ایجاد سرویس POP3 در پست الکترونیکی Yahoo


البته یاهو چند سالی است که سرویس POP3 خود را به علت هزینه بالا از حالت رایگان خارج کرده است. اما یاهو این سرویس را هنوز برای بعضی کشورها از جمله انگلیس به طور رایگان ارائه می کند. به عبارتی اگر در این زمینه مصر هستید، می توانید به سایت http://mail.yahoo.co.uk بروید و برای خود یک ایمیل ثبت کنید. نحوه عضویت در این صندوق الکترونیک، همانند yahoo.com است. با این تفاوت که چون نام ایران در بین کشورها نیست، نام یک کشور دیگر (مثلا افغانستان و یک zipcode) را وارد می کنیم. فقط توجه داشته باشید که از این پس آدرس ایمیل شما به صورت yourname@yahoo.co.uk می شود.
بعد از عضویت، وارد صندوق ایمیل خود شوید و درون صندوق ایمیل خود در یاهو، در سمت راست بالا روی options mail کلیک کنید و بعد روی POP Access and Forwarding کلیک کنید. بعد Yes را انتخاب کنید. بعد روی Finished در انتهای صفحه کلیک کنید. بعد از آن یک صفحه دیگر می آید. به خاطر داشته باشید که include bulk mail را تیک زده باشید. حال روی Save کلیک کنید و بعد این صفحه را ببندید. تا اینجا باز کردن ایمیل تمام است. حال می رسیم به تنظیمات نرم افزار باز کردن ایمیل؛ در حقیقت بعد از آن که ایمیل خود را ثبت کردید، نرم افزار ایمیل خود را باز کنید و تنظیمات لازم را برای دریافت از سرور POP انجام دهید. مثلا در Outlook Express، ابتدا آن را باز کنید و بعد از آن از طریق منوی Tools وارد Accounts شوید و بعد روی add و بعد در جعبه متن نام خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. در جعبه Mail Address آدرس ایمیل خود را بنویسید (به خاطر داشته باشید ایمیل شما به این شکل است yourname@yahoo.co.uk (. بعد روی next کلیک کنید. بعد در my incoming mail server is a، گزینه POP3 را انتخاب کنید و در جعبه incoming mail (POP3, IMAP or HTTP) Server آدرس pop.mail.yahoo.com را تایپ کنید و در جعبه Outgoing Mail in the (SMTP) Server آدرس زیر را تایپ کنید :
Smtp.mail.yahoo.com
حال روی Next کلیک کنید. در جعبه Account Name box حتما ID ایمیل خود که همان آدرس ایمیل شما بدون @yahoo.co.uk است را تایپ کنید و اگر می خواهید پسورد شما ذخیره شود، password Remember را تیک بزنید و در آخر …Log on using Secure را علامت نزده باقی بگذارید و روی Next کلیک کنید و Finish را بزنید.
حال با اتصال به اینترنت، بدون نیاز به ورود به سایت یاهو، در محیط اوت لوک، با زدن Ctrl+M یا کلیک روی receive all send and می توانید ایمیل خود را چک کنید. بعد از اینکار به راحتی می توانید کلیه ایمیل ها را با Outlook Express دریافت کنید. ضمنا تنظیمات نرم افزارهای دریافت ایمیل دیگر نیز مشابه همین روش است.
همچنین برای اینکه با درخواست یک پیام دریافت از گیرنده، از به سلامت رسیدن ایمیل در مقصد مطمئن باشید، باید در برنامه Outlook Express گزینه Options را از منوی Tools انتخاب کنید و به زبانه Receipts بروید. و سپس در ادامه، گزینه Request a read receipt for all sent messages را علامت بزنید و دکمه OK را کلیک کنید.
منبع:www.takasia.com