باید از مصرف انواع شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کرد.
 
چکیده : امروزه به دلیل فراوانی جمعیت، شرکت های تولید کننده مواد غذایی برای این که جوابگوی جمعیت در حال رشد جوامع مختلف باشند به شیرین کننده های مصنوعی روی آورده و برای شیرین کردن محصولاتشان از این مواد مضر استفاده می کنند.آسپارتام یا همان قند های مصنوعی یا شیرین کننده های مصنوعی موادی هستند که برای بدن به مثابه سم می مانند و باید از آنها دوری کرد. در این مقاله با آسپارتام و مضرات آن آشنا می شویم. بهترین اقدام بعد از اطلاع رسانی به مردم، استفاده از شیرینی های طبیعی مانند عسل است.    

تعداد کلمات :1015 /مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی
 
گزارش های متعدد، کمپین ها، و تحقیقات فراوانی، خطرات سلامتی مربوط به آسپارتام یا همان شیرین کننده های مصنوعی راارزیابی کرده اند. شما حتی ممکن است از این موضوع آگاه نباشید، زیرا کمپین ها به طور معمول مستقیما به سمت نام یک برند ومارکِ خاصی که قبلا به فروش رسیده است هدایت می شوند. نام هایی مانند Equal و NutraSweet بیشتر به عنوان شیرین کننده های مصنوعی شناخته می شوند که اغلب ادعا می شود که یک جایگزین سالم برای شکر هستند.در حال حاضر، Phoenix Organics ، یک شرکت تولید کننده انواع نوشیدنی که در نیوزلند مستقر است، کمپین خود را برای هشدار دادن به مردم درباره خطرات ناشی از شیرین کننده های مصنوعی، آغاز کرده است. کمپین آنها، "فکر کنید قبل از این که بنوشید" می باشد که 20000 بطریِ Phoenix Organic Cola خود را با برچسب های حاوی هشدارهایی درباره خطرات سلامت که توسط آسپارتام ایجاد می شوند، برچسب زده است.
در حقیقت، شرکت Phoenix Organics همه تلاش و کوشش خود، برای آگاه ساختن مردم درباره خطرات استفاده کردن ازشیرین کننده های مصنوعی را به کار برده است. یک بخش کامل از وبسایت آنها به "اطلاعاتی در باره  آسپارتام" اختصاص داده شده است، به همراه لینک هایی که به وبسایت هایی که درباره خود نیوزلند مطلب ارائه می کنند، پیوند می خورند، مانند محصولاتی در نیوزلند که حاوی آسپارتام هستند، و لینک ها و منابعی برای تحقیقات مستقل بر روی آسپارتام.
مدیر عامل شرکت های مارک اِلیس و استفان لِپیونکا گفت: "با خواندن گزارش Bressler FDA و دیگر گزارش ها دربارة  اثرات آسپارتام، باید بگویم که پرده ای از ترس در اطراف ما، مانع از دیدن نور روشنایی زندگی می شد." وی ادامه داد: "ما نمی توانیم باور کنیم که دولت مردان نیوزلند با وجود همة این شواهد و مدارک باز، استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را ایمن اعلام کرده باشند. "   
لِپیونکا و اِلیس مطلب فوق را با اشاره به گزارش FDA’s Bressler  در سال 1977، که یک گزارش 76 صفحه ای شامل تحقیق و بررسی درباره آزمایشگاه G. D. Searle واقع در اِسکوکیِ استان ایلینوی ایالات متحده آمریکا، درباره آسپارتام (شیرین کننده های مصنوعی) بود، بیان کرده است.

تحقیقات درباره خطرات آسپارتامگزارش ها نشان می دهند که 75% درصد از تمام گزارشات مربوط به واکنش های نامطلوب و ناسازگار به مواد موجود در منابع غذایی بین سال های 1981 تا 1995 مربوط به آسپارتام است.
از زمان انتشار گزارش Bressler ، آسپارتام در کانون توجه چندین تحقیق کلینیکی و بالینی قرار گرفته است، که ارتباطات و پیوستگی های ممکن بین آسپارتام و گروهی از بیماری ها مانند سردرد ها، میگرن ها، تومورهای مغزی، آسیب های مغزی و غدد لنفاوی را افشاء و آشکار کرده اند.
در سال 1995، Thomas Wilcox ، رئیس بخش اپیدمیولوژی (علم امراض واگیردار و مُسری)، این طور نتیجه گرفت که گزارش ها نشان می دهند که 75% درصد از تمام گزارشات مربوط به واکنش های نامطلوب و ناسازگار به مواد موجود در منابع غذایی بین سال های 1981 تا 1995 مربوط به آسپارتام است.
علاوه بر این، گزارشی که توسط سرویس های دپارتمان انسان ها و سلامتی در سال 1993 تحت عنوانِ "واکنش های ناسازگار همراه با مصرف آسپارتام" ارائه شده است در مجموع 92 علامت مختلف و وضعیت های بهداشتی مختلف را پس از مصرف این شیرین کننده های مصنوعی، گزارش کرده است. بنابراین وقتی که Phoenix Organics می گوید که آنها "...با تعدادی از گروه هایی که برای بالا بردن آگاهی مردم درباره نگرانی های بهداشتی در مورد آسپارتام درگیر شده اند و جنگیده اند، تماس گرفته اند..." و متعهد شده اند که این شرکت "... هر کاری که می تواند در جهت حمایت از هدف کلی برای این که دولت استفاده از آسپارتام را محدود و ممنوع کند ، انجام می دهد"  شما باید باور کنید که آنها در واقع همة اسلحه هایشان را مشتعل کرده اند. 

افکار من درباره شیرین کننده های مصنوعی
این واقعا غم انگیز است که FDA اجازه می دهد که چنین سم هایی به عرصه مواد غذایی ما وارد شوند. این باعث تعجب من می شود که آیا این یک اقدام و روش دیگر برای ایجاد بیماری بیشتر و تجویز دارو های بیشتر برای مردم است؟ در حقیقت، آسپارتام (شیرین کننده های مصنوعی) حتی در بعضی داروهای وابسته به صنایع داروسازی نیز وجود دارند.
من شخصا توصیه می کنم که مردم تمام شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، سوکرالز، و ساخارین را با شیرین کننده های طبیعی مانند نکتار وشهد آگوای ارگانیک و یا عسلی که حرارت ندیده باشد و به طور طبیعی و محلی برداشت شده باشد جایگزین کنند. لطفا تمام برچسب ها را بخوانید و غذایتان را از این مواد مضر و زیان بخش به طور کامل پاک سازی کنید.
نتایج  حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی کند، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و چشم انداز هایی که توسط مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک وضعیت پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به ملاقات دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.
 

بیشتر بخوانید : اسپارتام یا قند مصنوعی

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url