بسيار خرسندم كه مسلمانم

خاطرات يك زن نروژي از گرويدن به دين اسلام

مسأله مسلمان شدنم براي خانواده ام قابل قبول نبود و مادرم مرا از خان بيرون كرد. تا مدتها، شبها را در منازل مسلمانان نروژ مي گذراندم.
به گزارش فارس، مونيكا هانگسلم ساكن اوسلو گفت: حجاب را نه تنها اهانت به زن نمي دانم، بلكه آن را براي راحتي زن امري ضروري مي دانم.وي با بيان اينكه به صورت ناگهاني اسلام نياورده است، افزود: مسأله به اسلام گرويدن بنده به چند سال قبل بر مي گردد. آنجا كه بسياري از مردان نروژ مست به خانه بر مي گردند و زنانشان را به تازيانه مي كشند و زندگي خود را آشفته مي كنند. من اسلام را كه دين صلح و رحمت است، انتخاب كردم.
هانگسلم گفت: قبل از اينكه اسلام بياورم ترجمه نروژي قرآن را خوانده و آن را با انجيل مقايسه كردم، لذا به شدت مجذوب قرآن شدم.
وي مي افزايد: بنده ضمن اينكه قرآن را تلاوت مي كردم بسياري از كتابهاي فقه و سنت پيامبر(ص) را نيز مطالعه كرده ام. اين زن نروژي مسلمان افزود: متأسفانه مردم اروپا به تعاليم الهي انجيل پايبند نيستند در حالي كه مسلماناني كه با آنها آشنا شده ام، از تعاليم الهي قرآن پيروي مي كنند و هر آنچه را كه در قرآن و سنت پيامبر(ص) است، پاس مي دارند. اينگونه بود كه اسلام را به عنوان دين آسماني خويش برگزيدم.
وي افزود: مضامين قرآن تعجب مرا برانگيخت و از آن استفاده هاي فراوان بردم. بويژه سوره اخلاص كه آن را آغاز عشقم به قرآن و احساس امنيت در سايه آن مي دانم.
هانگسلم با اشاره به اينكه بسياري از دوستانش نيز به اسلام گرويده اند، افزود: بسيار خرسندم كه مسلمانم.
وي در خصوص واكنش خانواده اش بعد از اسلام آوردنش گفت: مسأله مسلمان شدنم براي خانواده ام قابل قبول نبود و مادرم مرا از خانه بيرون كرد و تا مدتها شبها را در منازل مسلمانان نروژ مي گذراندم.
مونيكا افزود: هرچند در ابتدا مسلمان شدنم براي خانواده به عنوان يك بحران بزرگ به شمار مي رفت، اما با مرور زمان تسليم واقعيت شده و مرا به خانه راه دادند.
«مونيكا هانگسلم» در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «نظر شما در مورد برخي شبهات كه ادعا مي كند هيچ تناسبي ميان تعاليم قرآن و زن در بسياري از امور وجود ندارد»، تصريح كرد: رسانه ها و وسايل اطلاع رساني نروژ در خصوص تصحيح چهره واقعي اسلام بسيار ضعيف هستند و نتوانسته اند حقيقت اين امر را براي مردم بازگو كنند. پس از آشنايي با اسلام فهميدم كه هيچ ديني بيشتر از اسلام زن را محترم نمي دارد. اسلام به كرامت و آزادي زن توجه شاياني داشته است.
وي افزود: آزادي در نظر غربيها آن است كه زن بدون لباس در خيابان راه برود. در حالي كه اين تعبير نادرستي از آزادي است. معتقدم كه اسلام آزادي واقعي را به زن داده است و نه تنها حجاب را اهانت به زن نمي دانم، بلكه آن را براي راحتي زن امري ضروري مي دانم.
هانگسلم در خصوص فعاليتهاي فعلي اش گفت: هم اكنون با همكاري عده اي از زنان مسلمان در نروژ دوره هاي آموزشي تعاليم اسلامي را برگزار مي كنيم.
وي افزود: به دليل عدم شناخت درست مردم نروژ از اسلام، مسلمانان در آنجا با مشكلات گوناگوني دست و پنجه نرم مي كنند. براي مثال كودكان مسلمان ما به خاطر ناداني معلمان نسبت به اسلام از ابراز دين خود امتناع مي كنند. لذا جمعيت هاي اسلامي نروژ درصدد تأسيس مسجد جامع براي عبادت و درس برآمده اند. اما به دليل مشكلات مالي مدتها طول خواهد كشيد تا اين پروژه به اتمام برسد.
وي در خصوص زيارت مكه مكرمه گفت: به هنگام زيارت مكه احساس عجيبي داشتم و به هنگام زيارت مسجدالحرام احساس مي كردم كه به خدا نزديك شده ام. آرزو مي كنم كه آن سعادت بارها نصيبم شود و اسلام در تمام جهان گسترش يابد.
مونيكا هانگسلم هم اكنون متأهل شده و داراي سه فرزند است زبان عربي و تلاوت قرآن كريم را كاملاً ياد گرفته است و از زندگي اش در سايه ايمان به خداوند و دين مبين اسلام رضايت كامل دارد.
منبع: روزنامه قدس