مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

درمان لیزری پیشرفته‌ترین روش برای درمان ریزش مو است. اگر از ریزش مداوم مو رنج می‌برید، بیشتر درباره درمان لیزری بدانید.
ریزش ناگهانی مو مشکل رایج مردم در سراسر جهان است. مردم سعی می‌کنند از روش‌های مختلف درمان، از جمله درمان‌های طبیعی یا درمان‌های پیشرفته جلوگیری کنند. راه حل‌های متعددی وجود دارد که کارآمدترین روش درمان لیزر است. این درمان قطعا گران است، اما به دلیل تاثیرات آن، اکثریت مردم آن را ترجیح می‌دهند. شما باید تحقیق کامل را برای کسب اطلاعات در مورد هزینه کل درمان انجام دهید و تصمیم بگیرید که کدام روش مناسب‌تراست. درمان را بدون درک مفاهیم انتخاب نکنید.
درمان لیزر پدیده جدیدی در مورد درمان ریزش مو نیست، زیرا قبلا چنین روشی در دهه 1970 انجام شده است. با این حال، به‌صورت تجاری معرفی نشده است. درمان لیزر روش کارآمد غیر جراحی برای مقابله با ریزش مو، نازک شدن مو و طاسی است. علاوه‌براین، برای درمان عوارض پوستی مانند درماتیت استفاده می‌شود. برای دستیابی به نتایج مورد نظر، شما باید دوره‌های درمان را چند بار در ماه بگزرانید. این درمان موجب افزایش جریان خون به پوست سر می‌شود که به نوبه خود باعث می‌شود که فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری جذب کنند و موها رشد کنند.
ر

وش‌های درمان لیزری

امروزه بسیاری از روش‌های لیزر درمانی موجود است که ثابت شده باعث افزایش رشد حدود 70 درصد از مو سر می‌شود. در طول درمان، بیمار در یک مجموعه گنبد شکل قرار می‌گیرد، که شامل پرتوهای لیزر کم انرژی که در امتداد دو سانتی متر از پوست سر قرار می‌گیرد. هنگامی که نور روی پوست سر متمرکز است، پوست سر انرژی را جذب می‌کند. این باعث می‌شود مقدار کافی خون به چربی پوست منتقل شود و همچنین بافت‌های عمیق تر تحریک شود. به طور کلی، این درمان با داروهای دیگر برای دستیابی به بهترین نتیجه همراه است.

درمان با سطح پایین لیزر

یکی دیگر از روش‌های درمان شناخته شده درمان سطح پایین لیزر است که نتایج را سریعتر نشان می‌دهد. این نه تنها به رشد موهای جدید کمک می ‌ند، بلکه باعث بهبود سلامتی و وضعیت مو موجود می‌شود. حتی توانایی تعمیر پوست را دارد، به همین دلیل پس از عمل پیوند مو جهت بهبودی پوست سر از لیزر استفاده می شود.
تکنولوژی جدیدی که معرفی شده است، " شانه لیزری " که به درمان ریزش مو کمک می‌کند. در درمان لیزری به طور منظم استفاده می‌شود. کارشناسان استفاده از آن را برای افزایش میزان بهبود پس از عمل جراحی پیوند مو توصیه می‌کنند انواع این شانه‌ها در بازار وجود دارد، اما توصیه می شود قبل از خریداری، با یک پزشک مشورت کنید.
گزینه‌های درمان لیزری مطمئنا بسیار موثر هستند با این حال، روش‌های درمان تا حد زیادی به شدت مشکل بستگی دارند. از این رو، شما به یک متخصص معروف برای تعیین دقیق درمان، که به رشد مو کمک کند نیاز دارید. علاوه بر این، شما باید به هزینه درمان در روش‌های مختلف فکر کنید.