نویسنده: سید هاشم میرلوحی




 

ترور آرچدوک فرنز فردیناند (1) اتریش، ماشه‌ی شروع جنگ جهانی اول را کشید (2):

هدف سیاسی یهودیان صهیونیست، ایجاد جنگ بزرگ (3) در دنیا بود که از طریق فراماسونها - یعنی بنیاد و تشکیلات وابسته به یهودیان - آن را دنبال می‌کردند. لذا با این اهدف و در این راستا، فراماسون‌های یهود، با گروه صرب‌های جدایی‌طلب - که آنها را «دست سیاه (4)» - می‌نامیدند، تماس گرفتند و طرح خود را که ترور آرچدوک فرنز فردیناند بود، برای آنها مطرح ساختند و آن صرب‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند، زیرا هدف سیاسی گروه جدایی‌طلب صرب این بود که استان‌های جنوبی اتریش - لهستان که اسلاوهای جنوبی (5) در آن ساکن بودند، جدا شود و به یک صربستان بزرگتر تبدیل شود و یا اینکه به یوگوسلاوی ملحق گردد.
در هر صورت، 7 نفر - از گروه جدایی‌طلب صرب - برای ترور آرچدوک فرنز فردیناند بکار گرفته شدند و براساس اذعان این افراد در دادگاه، به آنها بمب، هفت تیر (از نوع ریوالور (6)) و قرص‌های سیانور - برای خودکشی، بعد از اجرای مأموریت (7) - داده شد و این اقلام را عوامل دولت صربستان و عوامل فراماسون‌های بین‌المللی یهودیان در اختیار آنها گذاشتند. به هر ترتیب، این 7 نفر در تاریخ 28 جون سال 1914 میلادی، در خیابان اَپل کواِی (8) در انتظار آرچدوک فرنز فردیناند بودند تا زنجیره‌ی خودروهای مشایعت کننده او از راه برسند و آنها مأموریت خود را اجرا نمایند. (9)
در آن روز، یعنی در تاریخ 28 ژوئن سال 1914 میلادی، آرچدوک فرنز فردیناند اتریش که وارث تاج و تخت امپراطوری اتریش - مجارستان (10) بود، به همراه همسرش سوفی وان چوتکواتو (11) - دوشس (12) هاهنبرگ (13) - در ساریوو، مرکز بوسنی (14) توسط کاوریلو پرینسیپ (15) - عامل یهودیان صهیونیست - ترور شدند. این ترور در حالی روی داد که آرچدوک فرنز فردیناند به همراه همسرش سوفی، با یک خودروی کروکی از ساریوو دیدن می‌کردند و ترور آرچدوک فرنز فردیناند ماشه‌ی شروع جنگ جهانی اول را کشید (16).
براساس بازجویی‌های پلیس و رونوشت‌های موجود از دادگاه‌های محاکمه‌ی افراد دستگیر شده در این ماجرا، اولاً بعضی از افراد که در این ترور دست داشتند، فراماسون بوده‌اند و بعضی درصدد بودند تا به فراماسون‌ها ملحق شوند و بعضی با فراماسون‌ها رابطه داشته‌اند. ثانیاً همان‌گونه که یهودیان صهیونیست در پروتکل‌های نخبگان بزرگ صهیونیست (17) ذکر کرده‌اند، تشکیلات فراماسونری، سازمانی است که از آنِ یهودیان صهیونیست می‌باشد و افراد غیریهودی نیز در تشکیلات فراماسونری، در راستای اهداف یهودیان صهیونیست به کار گرفته شده‌اند. ثالثاً فراماسون‌های یهود، افراد جدایی‌طلب صرب و یا ناسیونالیست‌های صرب را - که «دست سیاه» خوانده می‌شدند - برای دستیابی به یک صربستان بزرگتر تحریک کردند و آنها را بکار گرفتند، تا این ترور را صورت دهند. در این مقطع، به بخشی از رونوشت‌های دادگاه می‌پردازیم.
رئیس [دادگاه]: آیا شما باور داشتید که این کار [یعنی ترور فردیناند] مزیتی برای اسلاوهای جنوب اتریش - مجارستان خواهد داشت؟
گرابِز (18): من باور داشتم که اسلاوهای جنوب [اتریش - مجارستان] که تقریباً هم پول و هم خون خود را به عنوان مالیات می‌دهند، لااقل به حقوق اولیه‌ی خود می‌رسند. (گزارش شورت هند فروس از محاکمه، صفحه‌ی 46).
کاوریلو پرینسیپ [ضارب اصلی فردیناند]: صادقانه بگویم که همه، با ایده‌ی ترور [فردیناند] موافق بودند.
کاوریلو پرینسیپ [ضارب اصلی فردیناند]: ما با گزینش این راه [منظور ترور فردیناند] برای کمک به اسلاوهای جنوب موافق بودیم.
رئیس: این به چه معنا است؟ [منظور شما چیست؟]
کاوریلو پرینسیپ [ضارب اصلی فردیناند]: قتل! نابودی تمام افرادی که مخالف پان اسلاو [یا پان اسلاویسم، به معنای یک اسلاو بزرگ و سراسری] می‌باشند و با مردم، غیرمنصفانه هستند. (گزارش شورت هند فروس از محاکمه، صفحه‌ی 32).
نجلکو کابرینویچ - فردی که بمب را به سمت خودروی فرنز فردیناند پرتاب کرد: او [یعنی کاسیمیرویچ (19)، یکی از افراد صرب که در این ترور دست داشته است و با یهودیان فراماسون در تماس بوده است] یک فراماسون بوده است، و شاید به نوعی یکی از رؤسای فراماسون بوده است. او سریعاً به مسافرت خارج از صربستان رفت [یعنی بعد از اینکه این افراد، حاضر شدند تا فردیناند را ترور کنند] او به روسیه، فرانسه و بوداپست رفت. هر زمان من از سیگانوویچ (20) سئوال می‌کردم که پروژه‌ی ما چقدر به پیش رفته است، او در جواب می‌گفت، زمانی که کاسیمیرویچ به صربستان بازگردد، این را خواهیم دانست.
پریمیوسیک [یکی از افراد بازجو در دادگاه]: آیا شما یک فراماسون می‌باشید؟
نجلکو کابرینویچ: (بعد از مدتی سکوت، بلند می‌گوید) چرا این سئوال را از من می‌پرسید؟ من به این سئوال شما نمی‌توانم پاسخ بدهم.
پریمیوسیک: آیا تنکوسیک (21) یک فراماسون است؟
نجلکو کابرینویچ: (بعد از مدتی سکوت، می‌گوید) بله! سیگانوویچ نیز یک فراماسون است.
رئیس: ما به این نتیجه می‌رسیم که شما نیز یک فراماسون می‌باشید، زیرا یک فراماسون، هرگز به کسی اعتراف نمی‌کند که یک فراماسون است، مگر به یک فراماسون که به آن انجمن [یعنی انجمن فراماسون] تعلق داشته باشد.
نجلکو کابرینویچ: خواهش می‌کنم در مورد این موضوع از من سؤال نکنید، چون جواب نخواهم داد.
رئیس: درباره‌ی انگیزه‌ی خود به من بگویید. آیا قبل از اینکه تصمیم به ترور بگیرید، می‌دانستید که تنکوسیک (22) و سیگانوویچ (23) فراماسون می‌باشند؟ آیا این حقیقت که آنها فراماسون می‌باشند، بر روی تصمیم شما، مؤثر بود؟
نجلکو کابرینویچ: بله!
رئیس: آیا شما، دستور مأموریت ترور را از آنها گرفتید؟
نجلکو کابرینویچ: من دستور مأموریت ترور را از کسی نگرفتم. این قضیه مربوط به فراماسون‌ها بود، زیرا آنها به من در قصدم [که کمک به اسلاوهای جنوب بود] نیرو بخشیدند. در فراماسونری، کشتن مجاز است. سیگانوویچ به من گفت که فراماسونری، بیش از یک سال قبل، مرگ فونز فردیناند را صادر کرده است. (گزارش شورت هند فروس از محاکمه، صفحه‌ی 14).
رئیس: آیا شما در مورد فراماسونری با سیگانوویچ صحبت کردید؟
پرینسیپ: (گستاخانه پاسخ می‌دهد) چرا این سئوال را از من می‌پرسید؟
رئیس: من این سئوال را می‌پرسم، زیرا باید بدانم. آیا شما در این مورد با او صحبت کردید یا نه؟
پرینسیپ:... در یک وقت دیگری، او به من گفت که در یکی از محل‌های ملاقات فراماسون، فردی که وارث تاج و تخت [امپراطوری اتریش - مجارستان] است، به مرگ محکوم شده است.
رئیس: آیا شما یک فراماسون می‌باشید؟
پرینسیپ: چرا این سؤال را می‌پرسید؟ من جواب نخواهم داد. (بعد از یک سکوت کوتاه، او می‌گوید) نه.
رئیس: آیا کابرینویچ یک فراماسون است؟
پرینسیپ: من نمی‌دانم. شاید او باشد. یک بار او به من گفت که می‌خواهد به فراماسون‌ها ملحق شود.
در هر صورت، همان‌گونه که قبلاً نیز ذکر گردید، براساس بازجویی‌های پلیس و همچنین رونوشت‌های موجود از دادگاه‌های محاکمه‌ی افراد دستگیر شده در این ماجرا، فراماسون‌های یهود، افراد جدایی‌طلب صرب و یا ناسیونالیست‌های صرب را - که «دست سیاه» خوانده می‌شدند - برای دستیابی به یک صربستان بزرگتر تحریک کردند و آنها را بکار گرفتند، تا این ترور را صورت دهند و این ترور، منجر به جنگ جهانی اول گردید، که از اهداف یهودیان صهیونیست بود.
جنگ به این صورت آغاز شد که صرب‌ها اجازه ندادند تا مسئولین امپراطوری اتریش - مجارستان، برای نظارت بر تحقیقات در مورد ترور فرنز فردیناند و همسرش، به صربستان بروند و اظهار داشتند که این امر، تجاوز به استقلال و حاکمیت صربستان محسوب می‌شود. یک ماه بعد ترور فرنز فردیناند، امپراطوری اتریش - مجارستان علیه صربستان اعلان جنگ کرد و این موضوع بهانه‌ای به دست روس‌ها داد تا ارتش خود را بسیج نمایند. این جنگ در تاریخ 28 جولای سال 1914 میلادی بین امپراطوری اتریش - مجارستان و کشور صربستان آغاز شد و سه روز بعد، به یک جنگ تمام عیار، تغییر شکل داد، بدین صورت که در تاریخ اول آگست سال 1914 میلادی، بخشی از کشورهای اروپایی، علیه روسیه اعلان جنگ کردند و بعد به صورت یک جنگ جهانی که 32 کشور در آن شرکت داشتند، تبدیل شد. 28 کشور از این 32 کشور را متفقین و نیروهای متحد (24) و یا کشورهای دوست (25) می‌خواندند (26) و 4 کشور و امپراطوری دیگر را، کشورهای مرکزی و یا ممالک محور (27) می‌نامیدند (28). بدین ترتیب،‌ جنگ جهانی اول آغاز گردید و تا امضای آتش بس در تاریخ 11 نوامبر سال 1918 میلادی ادامه یافت. به عبارتی دیگر این جنگ، 4 سال و 3 ماه و 14 روز به طول انجامید، جنگی که تقریباً 19 میلیون کشته را برای کشورهای درگیر بر جای گذاشت (29). البته منابعی نظیر دائرةالمعارف فانک‌اند و گنالز، تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را در این جنگ بیش از 37 میلیون ذکر کرده‌اند. این منبع، به علاوه 37 میلیون نفر تلفات در میان نظامیان درگیر در جنگ، تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی را نزدیک به 10 میلیون نفر ذکر کرده است (30). این جنگ تقریباً 186 میلیارد دلار هزینه را نیز برای کشورهای درگیر، در برداشت. (31) شایان ذکر است که 60 میلیارد دلار از این مبلغ، به یهودیان پرداخت شد و آن هزینه‌ای بود که برای وام و بهره‌ی آن، باید به آنها پرداخت می‌گردید. در هر صورت، ذینفع اصلی در این جنگ - همانند جنگ‌های دیگر - بانکداران یهود بودند و بازنده - از لحاظ جانی و مالی - مردم غیریهود محسوب می‌شدند.

پی‌نوشت‌ها

1. Archduke Franz Ferdinand
2. Funk and Wagnalls Encyclopedia, under "Austria" entry.
3. The Great War
4. Serbian Separatist group called "The Black Hand"
5. اسلاو (Slav) نام مردم آریایی‌نژاد مقیم اروپای شرقی است. اسلاوهای جنوبی (southern Slavs) را صرب‌ها، کروات‌ها و بلغارها و غیره تشکیل می‌دهند. اسلاوهای شرقی (Eastern Slavs) عبارتند از روس‌ها، اوکراینی‌ها و مردم بلاروس و اسلاوهای غربی (Western Slavs) عبارتند از لهستانی‌ها و چک‌ها و اسلواک‌ها و غیره.
6. Revolver
7. همانند گروهک منافقین و اذناب آنها در ایران، که در زمان طاغوت، بعد از اجرای مأموریت خود، در صورت دستگیر شدن، قرص‌های سیانور را می‌بلعیدند و خودکشی می‌کردند. بعضی از آنها، بعد از انقلاب مسئولیت‌هایی داشته‌اند و خاطرات خود را در این زمینه که قرص سیانور را در زمان طاغوت خوردند و زنده مانده‌اند، بازگو کرده‌اند.
8. Apple Quay" street
9. هر کدام از این 7 نفر مأموریت داشتند تا در زمانی که خودروی فرنز فردیناند به آنها رسید، ولی را ترور کنند. وقتی خودروی کروکی فرنز فردیناند به اولین فرد - به نام کاوریلو پرینسیپ (Gavrilo Princip) رسید، وی خود را باخت و تسلط خود را از دست داد و نتوانست این مأموریت را به پایان برد. دومین نفر از آنها،‌ نجلکو کابرینویچ (Nedjelko Cabrinovic) بود که خودروی فرنز فردیناند در ساعت 10:15 صبح به او رسید و وی بمب را به سمت خودروی فرنز فردیناند پرتاب کرد. راننده‌ی خودروی فرنز فردیناند، وقتی دید که جسمی به سمت آنها پرتاب شد، پای خود را بر روی پدال گاز گذاشت تا با سرعت گرفتن، از اصابت آن جسم به خودرو جلوگیری کند. با این عکس‌العمل او، آن بمب در زیر چرخ خودروی بعدی، منفجر شد. بعد از انفجار بمب، نجلکو کابرینویچ قرص سیانور را خورد و خود را به رودخانه‌ی ملجکا (Miljacka) پرتاب کرد. چهار نفر، وی را تعقیب کردند و او را دستگیر نمودند و به پاسگاه پلیس منتقل کردند. قرص سیانور هم ظاهراً قلابی بود و او را نکشت. سریعاً، بعد از اینکه فرنز فردیناند به ساختمان شهرداری شهر ساریوو - برای یک ضیافت رسمی - رسید، وی اصرار کرد تا او را به بیمارستان ببرند تا از خدمه‌ی خود که در آن انفجار صدمه دیده بودند، ملاقات کند. در مسیر به بیمارستان، راننده‌ی خودروی کروکی فرنز فردیناند - به نام اربن (Urban) - به سمت راست، در خیابان جوزف پیچید. پرینسیپ - اولین فرد از آن گروه 7 نفره، (که وقتی خودروی فرنزفردیناند به او رسید، وی خود را باخت و تسلط خود را از دست داد و نتوانست این مأموریت را به پایان برد) - در سر خیابان ایستاده بود. راننده تشخیص داد که نباید به سمت راست می‌پیچید، لذا به عقب بازگشت تا مسیر خود را تغییر دهد. در این زمان که به آرامی خودرو را به عقب هدایت می‌کرد، از جلوی پرینسیپ که سر آن خیابان ایستاده بود، و انتظار می‌کشید، عبور کرد. در این زمان بود که پرینسیپ قدم به پیش نهاد و از فاصله‌ی تقریباً 1/5 متری (5 فوتی) چندین گلوله به سمت خودروی حامل آرچدوک فرنز فردیناند شلیک کرد که یکی از این گلوله‌ها به رگ گردن فرنز فردیناند و یکی به شکم همسر وی - سوفی - اصابت کرد. نوشته‌اند فریدیناند در حالی که زنده بود، از همسر خود می‌خواست که او زنده بماند و چهار فرزندشان را بزرگ کند. بعد از اینکه پرینسیپ به فرنز فردیناند و سوفی گلوله‌هایی را شلیک کرد، هفت تیر را به سمت خود گرفت تا خود را بکشد، ولی فردی که در پشت سر او قرار داشت، از این امر جلوگیری کرد و مانع خودکشی او گردید و او نیز دستگیر شد. در مجموع، 8 نفر از افرادی که در ارتباط با این ترور دستگیر شدند، مجرم شناخته شدند. بر اساس قانون مجازات اتریش - مجارستان، فردی که کمتر از 20 سال سن داشته است، به اعدام محکوم نمی‌شد، لذا آنها به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. افرادی اظهار می‌دارند که کاوریلو پرینسیپ (ضارب اصلی فردیناند) یک یهود بود و به 20 سال زندان محکوم شد، در تاریخ 28 اپریل 1918 میلادی بر اثر بیماری سل، در زندان جان خود را از دست داد.
10. Heir to the Austro-Hungarian throne
در سال 1866 میلادی، کشور ایتالیا و کشور پروس (پراشا) (Prussia) (که امروزه بخش شرقی آلمان و بخش غربی لهستان می‌باشد) در طول 7 هفته، امپراطوری اتریش را شکست دادند که باعث تضعیف این امپراطوری شد و یک سال بعد از شکست این امپراطوری، سلطنت دوگانه‌ی (dual monarchy) اتریش - مجارستان (Austria-Hungary) را اعلام کرد.
11. Sophie von Chotkovato
12. به یک اشرافی اروپایی که حاکم منطقه‌ای بوده است، دوک (و یا دیوک) (duke) می‌گویند. مؤنث دوک را دوشس (یا داچِس) (duchess) گویند که همسر دوک می‌باشد و از نظر مقام، در ردیف دوک است.
13. Duchess of Hohenberg
14. Bosnian capitol of Sarajevo
ساریوو در آن زمان بخشی از امپراطوری اتریش - مجارستان محسوب می‌شد و در حال حاضر، بخشی از کشور بوسنی و هرزگوینا (Bosnia and Herzegovina) می‌باشد.
15. Gavrilo Princip
16. Encarta Encyclopedia and Funk & Wagnalls Encyclopedia, 1996, U.S.A., under "Austria" entry.
17. The Protocols of the Learned Elders of Zion
18. (Grabez)
19. (Casimirovic)
20. (Ciganovic)
21. (Tankosic)
22. (Tankosic)
23. (Ciganovic)
24. (The Allies and the Associated Powers)
25. (Entente Powers)
26. کشورهای دوست که شامل استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، یونان، هندوستان، ایتالیا، ژاپن، مانته نگرو، نیوزیلند، نیوفاوندلند، پرتغال، رومانی، روسیه، صربستان، افریقای جنوبی، آمریکا و انگلیس و غیره بودند که جمعیت آنها در مجموع 789/9 میلیون نفر بود و تعداد کشته‌شدگان نظامی آنها 5.696.056 نفر و تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی آنها 3.672.757 نفر و تعداد کل کشته‌شدگان آنها 9.368.631 نفر و تعداد کل زخمی‌های آنها 12.809.289 نفر بوده است.
27. (Central Powers)
28. ممالک محور (و یا کشورهای مرکزی) شامل امپراطوری اتریش - مجارستان، بلغارستان، آلمان و امپراطوری عثمانی بودند که در مجموع، جمعیت آنها 143/1 میلیون نفر بود. تعداد کشته‌شدگان نظامی آنها 9.415.397 نفر و تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی آنها 5.191.000 نفر و تعداد کل کشته‌شدگان آنها 9.415.397 نفر و تعداد کل زخمی‌شدگان آنها تعداد 8.419.533 نفر بوده است. نروژ نیز در این جنگ به عنوان یک کشور بی‌طرف بود که تعداد 1892 نفر از غیرنظامیان آن کشته شدند.
29. در مجموع، در جنگ جهانی اول، تعداد 9.720.453 نفر نظامی و تعداد 8.865.469 نفر غیرنظامی کشته شدند که جمع کشته‌شدگان نظامی و غیرنظامی تعداد 18.784.028 نفر و جمع زخمی‌شدگان تمام کشورها، تعداد 21.228.813 نفر بوده است.
30. Encarta Encyclopedia and Funk & Wagnalls Encyclopedia, 1996, U.S.A., under "Austria" entry.
31. Ibid, “World War I” entry.

منبع مقاله :
میرلوحی، سید هاشم؛ (1390)، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر نشر معارف، چاپ سوم