بهترين شغل دنيا




غلت زدن در شن ها و تفريح 24 ساعته بادرآمد 100 هزار دلار در شش ماه

بيشتر شبيه روياست. اما «بن ساوت هال» از ميان 34 هزاررقيب انتخاب شد تا شش ماه از زندگي در جزيره هميلتون لذت ببرد و احساسات اش را با ديگران در ميان بگذارد.
فرض کنيد قرار باشد صبح تا شب در يکي از زيباترين جزاير دنيا براي شش ماه متوالي تنها يک وظيفه داشته باشيد: لذت بردن از زندگي ، شنا کردن، صخره نوردي، دوچرخه سواري، نوشيدن و خوردن خوشمزه ترين نوشيدني هاو غذاهاي جهان و در نهايت هم غلتيدن در شن هاي گرم و سفيد ساحلي و بعد، آماده شدن براي فردايي جذاب تر و از همه مهم تر: داشتن 100 دلار درآمد!
اين يک تفريح نيست، شغلي جذاب است که اکنون يک انگليسي در آن مشغول به کار شده است!
«بن ساوت هال» اکنون بهترين شغل دنيا را دارد. اين ادعاي اين انگليسي ماجرا جو و خبر ساز نيست، بکله در رقابت باده ها هزار رقيب سر سخت توانسته اين عنوان جالب توجه را به دست آورد! در حالي که دنيا با بحران فزاينده اقتصادي روبه روست، او در مسابقه اي جالب توجه به عنوان دارنده بهترين شغل دنيا انتخاب شده تا بدين وسيله شاهد تغيير چشمگيري در زندگي اش باشد. او در حالي اين عنوان را تصاحب کرده که به خبرنگاران مي گويد: «براي من کسب عنوان دارنده بهترين شغل جهان، يک افتخار غرور انگيز و بزرگ به حساب مي آيد».
اما «بن ساوت هال» کيست؟ بن يک فعال سرشناس انگليسي در زمينه راه اندازي مؤسسات خيريه است. او در مسابقه اي جالب توجه بر حدود 34 هزار رقيب کوچک و بزرگ غلبه کرد تا به يک چهره جهاني تبديل شود.

اما اين چه شغلي است؟

آقاي بن هم اکنون با انعقاد قرار دادي به ارزش 74 هزار پوند به عنوان نگهبان مخصوص جزيره اي حاره اي و بسيار خوش آب و هوا و توريستي در کوئينزلند استراليا مشغول به کار است. بن 34 ساله است و از ساکنان همپ شاير انگليس به حساب مي آيد. قرار است او کار خود را به زودي يعني از اول ماه جولاي آغاز کند. اما کارها و وظايفي که در اين شغل جالب توجه خواهد داشت نيز در نوع خود خواندني است؛ او بر اساس آنچه در قرار دادش ذکر شده، بايد در آب هاي زيبا وساحلي اين جزيره شنا کرده و به ماجراجويي بپردازد....
اين جزيره جايي نيست جز «جزيره هميلتون». بن تنها بايد در اين جزيره از زندگي لذت ببرد و با نوشتن مطالبي در يک وب لاگ مخصوص، ويژگي هاي ممتاز و متمايز کننده اين جزيره ديدني را براي مردم سراسر جهان باز گو کند!اما رقابت نهايي بن با ساير رقبايش بسيار جذاب وهيجان انگيز بوده است. در مرحله نهايي اين مسابقه، او با 15 فيناليست ديگر از 15 کشور جهان رقابت سختي را پيش رو داشت. درمرحله نهايي، آنها چهار روز متوالي را در اين جزيره صرف انجام مصاحبه هاي مختلف کرده بودند. کاري که آنها در اين چهار روز بايد انجام مي دادند، گشت و گذار در نقاط مختلف اين جزيره و يادداشت تجربيات جالب توجه شان روي اينترنت بوده است.
بن پس از پيروزي در اين رقابت جذاب گفت: «بي شک اين چهار روز آخر به عنوان يکي از زيباترين دوران هاي زندگي تمامي ما 16 نفر محسوب مي شود؛ دوران کوتاه اما جذابي که درآن کارهاي جالب توجهي را انجام داديم.» به نظر بن اين يک تجربه استثنايي بوده که او کارهاي بسيار جديد و بي سابقه اي را در آن تجربه کرده است.
او حرف هاي جالب توجه ديگري نيز دارد؛ بن مي گويد: «اميدوارم از وظايفي که بر عهده ام گذاشته شده ، يعني گشت و گذار در جزيره و داشتن زندگي راحت و لذت بخش در آن و در نهايت ارائه تصويري واقعي از آن در دنياي اينترنت، به خوبي برآيم. فکر کنم در اين جزيره ودر اين مدت نسبتاً طولاني که حدود 6 ماه خواهد بود، بهترين شناگر دنيا نيز بشوم!»
بن در اين جزيره مي تواند يک دوست و همراه نيز داشته باشد؛ او قصد دارد «بري» از دوستان قديمي اش را با خود به اين جزيره آورده و در ويلاي بسيار شيک و زيبايي که در اختيارش گذاشته اند براي شش ماه طلايي از زندگي لذت ببرد. اين ويلاي مجهز داراي سه اتاق خواب، يک استخر شناي بزرگ و مدرن و ساير امکانات تفريحي ديگر است.... او در طول برنامه هفتگي اش بايد در وبلاگ مخصوصي به نوشتن تجربيات روزمره اش در جزيره بپردازد. همچنين او بايد در طول روز تصاوير جذاب و ويدئوهاي جالبي از جزيره را نيز ثبت کند تا بدين وسيله بتواند توريست هاي بسيار بيشتري را جذب کند.

100 هزار دلار درآمد براي غلت زدن در شن هاي ساحلي!

بن بر اساس اين قرار داد بي سابقه و در پايان شش ماه، مبلغي در حدود 100 هزاردلار دريافت خواهد کرد که به عنوان درآمد به او داده مي شود. او در حالي اين پول هنگفت را دريافت مي کند که در اين جزيره بيش ازهر کاري بايد از زندگي لذت ببرد. او مي تواند هر روز صبح تا شب در شن هاي سفيد و گرم جزيره هميلتون غلت بزند و خود را براي روز بعد آماده کند. همين و بس!
اعطاي اين شغل جالب توجه تنها بخشي از يک پروژه بزرگ 833 هزار پوندي است که قرار است به واسطه آن ،جزيره هميلتون استراليا به خوبي به گردشگران جهان معرفي شود ...
اما حرف هاي مسؤولان اين جزيره و برگزار کنندگان اين مسابقه جالب توجه نيز در نوع خود شنيدني است؛«آنا بيلگ»در اين خصوص مي گويد :«مسابقه بهترين شغل جهان،افراد بسيار زيادي را از سراسر جهان به اين منطقه کشاند و آنها تلاش زيادي را براي امتحان کردن شانس خود به خرج دادند .فکر کنم هيچ موقعيت شغلي در جهان به اين اندازه داراي داوطلب و طرفدار نبوده نباشد.من طي چند هفته گذشته از نزديک اين افراد را زير نظر داشته ام و به خوبي ديده ام که چطور و با چه شور و هيجاني براي باقي ماندن در ميان برگزيدگان تلاش مي کردند».
بن در سال هاي اخير در زمينه گردشگري فعاليت هاي زيادي داشته است.از جمله مي توان به هدايت تورهاي گردشگري در آفريقا اشاره کرد و از اين رو به نظر مي رسد که از هر حيث بهترين گزينه براي اين اعطاي اين فرصت شغلي باشد.او در اوقات فراغت(!)خود در اين جزيره مي تواند فستيوال هاي موسيقي هم برگزار کند تا هر چه بيشتر در معرفي اين جزيره ديدني مؤثر باشد.او همچنين به صخره نوردي ،راندن قايق هاي تفريحي در ساحل ديدني جزيره پرش با بانجي و دوچرخه سواري تفريحي خواهد پرداخت.
او در برگه در خواست اش براي تصدي اين شغل،اين طور نوشته بود:«مهم ترين نکته براي من اين است که شغلي داشته باشم که در آن بتوانم خنده را بر صورت مردم نشانده ودر عين حال،خود نيز شاد و خوشحال باشم و به اهداف بزرگي که در سر دارم،برسم».

امروز جمعه هشتم ماه مه است!

بن در وب لاگ مخصوص اين جزيره اين طور نوشته: «در اين جزيره و به خصوص در روزهاي اخير، همه اتفاقات با سرعت بسيار زيادي روي مي دهند که البته براي من بسيار هيجان انگيز بوده است.
بايد از شما عذر خواهي نيز بکنم ، چون در دو -سه روز گذشته، وب لاگ خود را به روزنکرده و صحبتهاي تازه اي نداشته ام؛ اما باور کنيد که در اين دو - سه روز واقعاً هيچ کاري براي انجام دادن نداشتم! اما در هفته گذشته هيجان انگيزترين و لذت بخش ترين روزهاي زندگي ام را تجربه کرده ام.
اززماني که از هواپيما پياده و با انبوهي ازخبرنگاران روبه رو شدم، به نظر مي رسد که همه چيز قرار است با هيجان و خوشحالي دنبال شود».
منبع:نشريه زندگي ايده آل شماره 42