مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 
 

آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی بوده که مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد. به دلیل ظاهر ناخوشایند این بیماری، مردم همواره به دنبال یافتن همه ی درمان های احتمالی موجود می باشتد. با این حال، چون این بیماری به پوست مربوط می باشد، احتمالا اکثر مردم روش های طبیعی درمان را ترجیح می دهند.
اجازه دهید برخی واقعیات مربوط به بیماری آکنه و گزینه های درمانی مختلفی که امروزه در دسترس می باشد را ذکر کنیم.
آکنه چیست؟
آکنه یک نوع بیماری پوستی بوده که توسط تشکیل جوش تشخیص داده می شود. این بیماری در درجه ی اول در دوران بلوع یا سال های نوجوانی ایجاد می شود، با این حال، در برخی افراد بزرگسال نیز این بیماری دیده می شود. این جوش ها در صورت، گردن، قفسه ی سینه، شانه ها و حتی بر روی کمر دیده می شود.
چه عوامی باعث بروز آکنه می شوند؟
هنگامی که منافذ موجود در پوست با سبوم، سلول های پوستی مرده و باکتری ها مسدود می شوند، پوست ملتهب شده و جوش های صورتی رنگی در آن محل بروز می کند. اغلب غذاهای سرخ کردنی و شکلات ها باعث تحریک بروز آکنه می شوند، با این حال، هیچ مدرکی در رابطه با اثبات تاثیر رژیم غذایی بر ظهور آکنه وجود ندارد.
اثرات آکنه
اگرچه آکنه تهدید کننده ی زندگی نیست، اما این بیماری می تواند اثرات فیزیولوژیکی منفی بر افراد داشته باشد. نوجوانانی که به بیماری اکنه مبتلا هستند، اغلب دچار افسردگی شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.
محصولات طبیعی ضد آکنه
اسانس درخت چای دارای خواص درمانی موثری بر آکنه می باشد. ترپن های موجود در اسانس چای مسئول کشتن باکتری های آکنه می باشند. آلوئه ورا نیز منبع غنی از آنزیم هایی بوده که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد و به طور معمول به منظور درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. ماست، عسل، گلاب، سولفات منیزیم، روغن آرگان، عصاره ی دانه ی میوه ی انگور و غیره نیز جهت درمان آکنه موثر می باشند. کپسول های روی، قرص های ویتامین A و E نیز برای مقابله با آکنه مورد استفاده قرار می گیرند.