پري ستاره‌ها (مجموعه شعر)

معرفی کتاب:

كتاب حاضر، مجموعه غزل هاي قادر طهماسبي (فريد) شاعر معاصر است كه در 273 صفحه و سه دفتر (سيب و گل و ستاره، پري ستاره‌ها و عشق بي‌غروب) گرد آمده است. غزلهاي فريد كه در اين مجموعه گرد آمده‌اند جداي از دستاوردهاي زباني و دايرة فرهنگ‌مداري، عمق عاطفي آنهاست كه نخستين كارگاه آفرينشگري ذهن خيال او به شمار مي‌رود. در كارگاه خيال او رسانايي و تأثرگذاري را كه برخاسته از روح زلال و بي‌پيرايه اوست مي‌توان به زيباي تمام احساس كرد.
اي شب! به روشنان ضميرت بگوكه امشب پري ستاره، پرستار من كجاست؟
شعر فريد با همة سختي ها و پختگي هاي كار شاعر، واجد نوعي بازيگوشي گاه غريزي و فطري و گاه آگاهانه و عامدانه است كه حتي گاه در نتيجه آفرينش متن، اين (كودك فرزانگي) تا درك و احساس مخاطب نيز تسري مي‌يابد. كه در آن وقت، ديگر گفت‌وگو در ميان آيينهاي درويشي جايش خالي مي‌ماند كه از پاكي و يگانگي فريد و شعرهايش حكايت دارد.
در شعرهاي فريد به وضوح مي‌توان امتزاج سبكهاي هندي، عراقي و خراساني را به همراه بسياري از دستاوردهاي نيمايي و پس از آن يافت. اين گونه‌ها را مي‌توان با فخامت تمام و جديت كمال در مثنويها و غزلهاي وي مشاهده كرد.
شعرهاي شاعر پر از ارادت قلبي و رشحات خوش رنگ رگهاي عاطفي اوست. او از اهالي رؤيت است و از همين ديدارها و به تعبير خودش پروازهاست كه قصه حكايت مي‌كند. اين خيال‌بندي گرماي بزم شعرش را دو چندان كرده است. شعرهاي وي خوش‌تراش و خوش‌نشين است.
پري ستاره‌ها دريافت عرض نياز و مفاهمه رب‌النوع فرحزاد زيبايي معنوي است كه شاعر گويا در سرايش شعرش در كار برپايي نماز شكرانه شعر است. اين دريافت و مفاهمه با رب‌النوع فرحزاد، شعرهاي او را امتياز و مانايي بخشيده است.
منبع: سوره مهر / کتاب