طرز کشيدن خط چشم






بعضي از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحيح از خط چشم زيبايي چشمان را چندين برابر ميکند و مژه ها ضحيمتر به نظر مي آيند. خط چشم به رنگهاي مشکي و قهوه اي تيره در دسترس است.
موقع کشيدن خط چشم، پلک بالا بايد کاملا خشک و بدون چربي باشد. پلک چشم را با يک يا دو انگشت نگه ميداريم و خط باريکي بالاي چشم، از گوشه داخلي چشم و تا حد امکان نزديک به چشم ميکشيم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمي به طرف بالا ميکشيم. براي زير چشم، خط بسيار باريکي از گوشه داخلي چشم شروع کرده و به طرف خارج ميرويم. دو خط در گوشه چشم نبايد به هم بچسبند. يک فاصله کوچک بين دو خط در گوشه خارجي چشم آن را درشت تر نشان ميدهد.

خط چشم :

خط چشم بر روي خط مژه ها در پشت چشم کشيده مي شود تا چشم شما را بزرگتر جلوه داده و در عين حال فرم و حالت نيز به آن مي دهد. مداد خط چشم در رنگ ها و فرم هاي مختلف مانند مداد يا پودر عرضه مي شوند. فرمهاي مايع تاثير مناسبي بر ظاهر و چشمان شما نخواهد داشت.
براي نشان دادن چشم به حالت طبيعي، همان خط چشم باريک بالاي چشم کافي است و نيازي نيست زير چشم را نيز خط بکشيد.
خانم هايي که ميخواهند آرايش روزشان کمي بيشتر جلوه کند، در گوشه خارجي، خط چشم را به طرف بالا و بيرون و کمي پهنتر از گوشه داخلي چشم ميکشند. براي آرايش شب خط چشم را از گوشه داخلي شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجي چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسيار باريک تمام ميکنيم.
خط ديگري زير چشم ميکشيم و بين دو خط در گوشه خارجي چشم فاصله ميگذاريم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد. چشمهاي بادامي را معمولا با خط بسيار پهن در گوشه خارجي چشم در بالا و خط ديگري در پايين که دو گوشه به هم چسبيده باشند ميتوانيم گرد نشان دهيم و با سايه ، گوشه چشم را بالاتر ميبريم که بسيار زيبا و جذاب جلوه کند.
منبع:www.bia2ma.com