گراتن مرغ

مواد لازم
۳۵۰ گرم ماکارونی ریز و باریک
سینه ی مرغ یک تخته
سس سفید دو پیمانه
نمک و فلفل
کره
پنیر پیتزا رنده شده
پیاز کوچولو یک عدد

طرز تهیه:

مرغ رو با پیاز چراقاچ و کمی نمک و فلفل بذارید ۲۵ دقیقه بپزه. بعد از استخون جداش کنید و خوردش کنید. ماکارونی رو آبکش کنید.
کف ظرف نسوز کمی کره آب شده بریزید و بعد کمی سس سفید. روش یه لایه ماکارونی آبکش شده بریزید و روش سس سفید ریخته و پخش کنید و تکه های مرغ رو بچینید و کمی سس سفید ریخته و روش چند تکه کره بذارید. دوباره به همین ترتیب یه لایه ماکارونی و یه لایه مرغ و سس سفید و تکه های کره بریزید تا لایه آخر که با ماکارونی پوشونده و روش سس بمالید و چند تکه کره بذارید.
روی این لایه رو کاملا با پنیر رنده شده بپوشونید.
بیست دقیقه توی فر با حرارت ۱۸۰ درجه بذارید و آخر سر هم گریل رو چند دقیقه روشن کنید تا روش طلایی شه. یا ۱۵ دقیقه با قدرت ۷۰٪ توی ماکروفر بذارید و اگه پنیر آب نشده بود ۵ دقیقه دیگه هم بذارید. روش رو با گریل طلایی کنید
۱. یک قاشق آرد رو توی یک پیمانه شیر حل کنید و بذارید روی شعله ملایم و هم بزنید تا غلیظ شه و یه تیکه کره بندازید توش تا آب شه. نمک و فلفل سفید!
۲. کمی کره رو تو شیرداغ کن آب کنید و یک قاشق آرد رو توش تفت بدین و بعد یک پیمانه شیر رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا غلیظ شه. نمک و فلفل سفید فراموش نشه. اگه فلفل سفید نداشتین سیاهشم قبول می کنیم. زیاد سخت نگیرین.
من روش دوم رو ترجیح می دم اما اولی راحت تره و بدک هم نیست!
توی درست کردن سس سفید این غذا می تونید مقدار شیر رو کمتر بگیرید و آب مرغی رو که پختید صاف کنید و اضافه کنید تا طعم بگیره.
البته می تونید با اضافه ی آب مرغ رو یه کار دیگه کنید: صافش کنید و بریزید تو کیسه نایلون و گره بزنید و بذارید تو فریزر واسه سوپ و خورش هایی که باید آب مرغ بهشون اضافه شه!

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله