آيا مي دانيد که ...

مترجم:طيبه شريفي




لاغري با سيب

محققان دانشگاه پنسيلوانيا تحقيقاتي بر روي 60 مرد و زن با وزن طبيعي انجام دادند. آنها در طول درمان به تعدادي از آنها سيب و آب سيب دادند و عده اي ديگر را از مصرف سيب محروم کردند و بعد از مدتي به اين نتيجه رسيدند با اينکه غذاي مصرفي اين افراد يکسان بوده، ولي افراد مصرف کننده سيب 170کيلوکاري کمتر غذا مصرف کردند و اين نشان داد که سيب به کاهش مصرف کالري کمک بسزايي مي کند. همچنين خوردن سيب قبل از غذا احساس سيري را بالا مي برد.

تشديد آلرژي

عده اي از محققان ايمونولوژي به اين نکته پي برده اند که آلرژي هايي که بر اثر مصرف غذاها و ميوه ها بروز مي کنند با وضعيت عصبي و قدرت ايمني بدن ارتباط مستقيم دارند. کاهش سيستم ايمني بدن و نداشتن آرامش و مضطرب بودن در تشديد علائم آلرژي غذايي مؤثرند. ميوه هايي نظير توت فرنگي، گوجه فرنگي، کيوي و فلفل دلمه اي آلرژي ايجاد مي کنند.

سير دشمن سکته

خواص سير بر همگان آشکار است.سير علاوه بر پيشگيري از بيماري هاي قلبي، عروقي، رفع کلسترول بد خون و خاصيت ضد سرطاني از تشکيل لخته خون و جلوگيري از سکته بسيار موثر است. مصرف روزانه 2-1حبه سير به مدت يک هفته باعث کاهش انعقاد خون مي شود. البته افرادي که از داروهاي ضد انعقاد خون مثل وارفارين استفاده مي کنند بايد در مصرف سير دقت و يا با پزشک خود مشورت نمايند.

مردان بدانند...

پژوهشگران معتقدند، مصرف مشروبات الکلي درمردان خطر ابتلا به سرطان روده را افزايش مي دهد. تحقيقات 17 ساله محققان بر روي حدود 200 مرد نشان داده است، مصرف مشروبات الکلي چهار برابر بيشتر فرد مصرف کننده را در معرض ابتلا به سرطان روده قرار مي دهد.
منبع:مجله روزهاي زندگي شماره 329