نکته های آرایشی و زیبایی






آرايش گونه

رژ گونه پس از اتمام آرايش صورت شما و در آخرين مرحله انجام مي شود چون به عنوان آخرين حرکت آرايشي به بقيه آرايش هاي صورت شما هارموني (هماهنگي) مي دهد.
از رژ گونه اي که مناسب آرايش صورت شماست استفاده کنيد. هر چه رژگونه شما تيره تر باشد مصنوعي تر به نظر خواهد رسيد.
رژگونه چيزي است که شما نبايد آنرا با چيز ديگري ترکيب کنيد . رژگونه به شکل هاي پودر، ژل و کرم عرضه مي شود. پودر راحت ترين فرم استفاده را دارد. مخصوصا براي کساني که در آرايش حرفه ايی نيستند. فرم ژل و کرم رژگونه ها ماندگاري بيشتري در طي روز دارند و ظاهري بشاش و با طراوت به صورت مي دهد.

طريقه استفاده از ميوه براي آرايش نمودن پوست

اين عمل را بايد بعد از نازک کردن پوست و پس از اينکه پوست صورت را از مواد آلوده و چربي ها و سلول هاي مرده عاري نموديم و همچنين در صورت امکان پس از انجام بخور، انجام داده و براي اينکه ميوه به خوبي جذب پوست شود بهتر است از ورقه هاي نازک ميوه يا از ميوه رنده شده استفاده نموده که در اين صورت مواد درون ميوه راحت تر و سريعتر جذب پوست مي شوند.
بهتر است براي اينکار ميوه را همراه پوستش که خواص ديگري نيز درون آن وجود دارد ، استفاده نماييم و اگر ميوه هسته دار يا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه هاي آن استفاده نکنيم و آنها را از ميوه جدا نموده و سپس ورقه هاي نازک يا رنده شده ميوه را روي پوست صورت قرار داده ، اين کار را بايد بر روي تمام قسمت هاي پوست صورت و به طور هماهنگ و يکدست انجام دهيم و بهتر است در اين زمان آسوده و فارغ از هر کاري با اعصابي راحت دراز بکشيم و استراحت نماييم.
زيرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضاي بدن و در اينجا تغذيه بهتر و سريع تر پوست از مواد مغذي که بر روي آن قرار داده ايم مي شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (کمتر از يک ساعت)بهتر است مواد را از روي صورتمان پاک نموده و صورت را با آب نيمه گرم فقط در حدي که مواد از روي صورتمان پاک شوند ، بشوييم.

مواد چسبنده متناسب با انواع پوست

مواد چسبنده اي که در انواع ماسک هاي زيبايي براي ثابت نگه داشتن آنها برروي صورت به کار مي رود بايد تا آنجا که امکان دارد، متناسب با نوع پوست افراد باشد تا بدين وسيله بتوانيم همراه با استفاده از ماسک ها پوست را نيز به حد اعتدال برسانيم.
براي اين منظور مواد چسبنده اي را که مي توانيم متناسب با پوست شما معرفي کنيم از قرار زيرند:
پوست خشک : زرده تخم مرغ با کمي روغن زيتون
پوست چرب : گل سرشوي
پوست معمولي : سريش يا صمغ عربي يا عسل

مواد حفاظت کننده پوست

پوست و به خصوص پوست صورت در مقابل باد، سرما، گرما و خشکي احتياج به حفاظت دارد. براي اين منظور ، کرم ها و پودرها با خواص پوشاننده بهترين وسيله حفاظتي مي باشند. بهترين کرم براي پوست هاي خنثي، کرم هاي هستند که حاوي کلسترول مي باشند و بر سطح پوست قشري محافظ ايجاد مي نمايد.
استفاده از کرم، به خصوص در زمستان براي پوست ضروري است. پودر را نيز بايد پس از استفاده از کرم، مصرف نمود. استفاده از شيرپاک کن ها، به خصوص شيرپاک کن هاي طبيعي مانند روغن بادام شيرين يا عصاره خيار که از صابون هاي اسيدي هستند و پوست را تحريک نمي نمايند، در حفاظت پوست موثر مي باشد.
استفاده از ماسک هاي زيبايي که به خوبي پوست صورت را پاکيزه مي کنند و مناسب ترين زمان استفاده از آنها هنگام غروب و بعد از پاک کردن صورت است، براي حفاظت پوست لازم است. اين ماسک ها که نرم کننده ، سفيد کننده ، مسدودکننده منافذ باز پوست، ضد چروک و ... مي باشند چنانچه از عصاره ميوه ها تشکيل شوند، طراوت و شادابي خاصي به پوست مي بخشند.
سلامتي پوست، تابع زندگي سالم و تغذيه صحيح است . بنابراين مصرف الکل که تعرق را افزايش مي دهد، نيکوتين که خاصيت ارتجاعي پوست را از بين مي برد و همچنين افراط در مصرف چربي ها و نداشتن برنامه صحيح غذايي، بر پوست تاثير مستقيم دارد.

اپيلاسيون

اپيلاسيون يکي از راههای از بين بردن موهای زائد و ناخواسته مي باشد. در اين روش موهای زائد از ريشه کنده ميشوند.
مومک داغ
اپيلاسيون با استفاده از موم داغ رايج ترين روش از بين بردن موهاي زائد در بين مردم مي باشد. ابتدا موم را روي حرارت قرار داده تا به حالت مايع درآيد سپس بوسيله يک کارتک روي پوست در جهت رويش موي بدن بماليد . بعد با استفاده از يک تکه پارچه يا نوار گاز استريل موها و موم را در جهت رشد مو از روي پوست پاک کنيد. اين کار بهداشتي است چرا که وسايل و مواد آن بهداشتي مي باشد.
موها بين 4-6 هفته بعد دوباره خواهند روييد. فقط بايد قبل از مومک انداختن حتما از لوسيون ها و يا کرمهاي سفت کننده و تقويت کننده براي پر کردن منافذ خالي شده بر روي پوست استفاده کنيد.
اين روش از بين بردن موهاي زائد براي پاها، خطوط لباس شنا –مايو، زير بغل ها و بازوها مناسب مي باشد.
مومک سرد
موم سرد بر روي نوارهاي از پيش آماده ماليده شده اند که مي توانند مستقيما بر روي پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روي نوار مي چسبد و با يک حرکت سريع از روي پوست جدا مي شود.

استفاده از لاک و عوارض آن

اکثر لاک هاي ناخن داراي ترکيبات مشابهي هستند مانند نيتروسلولز و همچنين پوششي سخت و براق دارند. بعضي از ترکيبات خاص مانند نايلون لاک را محکمتر و بادوام تر مي کند.
لاک ها ناخن را بر خلاف عقيده عموم محکم نمي کند. بعلاوه لاک ها ممکن است داراي ترکيباتي باشند که براي ناخن و پوست مضر باشد و ايجاد ناراحتي هاي پوستي و حساسيت نمايد.
به همين دليل تا مطمئن نشده ايد که لاک روي ناخن خشک نشده به آن دست نزنيد و اگر عجله داشتيد دستهايتان را چند دقيقه زير آب سرد بگيريد تا زودتر خشک شود . آب سرد باعث مي شود لاک زودتر سفت شده و بالاخره خشک شود.

پاک کننده هاي لاک (آستون)

پاک کننده هاي لاک براي ناخن ها مضر هستند و به آنها آسيب مي رسانند. براي پاک کردن لاک از پاک کننده هايي مانند آستون که حلال ترکيبات لاک هستند مي توانيد استفاده نماييد.
آستون روغن و رطوبت را از سطح ناخن پاک کرده و آن را خشک و ورقه ورقه مي کند. پس حتما از آستون هايي که داراي نرم کننده يا روغن مي باشند استفاده کنيد.
پاک کننده هاي لاک ناخن ممکن است به پوست شما نيز آسيب برسانند. از تماس اين مواد با ديگر قسمت هاي بدن جدا پرهيز نماييد. پس از استفاده از آستون و يا هر پاک کننده لاک ، حتما دستان خود را بشوييد. سعي کنيد ميزان پاک کننده اي را که براي پاک کردن لاک ناخن خود استفاده مي کنيد کنترل کنيد و بيش از اندازه از آن استفاد نکنيد.

اپيليتور مکانيکي موهای زائد بدن

اين موبرها مانند تيغ هستند اما در اين روش مو از زير پوست کنده مي شود. فايده اين روش در اين است که بدن مدت طولاني بدون مو خواهد بود و زمان بيشتري براي رشد نياز دارند و اگر اين روش در قسمتي از بدن بطور مرتب و مکرر انجام شود تعداد موهاي آن منطقه به مرور کاهش خواهد يافت.
اين روش قدري دردناک است. در اين روش مو بايد تا اندازه اي بلند شده باشد تا دستگاه اپيليتور کار کند. اين دستگاه را روي پوست هاي خيلي حساس بدن مانند پوست صورت- دستگاه تناسلي و زير بغل نبايد استفاده کرد.
اين دستگاه و اين روش براي از بين بردن موهاي زائد مناطق بازوها و پاها مناسب است.در ضمن پس از استفاده از اين دستگاه حتما قسمتهای مختلف آن را با مواد ضد عفوني کننده(مانند الکل) تميز کنيد تا هنگام استفاده مجدد در پوست شما ايجاد عفونت ننمايد.

داشتن ناخنهاي زيبا و سالم حق شماست

ناخن‌ها هنگامي كه در شرايط ايده‌آلي باشند، بسيار جذابند همچنين ناخنها جدا از جاذبه آرايشي، بازگو كننده سلامت عمومي بدن و حتي عادات شخصي فرد هستند.
شايد مهمترين نكته در خصوص سلامت ناخن زنان خانه‌دار، استفاده نكردن آنها از دستكش حين انجام كارهاي خانه و شست‌وشو باشد. چون مواد شوينده قوي و كار با اجسام سخت، به راحتي لايه محافظ ناخن را از بين مي‌برند و موجب ترك خوردن آن مي‌شوند، پس بهترست در همه حال، حتي زمان جارو كردن، از يك دستكش محافظ استفاده شود.
سعي كنيد حتما بعد از كار با مواد كثيف، ناخنهايتان را با برس ويژه تميز كنيد. در ضمن براي جلوگيري از شكننده شدن ناخن در زمان سوهان كشيدن، هيچگاه ناخنها را در دو جهت سوهان نكشيد. به كودكان خود ياد بدهيد نبايد از ناخن تميز استفاده ابزاري كرد؛ مثلا خارج كردن منگنه از درون كاغذ صحيح نيست. چون به شدت به بافت ناخن صدمه مي‌زند.
جهت رفع خشكي و ترك ناخنها هر روز دست و ناخنهاي خود را مرطوب كنيد. استفاده از براق كننده لب، براي نرم كردن ناخنها بسيار مؤثرست.
غذاهاي سرشار از سولفور و سيليكون مثل گل كلم و ماهي، موجب حفظ طراوت ناخن مي‌شود ( خصوصا افرادي كه با ناخن‌هاي خود، بيشتر كار مي‌كنند مثل نوازندگان موسيقي بايد بيشتر از اين رژيم استفاده كنند.) همچنين آب هويج تازه به علت غني بودن از كلسيم و فسفر سبب استحكام ناخنها مي‌شود.
آب و مايعات و استفاده روزانه از 5/2‌ ميلي‌گرم بيوتين ( در تخم مرغ و جگر به وفور يافت مي‌شود) نيز مي‌تواند در شادابي، نرمي و سلامت ناخن مفيد واقع شود.
منبع:www.bia2ma.com