با کمک این برنامه، محققان اکنون می‌دانند که چرا این آسیب‌های مخرب شکل می‌گیرد. مواد شیمیایی موجود در رنگ با هم واکنش داده تا لکه‌های کوچک تشکیل شوند.
 
همانند نقاشی‌های معمولی، نقاشی‌های رنگ روغن نیز می‌توانند از بین بروند. محققان می‌خواهند از این آسیب‌ها جلوگیری کنند، که می‌تواند به آثار هنری ارزشمند آسیب برساند. گروهی از دانشمندان اکنون از یک برنامه کامپیوتری برای ردیابی این آسیب‌ها استفاده می‌شود.
 
کارشناسان آثار هنری و موزه سال‌های زیادی است که دریافته اند که نقاشی‌های رنگ روغن می‌توانند کمرنگ شوند. همانطور که این اثر کهنه می‌شوند، رنگ سطحی آنها می‌تواند مانند پوست خشک شکسته شده و لکه ایجاد شود. جورجیا اوکیف نقاش مدرن در ایالات متحده بود. او این اتفاقات را بر روی آثار هنری خود مشاهده کرد. اکنون محققان مجرم واقعی را شناسایی کرده اند. مواد شیمیایی موجود در رنگ به مواد فلزی واکنش نشان می‌دهند. چنین مواد فلزی زیر سطح 70 درصد کل نقاشی‌های رنگ روغنی شکل می‌گیرد. کارشناسان هنری آنها را در اثر رامبراند، فرانسیسکو دگویا و ونسانت ون گوگ مشاهده کرده‌اند.
 
مارک والنت می‌گوید: این یک پدیده غیر معمول نیست. این دانشمند و کارشناس هنری در دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون است. والنت در مورد این مشکل در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم صحبت کرده است.
 
تقریبا 20 سال پیش، دانشمندان متوجه شدند که چه چیزی باعث تشکیل این صابون فلزی می‌شود. رنگ روغن ترکیبی از چربی‌ها، رنگدانه‌ها و یون‌های فلزی است. این چربی‌های منجمد شده می‌توانند با یون‌های دارای بار مثبت (مانند روی و سرب) واکنش نشان دهند. اینها ساختارهای کوچکی به نام بلورهای مایع هستند. این مواد در نهایت به گلوله‌هایی شبیه تخم مرغ کوچک می‌شوند. با گذشت زمان، آن تخم‌های ظاهری به آرامی رشد می‌کنند تا زمانی که تحت لایه‌های رنگی قرار بگیرند. در نهایت، رنگ سطحی نقاشی می‌تواند پاره شوند و از بین بروند و در نتیجه آن اثر هنری ترک خورده و پوسته شده به نظر می‌رسد.
 
والنت می‌خواهد دریابید که این کریستال‌های مایع چگونه شکل می‌گیرد. آیا می‌تواند رطوبت، نور یا درجه حرارت را تغییر دهد؟ برای پیدا کردن، این جواب او نیاز داشت تا بتواند تمام نقاط نقاشی را مطالعه کند.
 
او برای رسیدن به این هدف از دانشمند کامپیوتر اولیور کساریت کمک گرفت. کساریت برای این منظور یک برنامه کامپیوتری را طراحی کرد. این برنامه می‌تواند به عنوان یک اپلیکیشن در تلفن همراه یا تبلت اجرا شود. این برنامه دستگاه را هدایت می‌کند تا الگوهای نور را که به یک بخش از آثار هنری می‌رسد را تشخیص بدهد. سپس دوربین دستگاه، نور را منعکس می‌کند.
 
رنگ می‌تواند اعوجاج‌های کوچک ناشی از ضربه‌ها را تشخیص دهد. بنابراین برنامه رنگ را منعکس می‌کند. سپس این نرم افزار ساختارهای موجود روی تابلو را از سایر بافت‌ها جدا می کند، مانند موهای بجای مانده از قلم مو. در نهایت، این برنامه یک گزارش را ارائه می‌دهد که محل و شدت نور زدگی را نشان می‌دهد و آنها را گروه بندی می‌کند.
 
محققان می‌ توانند با استفاده از یک تلفن همراه یا تبلت برای تشخیص آسیب آثار هنری استفاده کنند. آنها یک عکس از یک نقاشی مانند "Pedernal" را می‌گیرند. سپس رنگ آن را حذف کنند، در نهایت به شکل یک تصویر خاکستری می‌توانید آنها را مشاهده کنید. این برنامه کامپیوتری شمارش و اندازه گیری مقدار آسیب را شناسایی می‌کند. محققان می‌توانند اینکه چگونه یک اثر هنری ممکن است در طول زمان تغییر کند را پیگیری کنند. کاسیاریت می‌گوید این دستگاه می‌تواند با یک اسکن ساده آسیب های آثار هنری را تشخیص دهد.
کاسیاریت می‌گوید این دستگاه می‌تواند با یک اسکن ساده آسیب های آثار هنری را تشخیص دهد.
 
تیم تحقیقاتی با استفاده از برنامه کامپیوتری، نقاشی‌های تست را مطالعه می‌کند که هر یک در معرض یک عامل آسیب زننده بوده است: نور، رطوبت و یا درجه حرارت. این تیم می‌خواهد ببیند که آثار هنری در این شرایط متفاوت چگونه می‌شوند.
 
برای افرادی که در موزه‌ها مشغول به کار هستند، مشخص است که این لکه‌ها چگونه شکل می‌گیرد. کنت ساترلند می‌گوید: "شما نقاشی‌هایی با این نوع آسیب‌ها را روی سطوح شیب دار می‌بینید و نمی‌دانید که این اتفاق در پنج سال یا 50 سال یا بیشتر اتفاق افتاده است. او در موسسه هنری شیکاگو در ایلینویز کار می‌کند و در این مطالعه شرکت نکرده است. وی می‌گوید این نوع تصویربرداری می‌تواند به محققان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه آنها را کنترل یا محدود کنند.
 
دانشمندان هرگز نمی‌توانند به طور کامل درک کنند که چگونه این آسیب‌ها شکل می‌گیرند. اما این برنامه جدید می‌تواند به کارشناسان هنری کمک کند تا آثار هنری معروف را حفظ کنند. همانطور که حباب‌های جدید روی نقاشی ظاهر می‌شود، موزه می‌تواند آثار هنری را به یک محیط امن تر انتقال دهد.
 
والتون می‌گوید نقاشی‌های رنگ روغن همیشه مستعد تشکیل این پارازیت‌ها می‌باشد. راه حل واقعی فقط می‌تواند پیدا کردن بهترین راه برای ذخیره آثار هنری آسیب پذیر باشد.
 
کلمات مورد استفاده در متن
انجمن آمریکایی پیشرفت علم (یا AAAS): که در سال 1848 تشکیل شد، اولین سازمان دائمی بود که برای ترویج توسعه علم و مهندسی در سطح ملی و نشان دادن منافع همه رشته‌های آن بود. در حال حاضر بزرگترین جامعه علمی در جهان است. با وجود نام آن، عضویت در آن برای هر کسی که معتقد است: علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌تواند به حل بسیاری از چالش‌هایی که تا امروز جهان با آن روبرو است، کمک کند، باز است. اعضای آن در 91 کشور هستند.
 
اپلیکیشن: یک برنامه کامپیوتری که برای یک کار خاص طراحی شده است.
 
استتار: مخفی کردن مردم یا اشیاء از یک دشمن طوری که به نظر می‌رسد بخشی از محیط طبیعی است. حیوانات همچنین می‌توانند الگوهای استتار را بر روی پوست خود، برای پنهان کردن آنها از دید سایر پستانداران استفاده کنند.
 
رطوبت: اندازه گیری میزان بخار آب موجود در جو. (هوا با مقدار زیادی بخار آب در آن مرطوب شناخته شده است.)
 
یون: اتم یا مولکولی با یک بار الکتریکی به علت از دست دادن یا افزایش یک یا چند الکترون.
 

 

منبع: ساینس نیوز فور استیودنتس