چکیده:
ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند مجموعه‌ای از وسایل لباسشویی هستند که به شبکه هوشمند خانگی متصل می‌شوند و قابلیت‌های بیشتری برای تمیز کردن و خشکشویی لباس‌ها دارند. ماشین‌های لباسشویی‌ هوشمند دارای قطعات دیجیتال و خشک کن‌هایی هستند که با آنچه که امروزه در بازار رایج است، متفاوت می‌باشند.
تعداد کلمات: 1020 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

 
 
 
این لوازم امکان استفاده از فن آوری‌های هوشمند را در اتاق لباسشویی شما فراهم می‌کنند. به طور مثال، در صورت اتمام چرخه لباسشویی، می‌توانید دور شستشوی جدید را فعال کرده و لباس‌های خشک شده را دریافت کنید و ماشین لباسشویی را با گوشی هوشمند یا صدای خود کنترل کنید.
 

یک ماشین لباسشویی هوشمند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

یک ماشین لباسشویی هوشمند علاوه بر شستشو و کنترل دقیق فرایند شستشوی لباس‌های شما، تنظیمات گرمی و سردی آب و چند نوع سیکل شستشو را انجام می‌دهد. بیایید ویژگی‌های هوشمند موجود در این ماشین لباسشویی را کشف کنیم، همان ویژگی‌هایی که باعث می‌شود کار با آنها راحت‌تر شود.
 

اتصال به Wi-Fi

اتصال ماشین لباسشویی هوشمند به Wi-Fi شما باعث می‌شود که بتوانید با گوشی هوشمند خود به این دستگاه متصل شوید.
این ماشین با سیستم‌های کنترل صدا مانند دستیار گوگل و الکسای آمازون سازگار است، در نتیجه شما می‌توانید از راه دور قابلیت شستشو را، از هر نقطه‌ای با تلفن هوشمند خود فعال کنید یا آنها را برای هر مدت زمانی که می‌خواهید کار کنند، برنامه ریزی کنید و در صورت اتمام چرخه شستشو، یک اعلان دریافت کنید. علاوه بر اینکه اگر لباسشویی نیاز به تعمیر یا تنظیم داشته باشد، سنسورهای تشخیصی تعبیه شده به شما هشدار می‌دهند.
 
  • امکان جستجو و دانلود روش‌های جدید شستشو برای نوع پارچه یا لباس خاص
  • نظارت یا بررسی نحوه شستشو با استفاده از گوشی هوشمند.
  • در برخی از مدل‌ها، دو واحد شستشوی جداگانه برای شستن دو دسته لباس مختلف با دمای متفاوت و سیکل‌های مختلف وجود دارد.
  • سنسورهای لباسشویی، میزان کثیفی لباس‌ها را تعیین می‌کنند و به طور خودکار مقدار مناسب مواد شوینده و آب را برای تمیز کردن بهینه این لباس‌ها انتخاب می‌کنند.
  • در مدل‌هایی که دارای دستگاه‌های ضدعفونی کننده داخلی هستند، شما می‌توانید در هنگام دریافت اعلان بر روی تلفن هوشمند خود، هنگامی که لباس‌ها در حال شسته شدن هستند، به طور خودکار از مواد شوینده بیشتری برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.
  • هنگامی که این دستگاه به بقیه دستگاه‌های هوشمند خانگی متصل شده و همگام سازی می‌شود، می‌تواند مصرف انرژی محلی را کنترل کند و به طور اتوماتیک در طول ساعت‌هایی که مصرف برق پائین است کار کند تا در هزینه‌های شما صرفه جویی نماید.
توجه: همانند سایر لوازم هوشمند، این ماشین‌های لباسشویی نیز دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که بستگی به نام تجاری و مدل آنها دارد.
 

یک خشک کن هوشمند چه کاری انجام می‌دهد؟

یک خشک کن هوشمند، شریک یک ماشین لباسشویی هوشمند است و این دو دستگاه در کنار هم، کار خود را سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه انجام می‌دهند. بیایید ویژگی‌های کلیدی یک خشک کن هوشمند را مرور کنیم تا ببینیم این دستگاه چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد.
اتصال به Wi-Fi به شما این امکان را می‌دهد که شروع، توقف و ادامه چرخه خشک کردن را از هر نقطه‌ای، با گوشی هوشمند خود کنترل کنید.
سنسورهای تعیین رطوبت در هر زمانی لباس را در طول چرخه خشک کردن نظارت می‌کنند و زمان و دما را تنظیم می‌کنند تا لباس‌ها را به صورت موثری بدون آسیب دیدن، خشک کنند.
برای این دستگاه نیز می‌توانید روش‌های جدید خشک کردن را برای انواع پارچه‌های خاص دانلود کنید و در هنگام خشک کردن و یا پایان چرخه خشک شویی، وضعیت چرخه را از راه دور با گوشی هوشمند خود بررسی کنید.
بعضی از مدل‌ها دارای یک سطح خشک کردن ملایم برای لباس‌هایی هستند که باید به دقت خشک شوند تا از کشش یا پاره شدن پارچه جلوگیری شود.
این دستگاه نیز اگر با شبکه دستگاه‌های خانگی هوشمند شما همگام سازی شود، می‌تواند برای صرفه جویی بیشتر در صورتحساب برق، در زمانی که مصرف انرژی کم است و یا در طول ساعت‌های غیرفعال، کار خود را انجام دهد.
 

همه چیز در مورد یک ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند

چند تولید کننده، در فن آوری لباسشویی و خشک کن هوشمند چند گام دیگر برداشته و آنها را در قالب یک ماشین که هم لباس‌ها را شستشو داده و هم خشک می‌کند، ادغام کرده‌اند. این دستگاه تک واحدی می‌تواند برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌هایی که فضای محدودی دارند، ایده آل باشد. هزینه خرید نیز کاهش می‌یابد.
 

نگرانی‌هایی درباره ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا داشتن این تکنولوژی هوشمند برای دستگاهی که می‌خواهید خریداری کنید لازم است یا نه، می‌تواند سخت باشد. در اینجا برخی از نگرانی‌های رایج در مورد ماشین لباسشویی و خشک کن‌های هوشمند در نظر گرفته شده است.
 

آیا یک ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند بسیار گران‌تر از یک ماشین لباسشویی و خشک کن معمولی است؟

پاسخ شگفت آور به این سوال، خیر است! هزینه خرید این دستگاه بستگی به نام تجاری و مدل مورد نظر شما دارد، اما قیمت هر واحد ماشین لباسشویی و خشک کن به طور متوسط بین 800 تا 2000 دلار متغیر است.
این محدوده قیمت بسیار شبیه به هزینه‌های خرید یک ماشین لباسشویی معمولی (نه هوشمند) است. این قیمت می‌تواند در مورد خشک کن کمی متفاوت باشد، بسته به اینکه آیا شما نیاز به اتصال به گاز و برق دارید یا خیر. در حالی که ممکن است خرید ماشین لباسشویی و خشک کن معمولی مقرون به صرفه‌تر باشد، مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به سمت انتخاب دستگاه‌های پیشرفته روی آورده‌اند که دارای گزینه‌ها و ویژگی‌های بیشتری است.
 

آیا هزینه تعمیر ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند گرانتر است؟

در مورد اغلب تعمیرات معمولی، بعید است که هزینه آنها به طور قابل توجهی گران‌تر باشند. مواردی که می‌تواند هزینه‌های اضافی ایجاد کند، سنسورهایی است که در نسخه‌های هوشمند وجود دارد. با این حال، این دستگاه‌ها دارای اعلان نیاز به تعمیر هستند که این ویژگی تشخیصی به نوبه خود می‌تواند قبل از اینکه آسیب جدی به ماشین وارد شود، شما را از نیاز داشتن دستگاه به تعمیر آگاه کند.
 

برگرفته از سایت lifewire