نکاتی درباره سشوار






از زماني كه پس از استحمام، موها تا ساعت‌‌ها حوله‌پيچ مي‌شدند تا خشك شوند مدت زيادي گذشته و اكنون سشوار‌ها اين زمان را به ۱۰ دقيقه كاهش داده‌اند.
امروزه بيشتر اعضاي خانواده نه تنها براي حالت دادن بلكه براي خشك كردن موهاي خود از سشوار استفاده مي‌كنند اما هميشه اين نگراني وجود دارد كه سشوار مو‌ها را بسوزاند.
خيلي‌ها هم كه از خشك بودن مو‌هايشان شاكي‌اند، معتقدند سشوار اين مشكل را به وجود آورده است اما بايد گفت استفاده صحيح از سشوار چندان دردسر ساز نيست.
در واقع هنگام استفاده از سشوار بايد توجه داشت كه در فاصله‌ مناسبي از مو (۳۰سانتي‌متر) قرار گيرد.
همچنين نبايد حرارت سشوار را خيلي زياد كرد و آن را براي مدت طولاني روي مو نگاه ‌داشت. البته در حال حاضر سشوار‌هاي پيشرفته‌اي به بازار آمده‌اند كه مجهز به حسگر درجه حرارت هستند و سيستم خنك‌كننده دارند.
با اين حال بايد به اين نكته توجه داشت كه باد گرم شسوار، آب و رطوبت مو را با سرعت زياد تبخير مي‌كند و گاهي تبخير بيش از حد به بافت مو آسيب مي‌زند.
اين در حالي است كه برخي از مردم تحت تاثير تبليغات، سشوار‌هاي كاملا حرفه‌اي وچند كاره را براي استفاده در منزل خريداري مي كنند.
اين سشوار‌ها كه قدرت به مراتب بيشتري از سشوار‌هاي معمولي دارند در صورت استفاده نادرست مي‌توانند آسيب‌هاي جدي به مو وارد كنند.
از سوي ديگر توجه داشته باشيد كه سشوار هم جزء وسايل برقي پر مصرف است و استفاده از آن در ساعات اوج مصرف، هزينه قبض برق را افزايش مي‌دهد.
منبع:www.hamshahrionline.ir