پرتویی ازخورشید

قانون اساسی امکانات، ظرفیت ها و توانایی های فراوان و بی نظیری را برای رییس جمهورمنتخب ملت در نظر گرفته به گونه ای که رییس جمهور به عنوان مؤثرترین فرد می تواند در آبادانی و پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم، نقش بسیار اساسی ایفا کند.
رییس جمهور منتخب ملت وظایف تاریخی و سنگینی برعهده دارد و می تواند با استفاده از ظرفیت ها و امکانات فراوان قانونی، گره های زندگی مردم را بگشاید.
طبیعی است که رهبری در انتخابات از شخص خاصی حمایت نمی کند، بلکه از معیارهایی که بیان شد حمایت می کند و به دنبال تحقق این معیارها است.
کیهان 12/2/84 ش 18219
مردم در انتخاب رییس جمهور دقت کنند که هر دوره یک خصوصیت دارد و خصوصیت امروز، شخصی را می طلبد که با همه ی وجود خود را خدمتگزار مردم بداند و برای پیشرفت همراه با عدالت تلاش کند و ضمن مبارزه قاطع با فساد و تبعیض، به مردم همه ی شهرها و روستاهای کشور نگاه یکسانی داشته باشد و برای برخورداری آحاد ملت، تلاش کند که مردم نیز باید با درک این لحظه حساس تاریخی به دنبال شناخت چنین شخصی باشند.
ابرار20/2/84 ش 4736
این اختلافات [سیاسی] تا جایی که طبیعی باشد ایراد ندارد اما دشمن با استفاده از تشدید اختلافات، هدفی فراتر، یعنی ایجاد شکاف و دوگانگی در حاکمیت را دنبال می کند.
پروژه دشمن این است که در رأس نظام، دو فکر متعارض با هم درگیر شوند که البته عده ای هم در داخل در این جهت حرکت می کردند و فشارهای فراوانی به آقای خاتمی آوردند اما ایشان با تدین و عقل زیربار این فشارها نرفت.
اگر منظور از این اتهام [تلاش نظام برای یکدست کردن حکومت] این است که نظام می خواهد همه ی کشور را به دست یک جناح بدهد، این کاملاًغلط است زیرا ما معتقدیم وجود دو جناح که به قانون اساسی وفادارند و در مجموعه ی نظام کار می کنند، مانند دو بال؛ امکان پرواز و اوجگیری را برای نظام فراهم می سازد و باعث رقابت و پیشرفت می شود.
اگر منظور دشمنان ما از اتهام یک دست کردن نظام این است که ما اجازه نخواهیم داد در کشور و در اصول نظام شکاف ایجاد شود، ما همین را دنبال می کنیم و مثل همه ی دنیا اجازه نخواهیم داد کسانی که به قانون اساسی معتقد نیستند و اصل نظام را قبول ندارند در رأس نظام قرارگیرند.
نقطه مقابل اصولگرایی، اصلاح طلبی نیست بلکه لاابالی گری و نداشتن اصول است و نقطه ی مقابل اصلاح طلبی هم اصولگرایی نیست بلکه افساد است که در این میان، راه صحیح ،«اصولگرایی اصلاح طلبانه» است.
ما باید ضمن حفظ اصول، روش هایمان را روز به روز اصلاح کنیم، این معنای اصلاح طلبی واقعی است در حالیکه اصلاح طلبی از نظرآمریکایی ها یعنی مقابله با اسلام و نظام اسلامی.
برخی برای خوش آمدن غربی ها، می گویند نظام اسلامی در نیمه راه مردم سالاری است اما نباید با زدن اینگونه اتهامات به نظام و ملت، به دنبال خوش آمد غربی ها بود.
دشمن با انتخابات پرشور و موفق مخالف است اما ملت ایران توانایی یک انتخاب خوب را دارد و به یاری پروردگار، انتخابات 27 خردادماه، جزو بهترین انتخابات خواهد شد.
خبرگزاری فارس
منبع: ماهنامه ی معارف