مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون



 

تصادف خودرو یا برخورد می‌تواند برای همه کسانی که گرفتار شده‌اند جراحت‌بار و ترسناک باشد. گرچه، نگران می‌شوید و لرزه بر اندام‌تان می‌افتد، کارهایی وجود دارد که زمانی که شما با چنین موقعیتی مواجه می‌شوید، نیاز است، انجام دهید. از گزارش‌دهی تصادف تا جست‌وجوی کمک‌های پزشکی، در این‌جا فهرستی از کارهایی وجود دارد که بعد از تصادف خودرو آنها را انجام دهید.
شما در حال سفری آرام از اتوبان هستید، زمانی که ناگهان خودتان را در حال نابینا شدن توسط نورهای قوی خودرویی از سمتی نابجا در جاده که در حال برخورد با شماست، می‌یابید، نوایی را با خودتان زمزمه می‌کنید. در عرض چند دقیقه شما با ماشین دیگری تصادف کرده‌اید.
تصادف و برخورد اتومبیل می‌تواند غیر منتظره اتفاق بیافتد و می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. این می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیافتد و حتی محتاط‌ترین راننده‌ها در برخی زمان ها تجربه تصادف خودرو را داشته اند. این تجربه می‌تواند شامل برخورد با وسیله نقلیه، حیوانات، عابران پیاده و موانع ثابت مانند تیرهای چراغ برق و یا تیرک های الکتریکی دیگری باشد.
طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده ، درسال 2009، تخمین زده شده است که 10.9 میلیون تصادف وسیله نقلیه موتوری در ایالت متحده اتفاق افتاده است. در بیشتر موارد، خسارت اموال و زیان مالی زیادی وجود دارد. گرچه، همچنین گاهی اوقات سرنشینان خودرو ممکن است صدمه ببینند. حتی اگر شما از نظر جسمی هم آسیب نبینید، وحشت و عصبانیت پس از یک تصادف می‌تواند قضاوت و انجام کار درست را برای شما سخت کند. عموما اولین واکنش پس از تصادف، ستیز یا گریز است. ممکن است یکی عصبانی به راننده دیگری ضربه بزند یا صحنه را به سرعت ترک کند. گرچه، این می‌تواند یک اشتباه پر هزینه را اثبات کند که حتی منجر به مجازات قانونی گردد. برای دوری از چنین اشتباهاتی، در این‌جا چک لیستی ساده که در موقعیت سخت و ترسناک به شما کمک خواهد کرد، وجود دارد.
چک لیست: بعد از تصادف اتومبیل از چه چیز دوری کنیم

ترس

احتمالا این سخت‌ترین کار برای انجام دادن و کاری که احتمالا حتی منجر به عوارض بیش‌تری می‌شود، است. برای مثال، تصور کنید که در وسط خیابان تصادف کرده‌اید و سپس در آن حالت با ذهنی سرگردان در اطراف ماشین‌تان پرسه می‌زنید، خود را در معرض خطر صدمه توسط ترافیک پرسرعت قرار دهید. در عوض، بهتر است که آرام باشید، ذهن‌تان را پاک کنید و در صورت امکان اتومبیل‌تان را از معرض خطر دور نمایید.
در کشورهای خاصی حرکت وسیله نقلیه از محل تصادف غیر فانونی است، پس در این مورد از قانون کشورتان مطمئن شوید. در مورد آسیب اتومبیل بزرگ که حرکت دادن اتومبیل امکان پذیز نیست، چراغ‌های خطر را روشن کنید و برای کمک تماس بگیرید.

بحث یا دعوا

اگرچه گرفتار شدن در تصادف خودرو می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد، بهتر است که خونسردی خود را حفظ کنید و حرف‌هایی را بگویید که بعدا پشیمان نشوید. فریاد زدن بر سر راننده‌ دیگر، تقصیر را بر گردن آن‌ها انداختن و فریاد زدن برای شما هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که همیشه در نظر داشته یاشید این است، هرگز نپذیرید که شما مقصر بودید. با انجام این کار و عذرخواهی در صحنه، شما تصادف را پذیرفته‌اید. این می‌تواند منجر به وضع سایر مجازات حقوقی علیه شما شود.

ترک کردن صحنه

صرف نظر از این‌که چه تصادف جزئی باشد یا با خرابی بسیار همراه باشد، این مهم است که در صحنه بمانید، با دیگر راننده درگیر هماهنگ شوید و تصادف را به پلیس گزارش دهید. درصورتی که شما موفق به انجام این کار نشوید، مرتکب یک جرم هستید. پس، جدا از تحمل کردن مسئولیت در قبال تصادف، شما به اتهامات جنایی نیز خوانده شده‌اید. اگر هوا تاریک است چراغ های چشمک زن را روشن نگه دارید یا شعله‌ای را به راه اندازید تا افراد را از تصادف آگاه کند.

عدم گزارش حادثه

این مهم است که به خصوص اگر آسیب به اموال زیاد است، یا اگر کسی آسیب دیده است، تصادف را به پلیس گزارش دهید. حتی در صورت تصادف‌های جزئی بهتر است آن را به پلیس اطلاع دهید. معمولا در تصادف‌های جزئی، ماموران اجرای قانون پاسخگو نیستند. گرچه، بهتر است که با 911 یا شماره تلفن‌های اورژانس تماس بگیرید تا مطمئن شوید که شما گزارش یک تصادف را داده‌اید. این گزارش برای مطالبه بیمه احتیاج خواهد شد. همچنین اگر فردی آسیب دیده سپس با کمک‌های پزشکی تماس بگیرید.

فراموش کردن نگه‌داری بک برگ از اطلاعات

تا زمانی که درانتظار رسیدن پلیس هستید، تمام اطلاعات مربوط به محل تصادف را جمع‌آوری کنید. شامل اسامی، آدرس و شماره تلفن تمام افراد این حادثه و شاهدان و سایر افراد درگیر در تصادف می‌باشد. همچنین شما نیاز به ایجاد یادداشتی از موارد زیر دارید:

زمان و تاریخ تصادف

مشخصات وسیله نقلیه شامل مدل، رنگ و شماره ثبت خوردو

آب و هوا و دید

سیر کامل اتفاقات قبل از حادثه، شامل کروکی از وضعیت وسایل نقلیه، سرعت هر یک از طرفین درگیر رانندگی و صحنه کامل تصادف.
جزئیات بیمه نامه راننده دیگر شامل نام، شماره و شماره بیمه نامه شرکت بیمه.
آسیب به وسایل نقلیه و جراحات در صورت وجود
جزئیات در مورد افسر تحقیق و شماره گزارش پلیس.
هنگامی که افسر تحقیق نیز این اطلات را ثبت می‌کند، بهتر است که خودتان یک ثبت شخصی از این اطلاعات را داشته باشید که زمانی که تقاضای بیمه دارید، کمکتان کند. همرا با یادداشت‌های جزئیات، شما همچنین می‌توانید سعی به انداختن تعدادی عکس از تصادف نمایید.

فراموش کردن وکیل‌تان

فورا بعد از تصادف با وکیل‌تان تماس بگیرید. او شما را از آنچه که در آن موقعیت نیاز است تا انجام دهید، آگاه می‌کند. ضمنا، بدون اجازه وکیل‌تان اجازه ثبت اظهارات را ندهید. همچنین مهم است که هیچ نوشته‌ای را برای پرونده یا اظهارات گفته شده برای آژانس بیمه راننده دیگر را امضا نکنید. صبر کنید تا زمانی که با یک وکیل که اطلاعاتی را ارائه خواهد کرد و از حقوق شما دفاع کند مشورت کنید.

عدم موفقیت در آگاه ساختن شرکت بیمه‌تان

در اولین فرصت شرکت بیمه‌تان را آگاه کنید. این به این علت است که بسیاری از اسناد بیمه محدودیت زمانی مشخصی دارند که شرکت باید بعد از تصادف اطلاع داشته باشد.. این مهم است که قبل از درگیر شدن در تصادف بیمه‌تان را چک کنید. این به شما کمک خواهد کرد که برگه‌ای را نگه دارید که آیا بیمه وسیله نقلیه عواید پزشکی را پوشش می‌دهد یا نه. همچنین شما ملزم به ارائه جزئیات کامل از حادثه به همراه تاریخ و زمان هستید.

نپذیرفتن درمان پزشکی

اگر ‌که تصادف بزرگ است که دارای مصدوم است، افراد تمایل دارند که کمک‌های پزشکی در دسترس را نادیده بگیرند. با این حال، مخصوصا برخی از صدمات فورا بعد از تصادف، آشکار نیستند. بهتر است که برای جلوگیری از هرگونه شدت داخلی یا سایر صدمات، توسط یک پزشک معاینه شوید. این نه‌تنها برای سلامتی شما بسیار مهم است بلکه رسید درمان پزشکی نیز در روند تسویه کمک خواهد کرد.
یک‌بار که در خانه هستید، تمام اسناد مربوط به تصادف شامل شماره دعوی، اسناد مربوط به دعوی، شماره تلفن راننده، گواهی و رسید مخارج که ممکن است شما بعد از تصادف متحمل شده باشید را مرتب نمایید.
این فهرست کارهایی که هنگام تصادف باید از آن‌ها اجتناب کنید در زمان اضطرار به شما کمک کند. گرچه، بهتر است که بعضی چیزها مانند تلفن همراه، کارت فوریت‌های پزشکی، شماره‌های مخاطب ضروری، جعبه کمک های اولیه، چراغ اضطراری، کاغذ و قلم و یک دوربین قابل استفاده (در صورت امکان) را قبل از این‌که به جاده بزنید در جعبه کمک‌های اولیه نگه‌دارید. این جعبه کمک‌های اولیه در موردی که شما درگیر تصادف شده‌اید به شما کمک خواهد کرد.