تواند عامل به وجود آورنده اين بيماري باشد.
وي در ادامه افزود: چاقي و اضافه وزن يکي ديگر از علل افزايش احتمال اين بيماري است، بنابراين افرادي که چاق هستند براي جلوگيري از مبتلا شدن به سرطان پستان بايد وزن خود را کاهش دهند.
دکتر ميرزايي در پايان تصريح کرد: علائم اوليه سرطان پستان ايجاد توده‌هايي است که با لمس کردن مي‌توان آن را حس کرد. همچنين ترشحات از نوک پستان که به صورت خون يا ترشحات رنگ روشن است از علايم بروز سرطان پستان است که بايد بلافاصله جهت درمان اقدام كرد.
http://www.salamatnews.com

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله