هر آدمی اهدافی برای زندگیش داره، اما مسئله مهم در راه زندگی اینه که لذت بردن از مسیر رسیدن به اهداف رو فراموش نکنیم. برای شاد بودن این که هدفی داشته باشیم و به سمتش حرکت بکنیم لازمه اما نباید شرط خوشبختی و شاد بودن رو دستیابی به اون موفقیت قرار بدیم. پس منتظر هدفی خاص مثل قبولی در دانشگاه، پیدا کردن شغل، خریدن ماشینی خاص و .. برای خوشحالی نباشید.

اکثر ما فکر میکنیم اگر بیشتر تلاش کنیم، موفق تر میشیم و نتیجه این موفقیت خوشحالی هست. اما بهتره بدونید این طرز تفکر درست نیست. اولا شما هر وقت به یک موفقیت دست پیدا کنید قبل از اون برای خودتون اهداف بزرگتری تعیین کردید و دیگه اون موفقیت در دید شما ارزش خوشحالی نداره. دوما نقطه بعد از موفقیت رو خوشبختی تعریف کردید و تا وقتی این طرز فکر رو داشته باشید به خوشبختی دست پیدا نمیکنید. این ها بخش از یک سخنرانی خیلی معروف در TED است.

بر اساس این سخنرانی بخش زیادی از شادی شما بستگی به نوع دید شما به دنیا داره و این یکی از ویژگی های آدم هایی هست که  “شاده چون می دونه که شادی از نگاه ما به مسایل ناشی می شه نه الزاما از عوامل بیرونی” . در واقع تنها ۱۰ دردصد از شادی شما در طولانی مدت بستگی به دنیای اطراف داره، ۹۰ درصد باقی مانده مربوط به نوع نگاه شما به دنیا هست. اگر ما بتونیم نگاهمون به فرمول شادی و خوشبختی رو تغییر بدیم میتونیم حتی واقعیت های زندگی رو هم تغییر بدیم. تحقیقات نشون دادن که ۲۵ درصد از موفقیت های شغلی مربوط به IQ میشه و ۷۵ درصد بستگی به خوشبینی افراد، حمایت اجتماعی و توانایی شما در نگرش به استرس بعنوان یه چالش نه یک تهدید ، پیش بینی می شود.

در حقیقت این دنیا نیست که شما رو میسازه، زاویه دیدی که ذهن شما به دنیا داره حقیقت رندگی شما رو شکل میده. و وقتی که بتونید دیدگاهتون رو عوض کنید نه تنها شادتر میشید بلکه در همه زمینه های زندگی از جمله تحصیلی و شغلی هم موفق تر عمل میکنید. پس بهترین کاری که میتونیم برای موفقیت انجام بدیم خوشحالی بیشتر است.


۱۰ کاری که میتونید برای شادی بیشتر در زندگی انجام بدید

۱- ورزش کنید.

۲- خوب بخوابید.

۳- زمان بیشتری را با خانواده و دوستان سپری کنید.

۴- به طبیعت بروید.

۵- به دیگران کمک کنید.

۶- بیشتر لبخند بزنید.

۷- برای یک تعطیلات آخر هفته و یا مسافرت برنامه ریزی کنید.

۸- مدیتیشن را در بین کارهای روزمره تان قرار دهید.

۹- قدردان باشید.

۱۰ مسیر رفت و آمدتان به محل کار را کوتاه تر کنید.


منبع: سایت رنگی رنگی