لباس کارتان را عوض کنيد!

نويسنده:فخرناز لطيفيان




7توصيه مردانه و 7توصيه زنانه به آنهايي که مي خواهند در محل کارشان خوش لباس باشند

خوش لباس بودن در محيط کار براي خيلي از خانم ها و آقايان مهم است. اگر شما هم جزو اين گروه از خانم ها و آقا هستيد، مي توانيد از توصيه هاي زير کمک بگيريد.

7توصيه زنان

1-کفش و جوراب تيره بپوشيد:شايد شماره کفش شما بالاي 40 باشد، در اين صورت جزو خانم هاي بزرگ پا به شمار خواهيد رفت. براي اينکه پاهايتان کوچک تر به نظر بيايند، کفش ها و جوراب هايي به رنگ تيره انتخاب کنيد. فراموش نکنيد به طور کلي کفش ها و جوراب هاي تيره براي محيط کار رسمي مناسب ترند.
2-جين نپوشيد:اگر شما وکيل خانم و يا کارمندي دريک شرکت بازرگاني هستيد و يا يک خانم استاد دانشگاه هستيد، بايد در محل کارتان رسمي لباس بپوشيد. بنابراين جين ها را از لباس هاي محل کارتان حذف کنيد. شلوارهاي پارچه اي با اتو و راه هاي ظريف عمودي به رنگ هاي خاکستري و مشکي و سرمه اي به ظاهر شما رسميت بيشتري مي بخشند.
3-صندل نپوشيد:صندل به هيچ وجه مناسب پوشيدن در محل کار نيست. صندل ها بيشتر براي مهماني هاي زنانه مناسب اند. به جاي صندل به سراغ کفش هاي رسمي تر برويد که بسته تر هستند. شما مي توانيد اين کفش ها را تخت انتخاب کنيد و يا پاشنه هاي سه سانتي را برگزينيد. اگر دوست داريد کفش محل کار شما پاشنه داشته باشند، پاشنه هاي پهن را انتخاب کنيد تا سطح اتکاي بيشتري روي زمين داشته باشيد. راه رفتن در تمام روز با پاشنه هاي تيز خيلي دشوار است. شما در کنار رسمي بودن لباس و کفش کارتان بايد به فکر راحتي خودتان هم باشيد.
4-زيور آلات را کنار بگذاريد: لباس رسمي براي محل کار را با استفاده از زيورآلات، نامناسب نکنيد. به طورکلي، زيور آلات مناسب محل کار نيستند، به خصوص انواعي که سر و صدا توليد مي کنند و طرح ها و نقش هاي بزرگ و خيره کننده دارند. در يک لباس کار رسمي، دست کم يک انگشتر و يا حلقه ساده مناسب است؛ همين.
5-رنگ هاي رسمي را انتخاب کنيد:رنگ هاي رسمي و مناسب براي مانتو و مقنعه و يا روسري در محل کارسرمه اي، مشکي، خاکستري است بنابراين تلاش کنيد مانتو، روسري، شلوار و مقنعه را در محل کار در اين طيف رنگي برگزينيد.
6-کيف هاي شل، ممنوع!کيف هاي دستي شل و ول براي محيط کار رسمي مناسب نيستند و شما را شلخته و نامرتب نشان مي دهند. به جاي آن به سراغ کيف هايي با زاويه هاي تيز و جنس هاي محکم و شق ورق و براق برويد.
7-مرتب و آراسته باشيد:شلوارهاي بگي، روپوش ها و روسري هاي چروک، کفش هاي خاکي و واکس نزده، از شما يک خانم نامرتب در محل کارتان مي سازند.درعوض، لباس هاي اتو کشيده و مرتب، کفش هاي چرمي تميز و واکس خورده و شلوارها و مانتوهاي ساده اما شکيل از شما يک خانم رسمي در محل کارتان مي سازند.

7توصيه مردانه

1-لباسهايتان را جور کنيد:شب قبل و يا دست کم صبح روزي که مي خواهيد به محل کارتان برويد، لباس هايتان را با هم جور کنيد. به لباس هايي که مي خواهيد بپوشيد، اندکي بينديشيد. اين خيلي اشتباه است که لباس هاي داخلي کمد وبا روي تخت را زير و رو کنيد و لباسي را فوراً به تن کنيد که روي بقيه است و يا کمتر از بقيه چروک است. اگر فرصت کافي براي هماهنگ کردن يک شلوار و پيراهن مناسب در نظر بگيريد، مي توانيد آنها را سر فرصت اتو کنيد.
2-شلوارهاي پيلي دار نپوشيد:يک آقاي شيک و خوش لباس ، شلوار مناسبي در محل کارش مي پوشد. شلوارهاي ارتشي به رنگ خاکي و يا سبز مناسب محل کار رسمي شما نيست. شلوارهاي پيلي دار را هم کنار بگذاريد. بهتر است در محل کار شلوارهايي بپوشيد که از جلو صاف باشند.
3-به سايزتان توجه کنيد: بسياري از آقايان يا شلوارهايي مي پوشند که کوتاه است و يا خيلي تنگ و گشاد روي پاهايشان مي نشيند. اول ببينيد سايز شما چند است و پس از آن با کمک يک خياط زبر دست، شلواري مناسب سايز اندام تان بدوزيد.
4-بارنگ ها بازي کنيد: اگر عادت داريد يک رنگ پيراهن را با يک رنگ شلوار هميشه بپوشيد، بايد بگوييم که وقت آن است که براي آنکه آقاي خوش تيپي باشيد، اندکي با رنگ ها بازي کنيد. پيراهن سفيد و يا آبي کم رنگ و پيراهن هاي راه راه براي محيط کار مناسب اند.
5-به کفش و کمربند تان نگاه کنيد:
قرار نيست شما يک کشف و يا کمربند را آن قدر استفاده کنيد تا پاره شود. بهتر است چند جفت کفش و چند عدد کمر بند داشته باشيد و آن را با لباس هاي گوناگون بپوشيد. وقتي کفش يا کمر بند شما کهنه باشد، ديگر آن را در محل کار استفاده نکنيد بکله آن را براي مهماني ها و گردش هاي خانوادگي غير رسمي کنار بگذاريد.
6-از ساعت هاي فلزي استفاده کنيد:براي رسميت بخشيدن به تيپ خود در محل کار، ساعت هايي با بند نقره و يا استيل بپوشيد اما اگر حاضر نيستيد علاقه قديمي تان را به ساعت هاي بند چرمي کنار بگذاريد، يک ساعت بند چرمي با طرحي محکم و مردانه برگزينيد.
7-کيف پول هاي باريک بهترند:يک آقاي شيک پوش در محل کارش، کيف پول بزرگ و حجيمي را در جيب پشت شلوارش نمي چپاند، به جاي آن کيف پول هاي باريک وقدي براي محل کار مناسب ترند، براي مدارک تان هم مي توانيد کيفي مخصوص کارت ها و مدارک تهيه کنيد و آن را در کيف دستي تان بگذاريد.
منبع:روزنامه سلامت شماره 228