مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
مردم اغلب در مورد افزایش رشد مو خود سوال می‌کنند خوب، در اینجا ما به شما می‌گویم که چگونه موهای خود را از طریق پیشنهادات ایمن، ساده و موثر رشد دهید. ماهی غنی از امگا 3 است، که عالی برای رشد مو و همچنین برای ایجاد ایمنی در برابر بیماری است. یک سیستم ایمنی خوب، از رشد مو ناشی از عدم تعادل هورمونی، عفونت و نوسان در ترشح چربی موجلوگیری می‌کند اعتقاد بر این است که سویا نه تنها مو را از ریشه تقویت می‌کند، بلکه در برخی افراد باعث تحریک رشد مو می‌شود. سرعت رشد موی انسان حدود 6 اینچ در سال است، یعنی این که در هر ماه یک و نیم اینچ رشد می‌کند حقیقت ساده این موضوع این است که چند روز یا چند هفته طول می‌کشد تا موهای بلندی داشته باشیم. آنچه که شما می‌توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که شما از سلامت مو و پوست سر خود مراقبت می‌کنید. در اینجا چند نکته ساده برای رشد مو در بهترین حالت ممکن بیان می‌شود.

نکات رشد مو

رژیم غذایی متعادل

مو مانند بدن ما نیاز به تغذیه دارد به منظور رشد مو به طور طبیعی، شما باید اطمینان حاصل کنید که غذای سالم می‌خورید یک رژیم متعادل، نیمی ازسلامتی را به دست می‌آورد، و در نتیجه رژیم غذایی شما باید شامل تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری و همچنین پروتئین‌ها و کلسیم باشد. مو از پروتئین تشکیل شده است، به همین دلیل غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، ماست و سویا برای بدن ضروری هستند.
ماهی غنی از امگا 3 است، که عالی برای رشد مو و همچنین برای ایجاد ایمنی در برابر بیماری است. یک سیستم ایمنی خوب، از رشد مو ناشی از عدم تعادل هورمونی، عفونت و نوسان در ترشح چربی موجلوگیری می‌کند اعتقاد بر این است که سویا نه تنها مو را از ریشه تقویت می‌کند، بلکه در برخی افراد باعث تحریک رشد مو می‌شود.

مکمل‌های اضافی

ژن ها در تعیین سلامتی موهای شما بسیار مهم هستند اگر موهای نازک ژنتیکی در خانواده شما وجود داشته باشد، ممکن است باعث رشد موهای نازک در شما شود.
شما می‌توانید با اضافه کردن بعضی مکمل‌های ضروری به رژیم غذایی خود مانند بتاکاروتن، مجتمع ویتامین B، ویتامین E، C، B-6، آهن، روغن دانه کتان و روغن زیتون، رشد مو را تحریک کنید. موهای شما وضعیت سلامتی شما را نشان می‌دهد، بنابراین اگر کمبود دارید، موهایتان شروع به خشک شدن می‌کنند و شاید حتی ممکن است دچار موخوره شود. به غیر از یک رژیم غذایی سالم، مهم است که پس از موهایتان مراقبت کنید.  

کوتاه کردن مو

پیرایش مو

شما باید به صورت آگاهانه موهای خود را هر دو ماه یه بار کوتاه کنید، یا هنگامی که متوجه شوید که موهای نازک و یا شکسته دارید موهایتان را کوتاه کنید. کوتاه کردن موهای آسیب دیده باعث از بین رفتن مو خوره و رشد سالم مو می‌شود

مو خود را مرطوب کنید

موهای خود را همیشه در طول روز مرطوب نگه دارید، تا از شکستگی، موخوره، نازک شدن، و تغییر رنگ. جلوگیری کنید این کار را می‌توان با درمان ساقه مو و با تهویه ی عمیق انجام داد. اجازه دهید مواد تهویه کننده به مدت حداقل 5 دقیقه روی موی شما باقی بماند و سپس آن را بشویید. اجازه ندهید مواد تهویه کننده پوست سر را بسوزاند زیرا ریشه ها را تضعیف می‌کند با این حال، این قانون برای تهیه کننده‌های طبیعی خانگی مانند ژل آلوئه ورا، زرده تخم مرغ، ماست یا شیر استفاده نمی‌شود.

درمان با روغن گرم

اعمال روغن بر روی مو

ماساژ پوست سر با روغن داغ سالمترین راه برای تحریک رشد مو است. روغن درمانی باعث افزایش جریان خون به پوست سر می‌شود، در نتیجه باعث جذب مواد مغذی بیشتری توسط منافذ پوست سر از روغن می‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج برای موهای خود، همیشه باید روغن طبیعی را در طول ماساژ اعمال کنید. روغن هایی مانند روغن کرچک، روغن زیتون، روغن نارگیل یا مخلوط روغن‌های گیاهی گزینه هایی هستند که می‌توانید از مزایای آنها بهره‌مند شوید. از گزینه‌های تجاری موجود اجتناب کنید.

شانه کردن موها

هرگز موهای خود را در حالی که مرطوب است شانه نکنید. از آنجایی که موهای مرطوب ضعیف تر از آن است که باشند، به راحتی از ریشه‌ها می‌شکند و جدا می‌شوند. بهتر است موها را به طور طبیعی خشک کنید بدون استفاده از خشک کن ها و سشوار موها را خشک کنید.

استفاده از تهویه

برای حفظ رطوبت مو خود و استفاده از سرم موی مناسب برای تهویه موی خود استفاده کنید. برای افرادی که دارای موهای خشک و فرار هستند بهتر است از یک مرطوب کننده یا یک محصول مراقبت مو مشابه استفاده کنند تا این موها را از آسیب بیشتر محافظت کند.
با این حال، من توصیه می‌کنم با استفاده از گزینه‌های گیاهی، یا حداقل محصولاتی که دارای مواد گیاهی در آنها هستند، کاهش سطح مواد شیمیایی که در مو استفاده می‌شود. زیرا استفاده مداوم از مواد شیمیایی بر روی مو، سبب کاهش بافت، قدرت و درخشندگی مو می‌شود.

شیوه زندگی سالم

راه دیگری برای تحریک رشد موها، جلوگیری از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل است، زیرا کل بدن را خشک می‌کند. در فواصل منظم، آب زیادی بخورید، زیرا در از بین بردن سموم از سیستم بدن کمک می‌کند. سموم اضافی در بدن تاثیر مستقیم بر وضعیت مو، پوست و سلامت شما دارند.
رشد مو به سرعت اتفاق نمی‌افتد همچنین در مردان نسبت به زنان رشد موی سریعتری دارند زیرا موهایشان کوتاه و مرتب و یا اصلاح می‌شوند. بهترین گزینه این است که صبر کنید تا موهایتان رشد کند، در حالی که شما برای مراقبت از آن تلاش می‌کنید.