طرز تهیه غذای ملل کاپ کیک شکلاتی آلمانی برای 12 نفر


مواد لازم غذای ملل کاپ کیک شکلاتی آلمانی

مواد اصلی
بستنی شکلاتی - گردویی ۱ عدد
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
آرد کامل ۱ پیمانه
شکلات شیرین ۴۵۰ گرم
آب ۱/۴ پیمانه
کره آب‌ شده ۱/۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
شیر ترش ۱/۲ پیمانه
بستنی کاراملی به مقدار لازم
نارگیل رنده شده ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۲۵ دقیقه

1- قالب‌های مافین را چرب کنید و کنار بگذارید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه کوچک، آرد، جوش‌شیرین و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را کنار بگذارید.
2- در یک قابلمه کوچک، شکلات و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را روی حرارت ملایم حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا شکلات آب شود.
3- در یک کاسه بزرگ، کره را با هم‌زن برقی هم بزنید تا کمی نرم و سفید شود. ۳۰ ثانیه کافی است. تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید. با سرعت زیاد یک دقیقه هم بزنید.
4- مخلوط شکلات را اضافه کنید و بعد، به تدریج آرد را اضافه کنید و هم بزنید. سرعت هم‌زن را کم کنید و بقیه مراحل را با قاشق چوبی هم بزنید.
5- سپس مواد را داخل قالب‌های مافین بریزید و دوسوم آنها را پر کنید.
6- قالب‌ها را به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند.
7- پیش از سرو، روی آنها روکش بستنی شکلات- گردویی قرار دهید. روی آن نارگیل رنده شده بریزید و در آخر، روکش بستنی کاراملی را اضافه کنید.
8- برای تهیه روکش بستنی شکلات-گردویی، نیم‌لیتر بستنی شکلاتی و ¾ پیمانه گردوی خرد شده نیاز دارید. آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۴ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند

سایر نکات
این کاپ‌کیک بسیار هوس‌برانگیز است و آدم با دیدن آن می‌خواهد همه‌اش را یکجا بخورد. یک دسر بسیار شیک که با چای حسابی می‌چسبد.