حدیث سلامتی

امام علی(علیه السلام) فرمودند: از پرخوری دوری کنید که موجب قساوت قلب و باعث کسالت و تنبلی در اقامه نماز و سبب تباهی بدن است. (غررالحکم، ص 80)


آرامش و این همه فایده

همان­طوری که مهم است چه چیزی می­ خوریم، چطور غذا خوردن هم اهمیت دارد. لحظاتی که برای غذا خوردن در نظر می­ گیرید، باید در آرامش باشد. استرس و اضطراب در کار گوارش اختلال ایجاد می­ کند. وقتی در حالت نشسته و با آرامش غذا می­ خورید، بدن دچار مشکلاتی مثل چاقی و اضافه وزن نمی­ شود. متخصصان می­ گویند همیشه با توجه به اشت های خود غذا بخورید. یعنی فقط زمانی که احساس گرسنگی می­ کنید و از روی عادت یا بی حوصلگی سراغ مواد غذایی نروید. بدن برای این که احساس سیری را دریافت کند به آرامش نیاز دارد. برای رسیدن به آرامش هم لازم است که از ایستاده غذا خوردن و تند تند خوردن دوری کنید.
 
آنچه در مورد آب هویج نمی­ دانستید

هویج یکی از سالم­ ترین و مفیدترین سبزی­جات است. مقدار کمی آب هویج به همراه شیر می­تواند نیاز بدن شما را به ویتامین «آ» تامین کند. آب هویج علاوه بر چشم­ ها برای استخوان­ها و مفاصل پرفایده است. آب هویج کبد را از سموم پاک­سازی می­ کند و برای جلوگیری از کم خونی در سنین نوجوانی بسیار مفید است. آنتی ­اکسیدان های موجود در آن، پوست، مو و ناخن­ های ما را تغذیه و محافظت می­ کند. قند موجود در آب هویج کاملا بی­ ضرر و طبیعی است برای همین با خیال راحت می ­توانید آن را بنوشید.
 
میوه ­ها و سبزی­جات و راز جوانی!

تحقیقات متخصصان ثابت کرده است خوردن میوه ­ها، سبزی­جات و غذاهای سالم دیگر روند پیر شدن را در بدن انسان به تاخیر می ­اندازد. آن­ ها می­ گویند میوه و سبزی­جات کالری پایینی دارند و سریع هضم می ­شوند. به علاوه ویتامین و املاح زیادی به بدن می­ رسانند. به خاطر همین باعث سلامتی بیشتر ما می­ شوند. همچنین سبزی­جات ترکیبات آنتی ­اکسیدانی دارند که با بیماری­ های خطرناک مثل سرطان مقابله می­ کنند. محققان می­ گویند هلو به سلامت پوست کمک می­ کند. گلابی راز شادابی است. آلو ویتامین ­های زیادی به بدنتان می ­رساند و سیب هم مانع از فعالیت رادیکال­ های آزاد در بدن می‌شود. میوه­ ها و سبزی­جات دیگر هم، از خواص بی­شماری برخوردارند که باعث طول عمر شما می ­شوند.

نویسنده: سحر رحیمی