مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

سبک زندگی امروزی فرصت کمی برای پختن غذا به ما داده است. در اینجا، چند اسنک کم کربوهیدرات معرفی شده است که می‌توانید به آسانی همراه خود داشته باشید و در میان وعده‌ها استفاده کنید.
آجیل و دانه‌های روغنی
آجیل حاوی کربوهیدرات کم و فیبر، پروتئین و چربی زیادی است. شما می‌توانید آجیل زیادی بخرید ولی، زیاد مصرف کنید. از مصرف آجیل نمکی، فلفلی و غیره اجتناب کنید. به جای این کار از آجیل خام استفاده کنید. جدای از این آجیل‌ها، دانه کدو و دانه آفتابگردان نیز اسنک‌های کم کربوهیدرات سالم و مفیدی هستند. ولی، قبل از مصرف این دانه‌ها بررسی کنید که آیا نمک یا قند اضافی دارند یا خیر.
میوه‌ها: میوه‌ها را به آسانی می‌توان تهیه کرد و اکثر میوه‌ها کربوهیدرات کمی دارند. مطمئن شوید که از میوه‌های با قند پایین استفاده کنید. میوه‌های دارای کربوهیدرات کم عبارتند از تمشک، توت فرنگی، هنداونه، انگور، لیمو، قره قاط، پاپا، گریپ فروت، سیب، زردآلو خشک و غیره.
سبزیجات خام: انتخاب دیگر استفاده از سبزیجات خام مانند بروکلی، کرفس، کلم و خیار است. مصرف سبزیجات خام ممکن است چندان خوشایند نباشد پس، برای طعم‌دار کردن این سبزیجات می‌توانید از مقداری کره بادام زمینی در کنار آن‌ها استفاده کنید.
پنیر: پنیر نیز گفته می‌شود اسنک کم کربوهیدرات عالی است. از پنیر چدار یا دلمه شده به همراه میوه‌ها یا سبزیجات خام استفاده کنید. استیک‌های پنیر نیز در بازار وجود دارند که می‌توانید به عنوان اسنک استفاده کنید.
شکلات‌های بدون قند: شکلات‌های بدون قند به اضافه ژله‌های بدون قند نیز اسنک‌های خوبی با کربوهیدرات کم هستند. این شکلات‌ها انتخاب خوبی برای لذت بردن بدون افزایش کالری‌های دریافتی و اضافه وزن هستند.
ماست: ماست را به آسانی می‌توانید تهیه کنید فقط مطمئن باشید از ماست کم چرب و حاوی باکتری‌های مفید استفاده کنید. این باکتری‌ها لاکتوز موجود در ماست را مصرف می‌کنند و به این ترتیب مقدار کربوهیدرات آن را کاهش می‌دهند.
تخم مرغ: تخم مرغم آبپز اسنک سالم و عالی به حساب می‌آید. تخ مرغ ساده‌ترین اسنکی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.
اگر می‌خواهید تناسب بدن خوبی داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید، استفاده از اسنک‌های کم کربوهیدرات انتخاب خوبی خواهد بود. به خاطر کمبود وقت ممکن است نتوانید اسنک سالم و خوبی درست کنید. در چنین وضعیت‌هایی می‌توانید از اسنک‌های کم کربوهیدرات فوق‌الذکر استفاده کنید که برای سلامتی نیز مفید هستند.