تغییرات اقلیمی می‌تواند بر ما غلبه کند. در طول 250 سال گذشته، فعالیت‌های انسان سبب افزایش گرمایش سیاره زمین شده است، این تغییرات آب و هوایی حتی اقیانوس‌ها را اسیدی‌تر کرده است. توقف و یا تضعیف این تغییرات نیازمند آن است که مردم تولید گازهای گلخانه‌ای و ورود آن به اتمسفر را متوقف کنند. رعایت این مشکل برای هر یک از ما بسیار مشکل است. اما اگر شما به طور ناگهانی می‌توانستید قدرتی را برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی در اختیار داشته باشید چه؟ شما با این مسئولیت بزرگ چه کار می‌کردید؟
 

رفتن به سراغ دنیای سبز

کایلی لیو می‌گوید برای متوقف کردن تغییرات آب و هوایی، زمان شروع کاشت درختان و گیاهان سبز است.
 
او می‌تواند برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی در حال حاضر انجام یک چیز را توصیه کند، دنیل اسکافر، 17 ساله، در مسیر رسیدن به این هدف شروع به کاشت گیاهان می‌کند. دانیل در یکی از دبیرستان‌های مونتگومری بلر تحصیل می‌کند.
 
گیاهان CO2 را از جو گرفته و کربن را در تنه، ساقه و برگ‌های خود ذخیره می‌کنند، بنابراین وجود گیاهان بیشتر، CO2 بیشتری را از محیط دریافت می‌کند و نگرانی در این مورد را می‌کاهد. او می‌گوید: باید قطع جنگل را متوقف کنیم. این راهکار سریع نیست، اما پایدار است. علاوه بر این، مردم را مجبور به تغییر رفتارشان نمی‌کند.
 
او می‌گوید: "درختان بیشتری باید در هر کجا از فضای کره زمین وجود داشته باشند، کایلی لیو با این حرف موافق است. او می‌گوید گیاهان باید حتی در ساختمان‌ها نیز قرار داده شوند. او طرفدار ایجاد سقف‌های سبز بیشتری است. او می‌گوید:  وجود سقف سبز و گیاهان سبز به کاهش انتشار CO2 کمک می‌کند.
 

گرفتن کربن توسط گیاهان

گیاهان می‌توانند CO2 را از هوای خارج خود بگیرند، اما مردم نیز می‌توانند از تکنولوژی برای انجام همین کار استفاده کنند. راشل سایرس، 17 ساله نیز یکی از دانش آموزان مدرسه پل لارنس دانر در لکسینگتون است. او می‌گوید این فن آوری‌ها می‌توانند کربن را حتی مستقیما از هوای بیرون دریافت کنند. شما می‌توانید آنها را مجددا گرفته و از آن به خوبی استفاده کنید.
 
اگر شما می‌خواهید مردم را مجبور به تغییر کنیید، باید به سمت جایی بروید که بر روی آنها تاثیر زیادی دارد، یعنی کیف پول آنها. والدین دانش آموزان دبیرستان مونتگومری "به هر چیزی که مضر است (برای آب و هوا) ارزشی اختصاص می‌دهند و زمانی که هر فردی یکی از این موارد مضر را از طبیعت حذف می‌کند، به او امتیاز می‌دهند." و نتیجه این کار روشن است، مراقبت از آب و هوا!
 
اما مونتگومری 18 ساله می‌گوید که ایده او این است که به جای مردم به شرکت‌ها حمله کند. وی ارشد دبیرستان اوسیینگ در نیویورک است و می‌گوید: "چیزی که از لحاظ تغییرات آب و هوایی ناراحت کننده شناخته می‌شود، این است که چگونه تمرکز زیادی بر کارهای فردی گذاشته می‌شود اما در حقیقت، این شرکت‌ها هستند که بیشترین تاثیر را در تغییرات اقلیمی دارند. او خواستار محدودیت‌های سنگینی برای در شرکت‌هایی است که دی اکسید کربن تولید می‌کنند.
پریتی سای کیش نانامی 17 ساله می‌گوید: دولت می‌تواند با محدود کردن کسب و کارهایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، به این امر کمک کند.
 
او یکی از دانش آموزان مدرسه ویلمینگتون در دلاوار است. وی می‌گوید: من از آنها می‌خواهم برای نوآوری سبز و بازتولید محصولاتشان همکاری کنند. تنها راه تغییر مردم، تغییر دادن محصولاتی است که آنها استفاده می‌کنند.
 
بعضی از مردم در دولت ایالات متحده امریکا این رویکرد را شروع کرده‌اند، برنت پرلمن، 17 ساله می‌گوید: من می‌خواهم سعی کنیم معاهده سبز جدیدی را تصویب کنیم. او که نماینده تیم دبیرستان بایام هیلز در آرمونک نیویورک است می‌گوید: معاهده سبز جدید یک برنامه برای ترویج انرژی تجدیدپذیر و بهبود بهره وری از انرژی به دولت پیشنهاد کرده است. او می‌گوید: من فکر می‌کنم مهم است که مصرف گاز مردم را کاهش دهیم. من می‌دانم که مالیات گذاشتن بر مصرف گاز بسیار غیرمعمول است، اما فکر می‌کنم که اکنون باید فداکاری کنیم تا سلامت محیط زیست را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
 اکنون باید فداکاری کنیم تا سلامت محیط زیست را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.آمل سینگ، 18 ساله، در حالی که ما تغییرات بزرگی انجام می‌دهیم، بیایید در سراسر جهان بمانیم. ارشد دبیرستان لینبروک در سن خوزه، کالیفرنیا می‌گوید: من یک مالیات بر کربن را در همه کشورها تحمیل می‌کنم. این پول برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
قوانین و مالیات می‌تواند مردم را تغییر دهد. اما اگر افراد معتقد باشند مشکل جدی است، ممکن است به صورت خود خواسته تغییر کنند. به همین دلیل آنا همفری 18 ساله، می‌خواهد مردم را آموزش دهد. این یک چالش بزرگ است؛ ما باید برای رسیدن به آن با هم همکاری کنیم، او گفت: شاید مهمترین کلید برای جلوگیری از تشدید تغییرات آب و هوایی، این است که همه درک کنیم که این مشکلی است که باید حل شود.
 
 
کلمات پر استفاده در متن
اسیدی: صفتی برای مواد حاوی اسید. این مواد اغلب قادر به خوردن برخی از مواد معدنی مانند کربنات یا جلوگیری از تشکیل آنها در وهله اول هستند.
 
اتمسفر: گازهای اطراف زمین و یا یک سیاره دیگر.
 
رفتار: چیزی که اغلب یک فرد یا سایر ارگانیزم‌ها، نسبت به دیگران یا خود انجام می‌دهد.
 
کربن: عنصر شیمیایی دارای عدد اتمی 6. این عنصر اساس حیات و زندگی روی زمین است. کربن آزاد به شکل گرافیت و الماس وجود دارد. این عنصر بخش مهمی از زغال سنگ، سنگ آهک و نفت است و قادر به تشکیل پیوندهای شیمیایی، بیولوژیکی و مولکول‌های مهم تجاری می‌باشد.
 
دی اکسید کربن (یا CO2): یک گاز بی رنگ و بدون بو که توسط تمام حیوانات تولید می‌شود، زمانی که اکسیژن آنها در معرض واکنش با غذاهای غنی از کربنی باشد که آنها خورده‌اند. دی اکسید کربن نیز هنگامی که مواد آلی سوزانده شوند (از جمله سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گاز) آزاد می‌شود. دی اکسید کربن به عنوان یک گاز گلخانه‌ای عمل می‌کند و گرما را در جو زمین به دام می‌اندازد. گیاهان در طی فتوسنتز، دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند، فتوسنتز فرایندی است که آنها برای تولید مواد غذایی خود استفاده می‌کنند.
 
 

منبع: ساینس نیوز فور استیودنتس