خانه هوشمند در ایران ساخته شد

منبع:http://forum.niksalehi.com
"طهماسب داودي" طراح و توليدكننده خانه هوشمند روز شنبه با ارسال نمابري به گروه علمي ايرنا اعلام كرد اين تابلو با تلاش ‪ ۱۵‬ساله در كشور توليد شده است.
"محمد مهدي بهرامي" كارشناس ارتباطات و همكار داودي در اين پروژه به خبرنگار ايرنا گفت اين پروژه كه موجب كاهش ‪ ۳۵‬درصدي انرژي مي‌شود از سوي سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران مورد تاييد قرار گرفته است.
به گفته او هرچند مركز گسترش فناوري اطلاعات ايران (مگفا)، صندوق حمايت از توسعه تكنولوژي ايران، سازمان بهره‌وري انرژي و وزارت صنايع و معادن از اين پروژه حمايت كردند، اما مقدار اين كمكها براي اجراي كامل طرح كافي نبوده است.
بهرامي گفت اجراي اين پروژه نيازمند ‪ ۸‬تا ‪ ۹‬ميليارد ريال بودجه بود اما به ميزان حمايت مالي مراكز مذكور اشاره نكرد.
تابلوي مديريت انرژي ساختمان يا همان خانه هوشمند توانسته چهار نشان ملي كشور، شامل تنديس زرين پنجمين همايش ملي انرژي ايران، كمان زرين دومين جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ايران را كسب كند.
كارشناسان آي‌بي‌ام در گزارش سالانه پنج در پنج بعدي"شكل‌گيري يكي از پنج فناوري نوآورانه را كه در سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي شكوفا مي‌شود و مي‌تواند ظرف پنج سال آينده زندگي ساكنان زمين را دستخوش تحول كند، خانه هوشمند دانسته‌اند.
خانه هوشمند يك سامانه پيشرفته ديجيتالي است كه مديريت امور ساختمان را بر عهده مي‌گيرد و انسان مي‌تواند به وسيله آن بخشي از نيازهاي خود را مرتفع كند.
مهندس "طهماسب داودي" مخترع ايراني با اين اختراع شهريور سال گذشته به نمايشگاه بين‌المللي "ايي.پي.آي" دعوت شد.
اين مخترع ايراني در دهمين دوره المپياد "ايي.پي.آي" در نمايشگاه بين‌المللي تخصصي اختراعات ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي در بوداپست به همراه تيمي از مخترعان ايراني، موفق به كسب عالي‌ترين عنوان و كاپ زرين وزارت آموزش و پژوهش كشور روماني شد.
به گفته داودي طرح خانه هوشمند، در مجارستان و مالزي موفق به گرفتن مدال شده و سه استاندارد بين‌المللي ايزو را نيز كسب كرده است.

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله