مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

آب آناناس طعم بسیار خوبی داشته و همیشه به عنوان یک نوشیدنی محبوب در میان مردم در نظر گرفته می شود. این میوه دارای فواید متنوعی برای سلامتی انسان می باشد. این میوه ی تند و شیرین و زرد رنگ متعلق به نواحی گرمسیر می باشد. در این مقاله با برخی از مزایای آب آناناس آشنا خواهید شد.

غنی از آنتی اکسیدان

میوه ی آناناس متعلق به خانواده ی بروملین بوده که آنزیم هضم کننده ی مواد غذایی می باشد. این میوه یک منبع غنی از ویتامین C نیز می باشد. بروملین و ویتامین C هر دو غنی از آنتی اکسیدان هایی بوده که به دفاع بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

مواد تغذیه ای

این میوه حاوی عناصری پتاسیم، کلسیم، فیبر، ویتامین C و منیزیم و غیره می باشد که به سلامت بدن کمک می کنند. این میوه برای تمام گروه های سنی مفید می باشد.

بهبود سلامت استخوان

منیزیم موجود در آب آناناس به ساخت استخوان ها و بافت های همبند کمک می کند. همچنین، آب آناناس منبع عالی از کلسیم بوده که به تقویت استخوان ها نیز کمک می کنند. از این رو این میوه باعث بهبود و حفظ سلامت استخوان می گردد.

کمک به عملکرد سیستم گوارش

آب آناناس حاوی بروملین بوده که مسئول تجزیه ی پروتئین در بدن می باشد. این آنزیم به هضم موثر غذا کمک کرده و از این رو برای سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد. علاوه بر این، آب آناناس حاوی فیبر بوده که برای ایجاد حرکات منظم روده بسیاری مهم می باشد. گفته شده که آب آناناس در از بین بردن کرم های روده نیز کمک می کند. آب آناناس یک ادرارآور طبیعی می باشد، این امر بدین معناست که به خلاص شدن از تجمع بیش از حد سموم و ضایعات موجود در کلیه و کبد کمک می کند.

بهبود سیستم ایمنی

آب آناناس تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه غنی از ویتامین C می باشد و از این رو به پیشگیری از شروع سرفه های معمول و سرماخوردگی، گلو درد و حتی بیماری های سخت مانند برونشیت جلوگیری می کند، بنابراین باعث بهبود سیستم تنفسی می گردد.

خواص ضد التهابی

آب آناناس دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد، بنابراین به درمان عفونتها و بهتر شدن زخم کمک می کند.

فواید دیگر

این میوه دارای حداقل چربی و سدیم و بدون کلسترول می باشد. یک روش سالم برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی برای کاهش وزن و یا حفظ وزن ایده آل هستند، استفاده از آب آناناس می باشد.
آب آناناس باعث کاهش وقوع لخته شدن خون در جریان خون شده و از این رو به بهبود عملکرد قلب کمک می کند.
این میوه حاوی ویتامین B1 بوده که برای تبدیل قند خون به انرژی اهمیت دارد.
آب آناناس برای افرادی که از روماتیسم مفصلی رنج می برند، مفید می باشد. این میوه باعث کاهش تورم و درد ناشی از ورم مفاصل می گردد.
آب آناناس (خام، تازه و بدون افزودن قند) در مقایسه با آب آناناس کنسروی فواید بسیار بیشتری دارد. به همین دلیل باید همیشه میوه های تازه انتخاب کنید، چون دارای فواید بسیاری می باشند.