کتابخانه راه قرآن





عنوان :اسلام و الگوي مصرف

چگونگي گذران زندگي انسان و نحوه ي دخل و خرج او ، تأثيري گريز ناپذير و حتمي بر چگونگي حيات جاويدان و خوشبختي و شور بختي او در دنيا دارد . از نگاه قرآني : «هرکس در اين جهان کور باشد ، در آخرت هم کور و گمراهتر خواهد بود »(اسراء / 72 )از همين روي تبيين الگوي مصرف از نگاه دين ضروري به نظر مي رسد . اين کتاب با همين رويکرد و با هدف نشان دادن الگوي مطلوب و مناسب در عرصه هاي گوناگون ، کم و کيف مصارف خوراکي ، پوشاکي ، بهداشتي ، حقوقي ، اخلاقي ، رفاهي و تفريحي و ... را بر اساس فقه و اخلاق اسلامي بررسي کرده است .
بيان معيارهايي که بايد در مصارف دولتي ، مورد توجه قرار گيرند، نيز از رسالتهاي اين کتاب است .
کتاب برگزيده ي جشنواره دين و فرهنگ 1384
درآمدي بر کم و کيف مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامي
مؤلف :دکتر علي اکبر کلانتري
ناشر :مؤسسه بوستان کتاب قم
تعداد صفحات:360صفحه
قيمت:5400تومان
تلفن پخش :02166460735

عنوان :خاک هاي نرم کوشک

مجموعه حاضر تلاشي است براي نشان دادن گوشه اي از زندگي سراسر شگفتي و حماسه سردار رشيد اسلام ،حاج عبدالحسين برونسي ، نيز کوششي است براي ابراز اين موضوع که تا پيروان حقيقي ولايت اهل بيت (ع)در اقصي نقاط گيتي باشند ،فکر نابود نمودن دين و معنويت ، فکري است منحط و مردود .
از اين کتاب : «حالا چشم اميد همه به گردان ما بود و چشم اميد ما به لطف و عنايت اهل بيت عصمت و طهارت (ع)و بيشتر از همه خود عبدالحسين حال توسل پيدا کرده بود .وقت راه افتادن چند دقيقه اي براي پيدا کردن پيشاني بند معطل کرد .پيشاني بند زياد بود ولي نمي دانم دنبال چه مي گشت با عجله رفتم پهلوش ، گفتم :چکار مي کني حاجي ؟ يکي بردار بريم ديگه .يکي از پيشانيها را برداشتم دادم دستش نگرفت . گفت :دنبال يکي مي گردم که اسم مقدس بي بي توش باشه !
مؤلف:سعيد عاکف
ناشر:انتشارات ملک اعظم
قيمت:3500 تومان
تلفنهاي مرکز فروش:05117246169/09155212549

عنوان :علي مع القرآن و القرآن مع علي " لا يفترقان "

مؤلف فاضل پس از تدوين و انتشار موسوعه مسند الرسول الاعظم (ص) ، موسوعه ديگري را به نام :(علي مع القرآن و القرآن مع علي )که شامل احاديث اولين وصي بلافصل پيامبر ، علي بن ابيطالب که متخذ از قرآن و همدوش با قرآن است را در سه جلد با موضوعات عقل و جهل ـ توحيد و خداشناسي و عدل الهي نگاشته است .ايشان در ابتداي هر باب آياتي از قرآن را با ترجمه آيت الله مکارم شيرازي و مرحوم الهي قمشه اي ذکر کرده و به دنبال آن روايات و سخنان آن ابر مرد قرآني ، علي (ع)را با ترجمه و با شرح و توضيح برخي بيان کرده است .گفتني است جلد اول در 33 باب ، جلد دوم در 18 باب و جلد سوم نيز در 18 باب نگاشته شده است .
مؤلف:علامه حجت الالسلام يحيي فلسفي شيرازي(دارابي)
ناشر:انتشارات نويد شيراز
در سه جلد؛
1-عقل و جهل و فضيلت دانش و دانشمندان از ديدگاه قرآن و امام علي(ع)
2-توحيد و خداشناسي از ديدگاه قرآن و امام علي(ع).
3-عدل الهي از ديدگاه قرآن و امام علي (ع).
قيمت دوره ي سه جلدي 9000 تومان
تلفن دفتر نشر:02188905945

عنوان :رنج هاي زهرا (سلام الله عليها )

اين کتاب به بررسي مسائلي مي پردازد که در سالهاي اخير پيرامون مظلوميت زهرا (س)و آنچه پس از رحلت رسول اکرم بر او گذشت و نيز مسائلي که به گونه اي ارتباط با آن حضرت دارد مطرح شده است .در اين اثر با تتبع و تحقيق پاسخهايي به شبهات و اظهار نظرهاي نادرست با تکيه بر متون معتبر ادبي تاريخي و حديثي عنوان شده است .از جمله موضوعات مورد بررسي : مقام و عصمت زهرا (س)ـ زهرا (س)و غيب ـ نقد کتاب سليم بن قيس ـ ديدگاه شيخ مفيد ، کاشف الغطاء ـ داستان ميخ درو ...
رنج هاي زهرا (سلام الله عليها )
مؤلف :علامه سيد جعفر مرتضي عاملي
ترجمه :محمد سپهري
ناشر :قم /دارالفکر
قيمت:6900 تومان
تلفن پخش :قم؛7733645-تهران؛66408927
منبع:مجله راه قرآن(ش21)