7 عادت آرامش بخش






مي خواهيد آرام ، خونسرد و خوددار باشيد ؟ در اين دناي شلوغ و پر استرس کمي آرامش داشته باشيد ؟ ذاتاً هميشه مسئول امور و عهده دار نظم و ترتيب بوده ايد و احساس مي کنيد همه کارها بايد تحت کنترل شما باشد ولي براي يک بار هم که شده اين عادت کنترل کردن همه امور را رها کنيد و بگذاريد زندگي مسير خود را بپيمايد ، چگونه ؟
خيلي راحت ، با خواندن و عمل کردن به اين پيشنهادها :

مسئوليت هاي متعدد را نپذيريد :

ممکن است از اينکه همواره کارهاي بسياري را با هم انجام مي دهيد به خود بباليد ، ولي به طور قطع در حين کار احساس نداشتن تمرکز ، نگراني و خستگي مي کنيد . کارها را يک به يک و به نوبت انجام دهيد . قدر لحظه هاي عمر خود را بدانيد و از انجام کاري که به عهده گرفته ايد لذت ببريد و پس از انجام آن احساس موفقيت کنيد .

به موفقيت هاي خود بها دهيد :

يک موفقيت ، پيروزي هاي بعدي را به دنبال مي آورد و احساس خود کم بيني را از انسان دور مي کند . هر موقع مايوس شديد ، تنها کافي است به يک چيز که موجب بالندگي شماست يا يک زمينه که در آن موفق بوده ايد فکر کنيد .

به نيازتان اهميت دهيد :

هميشه به فکر راضي و خوشحال کردن ديگران نباشيد ، کمي هم به فکر نيازهاي معقول و مقبول خود باشيد . اين به معني خودخواهي نيست . به نقطه نظرات ديگران گوش دهيد ولي در عين حال انعطاف پذير باشيد و نسبت به احساسات و عواطف خود نيز واقع گرا و بي رودربايستي باشيد .

از کار خود لذت ببريد :

اگر هميشه براي انجام کاري تحت فشار هستيد يا از انجام کاري طفره مي رويد ، به اين معني است که از کاري که انجام مي دهيد لذت نمي بريد ، اما به هر حال ناچاريد . پس روي جنبه هاي لذت بخش آن تمرکز کنيد . يک ديد مثبت مي تواند تنش هاي دروني شما را بزدايد و به شما فرصت دهد که دريابيد چه تغييرات دراز مدتي را مي توانيد ايجاد کنيد . براي مثال مي توانيد به تقدير و ستايش پاياني کار فکر کنيد يا به دستمزد حاصل از آن .

انعطاف پذير باشيد :

يک برنامه روزمره داشتن بسيار خوب و معقول است ، اما اجازه ندهيد که رعايت چنين برنامه اي سبب تنش و اضطراب شما شود . سختگيري هاي شديد سبب مي شود فرصت ها را از دست بدهيد . پس انرژي خود را بيهوده تلف نکنيد .

ميان کار و زندگي تعادل برقرار کنيد :

تداخل و ادغام زندگي کاري و اداري با زندگي خصوصي موجب اختلالات فيزيکي و عاطفي مي شود . برنامه و زماني را براي توقف کار انتخاب کنيد و به آن پايبند باشيد . در خانه به کار فکر نکنيد و توجه خود را به زندگي خانوادگي معطوف کنيد .

عکس العمل هاي تان را تغيير دهيد :

شايد هميشه نتوانيد شرايط تنش زا را عوض کنيد ، پس سعي کنيد گاهي ديدگاه خود را نسبت به شرايط تغيير دهيد و احساسات خود را عوض کنيد .
منبع:مجله خدايا کمکم کن،شماره 6