امن ترين کشور اروپايي از لحاظ رانندگي

نويسنده : Simon maxsis
مترجم : محمود کريمي
منبع: راسخون

در اين مقاله به بررسي امنيت رانندگي در اروپا و در کشورهاي مختلف آن مي پردازيم . خودرو شخصي يکي از بهترين انتخاب ها براي سفر با آن است . اما به چه قيمتي؟ گير افتادن در ترافيک بي امان و پايان ناپذير مرکز آتن ، رانندگي در ترافيک هاي کاملاً روان و خيابان هاي خلوت کشورهاي حوزه اسکانديناوي يا رانندگي بدون محدوديت در اتوبان هاي سرعت آزاد آلمان .
دانمارک ايمن ترين کشور اروپايي براي رانندگي است .
با توجه به آمار گروه بين المللي داده ها و تحليل داده هاي ايمني ترافيک Inter national Traffic( Saftey Data and Analysis Group )موسوم به IRTAD ، دانمارک جايي است که حداقل احتمال آسيب ديدن در حين رانندگي براي شما وجود دارد . در سال 2006 از هر 100 هزار نفر در راهها ، فقط 100 نفر آسيب ديده اند . هلند هم کشور خوبي ست . اين کشور پايين ترين آمار مرگ و مير را در ميان کشورهاي اروپايي دارد . در سال 2006 تنها 4/5 نفر از هر 100 هزار نفر انسان در راههاي هلند ، کشته شده اند . انگليس به طور نسبي در هر دو مورد آمار خوبي دارد . از هر 100 هزار نفر در راههاي انگليس ، 321 نفر آسيب ديده اند و 5/4 نفر هم کشته شده اند . اگر احياناً قصد سفر به اسلووني يا يونان داريد بايد خيلي هوشيار باشيد ، از هر 100 هزار نفر در راههاي اسلووني ، 578 نفر آسيب ديده اند . خطر مرگ در يونان بالاتر از همه است ، 14/9 نفر در تصادفات جاده اي از هر 100 هزار نفر مرده اند . پرتغال با اختلاف کمي پس از اين دو ناامن ترين کشور اروپايي ( اسلووني و يونان ) قرار مي گيرد . آمار پرتغال 351 مورد جراحت در هر 100 هزار نفر و 11/8 مورد مرگ است . اسپانيا و فرانسه ، مقصدهاي خوبي براي تعطيلات به شمار مي روند به خصوص براي انگليسي ها . که در اين بين فرانسه آمار خوبي دارد . 131 مورد جراحت در هر 100 هزار نفر و آمار مرگ و مير 7/7 نفر در هر 100 هزار نفر که فرانسه را در رتبه ي نهمين کشور برتر اروپايي قرار مي دهد .
ايمني در اسپانيا کمتر است با آمار 227 جراحت در اثر تصادف در هر 100 هزار نفر و کشته شدن 9/3 نفر در هر 100 هزار نفر . اين ارقام براي اسپانيا بالا است . اما اسپانيا آمار خود را در چهار سال اخير 30 درصد بهبود بخشيده است و همچنان به آن ادامه مي دهد . اکثر کشورهاي اروپايي آمار بدتري نسبت به انگليس دارند و اين در حالي است که بيشتر رانندگان انگليسي راهها را نمي شناسند و از سمت راست جاده حرکت مي کنند . ( در لاين سبقت نمي رانند ) و اين يعني احتمال خطر بيشتر در تصادفات . به هر حال در هر جاي دنيا هستيد ، درست و قانونمند رانندگي کنيد تا کسي که بر روي راهها کار مي کند ، بتواند با ديدن ترافيک ، برنامه ريزي بهتري را براي سفر شما تدارک ببيند .
کپي يا استفاده از مطالب اين مقاله بدون ذکر نام مترجم ، منبع و نقل از پايگاه راسخون ( حتي اگر در وبلاگ باشد ) ، ممنوع است و شرعاً نيز مجاز نمي باشد .
منبع:Amazines.com