وبسایت‌ها اطلاعات خاصی را از بازدیدکنندگان خود جمع‌آوری می‌کنند که در یک پایگاه داده برای استفاده در آینده ذخیره می‌شود. با این حال، بسیار مهم است که احساس امنیت اطلاعات در میان بازدیدکنندگان ایجاد شود. به همین ترتیب، وبسایت‌ها یک قالب سیاست حفظ حریم خصوصی را ایجاد و پیوست می‌کنند که در شرایط ساده نحوه استفاده و ذخیره داده را به صورت ایمن توضیح می‌دهد
 

آیا می‌دانید؟

اکثر وبسایت‌ها کوکی‌ها را ذخیره می‌کنند (کاربران نهایی)، که یک رشته از اطلاعات ذخیره شده در سیستم کاربر توسط وبسایت است. هر بار که کاربر وارد سیستم می‌شود، این‌ها توسط مرورگر کاربر به وبسایت بازگردانده می‌شوند.

اگر دو وبسایت محصولاتی مشابه با قیمتی مشابه بفروشند، مصرف‌کنندگان همواره ترجیح خواهند داد از وبسایتی خرید کنند که در مورد استفاده و مدیریت اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده شفاف باشد. حریم خصوصی اطلاعات ارائه شده به هر وبسایت حق هر شخصی است.

هر وبسایت مورد اعتماد باید متعهد به حفاظت از جزئیات اطلاعات کاربران خود مانند اعتبارنامه‌های ورود، شناسه ایمیل، آدرس، شماره تماس و غیره، از هر شخص ثالث باشد. اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از کاربران توسط وبسایت به هیچ وجه نباید به اشتراک گذاشته شود و یا به هیچ شخص ثالثی نباید فروخته شود.

 

یک وبسایت چه نوع اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند؟

اکثر وبسایت‌ها اطلاعات عمومی را از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند. این اطلاعات شامل نام، آدرس، شناسه ایمیل، شماره تلفن/ تلفن همراه، تاریخ تولد، اطلاعات مالی، وضعیت تاهل و پاسخ به سوال «آیا می‌خواهید به روز رسانی‌ها را از ما دریافت کنید؟» است.
 

هدف از جمع‌آوری این اطلاعات چیست؟

اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران برای ارسال خبرنامه، به روز رسانی به موقع، پاسخ به درخواست‌های کاربر، بداهه‌سازی وبسایت با در نظر گرفتن پیشنهادات و بازخورد، تلاش برای ارائه خدمات خوب به مشتریان (قابل اجرا برای وب‌سایت‌هایی که خدمات به مشتریان ارائه می‌دهند)، و شخصی سازی تجربه کاربر استفاده می‌شوند.
 

مراحل ایجاد سیاست حفظ حریم خصوصی برای وبسایت شما

تحقیق: توصیه می‌شود قبل از نوشتن سیاست حفظ حریم خصوصی، آن را از برخی وبسایت‌های قابل اعتماد همان صنعت یا بازاری که در آن فعالیت دارید، مطالعه کنید. این کار ایده واضحی از آنچه که نیاز است در سیاست وبسایت شما ذکر شود، ارائه می‌دهد. بررسی تعدادی از نمونه‌ها می‌تواند ایده‌آل باشد.

نام‌گذاری سیاست: اگر پیدا کردن نام مناسب برای سیاست سایت مشکل است، می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های دیگر و خواندن سیاست‌های آنها، برخی از نکات را در مورد آن‌ها دریافت کنید.

کاربر پسند: این سیاست باید سازگار باشد و همان شیوه مورد استفاده در وبسایت را حفظ کند. به این معنا که باید به عنوان بخشی از وبسایت باشد.

کوتاه و ساده نگه داشتن آن: این سیاست باید به گونهای تعریف شود که حداقل کلمات، بیشترین اطلاعات را فراهم کند. مردم باهوش همواره این نکته را در نظر می‌گیرند که سیاست‌ها را بخوانند. استفاده از جملات طولانی می‌تواند برای بازدیدکنندگان خسته‌کننده باشد که این امر می‌تواند باعث از دست رفتن مشتریان شود.

پدیداری: این یک جنبه مهم سیاست حفظ حریم خصوصی است. بازدیدکنندگان انتظار دارند که آسان و سریع به  سیاست حفظ حریم خصوصی دسترسی داشته باشند. بنابراین، متن سیاست باید قابل خواندن و مختصر باشد.

محتوا: محتوای سیاست بسیار حایز اهمیت است، زیرا یا عامل ایجاد اعتماد در میان بازدیدکنندگان خواهد بود، یا آنها را فراری خواهد داد. محتوای باید قابل فهم و دقیق باشد.

کوکیها: کوکیهای تأیید اعتبار میتوانند مورد استفاده قرار گیرند تا تعیین کنند که آیا یک کاربر ثبت شده به سیستم وارد شده است یا نه. اینها بر روی رایانه کاربر نصب می‌شوند تا هر بار که کاربر وارد سیستم می‌شود، جزئیات ورود به وبسایت را فراهم کند.

ایجاد بیانیه سیاست: اطلاعات اصلی در مورد وبسایت، مانند دامنه، عملکرد و URL آن، باید ورودی باشد. بعضی از میزبان‌های وب نیز برای ایجاد یک سیاست، یک پلاگین برای وبسایت‌ها، انجمن‌ها یا وبلاگ‌های میزبانی شده توسط آنها ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، وردپرس.

 

حصول اطمینان از چیزهایی که بعد از سیاست ایجاد می‌شوند

شما می‌توانید انتخاب کنید که یک سیاست حفظ حریم خصوصی مختصر و سریع و دقیق باشد و هر جزئیاتی را توضیح دهد. در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که این سیاست سازگار با قانون است.
مشتری پادشاه است. یک گزینه باید ارائه شود که اگر او راحت نباشد اطلاعات خود به اشتراک گذاشته نشود.

این سیاست باید به گونه‌ای باشد که اعتماد مشتری را کسب کند.

یک وب سایت ممکن است سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در هر زمانی تغییر دهد. در چنین مواردی بسیار مهم است که جزئیات زمانی و تغییرات سیاست حریم خصوصی به کسانی که وارد وبسایت می‌شوند، ارائه گردد.

ارائه راه‌هایی که مشتریان بتوانند برای بحث در مورد سیاست، با وبسایت تماس داشته باشند.

 

نمونه سیاست حفظ حریم خصوصی

در (نام شرکت)، ما در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت محصولات به مشتریان خود هستیم. ما به حریم خصوصی شما اهمیت می‌دهیم، هنگامی که به وبسایت ما دسترسی پیدا می کنید، فرض می‌کنیم که شما سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت ما خوانده و پذیرفته‌اید. توجه داشته باشید که (نام شرکت) در برابر هر گونه سوء استفاده از اطلاعاتی که شما به هر وبسایت یا برنامه ثالث ارائه می‌دهید، مسئول نیست.
 

جمع‌آوری اطلاعات

ما اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم که این اطلاعات شامل نام، آدرس، شماره تلفن و شناسه ایمیل است. این اطلاعات به منظور ثبت سابقه و بهبود محصولات آتی ما جمع‌آوری می‌شوند.
 

امنیت اطلاعات

(نام شرکت) از نرم‌افزار (نام نرم‌افزار) برای رمزگذاری و حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کند. اگر سؤالی درمورد سیاست ما دارید، از شما خواهشمندیم به ما (پست الکترونیکی شرکت) ایمیل بزنید.
 

کوکی‌ها

کوکی‌ها مقدار محدودی از داده‌های ذخیره شده در رایانه کاربر هستند که به منظور ثبت برخی از عوامل خاص مانند تنظیمات کاربر، الگوی ترافیک، و غیره به کار می‌روند. کوکی‌ها به طور خودکار پس از پایان وبگردی توسط یک مرورگر به پایان می‌رسند.
 

تغییرات سیاست

تغییرات در سیاست ما به طور منظم در وبسایت به روز می‌شوند. در صورت داشتن هرگونه سوال، با ما تماس بگیرید.
 
مترجم: سعید علیزاده
منبع: وبسایت تک اسپریتد